Hallo, Met de kerst gaan we naar mijn schoonouders. Ik heb dus een heel leuke outfit(geen voedingskleding). Ik zit eraan te denken om te kolven en dan de fles geven, maar hoelang kun je zonder te kolven/voeden? Ik las namelijk ergens dat je moet kolven rond de tijd dat je baby ook moet eten. Maar als ik nu een dagje weg ben, dan kan ik ook niet kolven. Dan moet ik toch ook een voorraadje thuis hebben? Heeft het niet kolven voor een dag ook effect op je productie? Of staan je borsten dan zo op knappen?
Ik denk dat je borsten inderdaad op knappen staan dan. Ook heb je dan een grote kans op een borstontsteking. Als ik jou was zou ik me gewoon terugtrekken en toch je baby zelf voeden. Zo deed ik dat teminste. Op een verjaardag ofzo kon ik rustig boven in een slaapkamer gaan zitten voeden. En over een dagje weg kun je prima kolven hoor. Ik hoorde dat de Ikea bijvoorbeeld een kolfruimte heeft. Dus dat zullen wel meer bedrijven hebben. Je zou ook even in de auto of zo kunnen kolven. Want geloof me, een borstontsteking is helemaal niet leuk!
Ik kan maximaal 1 voeding overslaan, dan ben ik erg blij als ik weer kan voeden . Daarnaast is het ook niet bevorderlijk voor je productie om over te slaan. Ik trok me altijd terug in de slaapkamer om te voeden / kolven, das veel rustiger voor jezelf en je kindje. Als ik geen voedingskleding aanhad dan zat ik maar even in mijn ondergoed
Deze zomer had ik een bruiloft waar ik geen bv vriendelijke jurk aan had. Ik heb 1 keer in de auto gevoed, half uitgekleed en 2 keer in een apart zaaltje. Met de fles voeden zonder op zo'n moment te kolven is af te raden, slecht voor je productie en ern risico op borstontsteking. Kleine moeite om je even terug te trekken om te voeden.
Vanaf een maand of 9-10 kon ik makkelijk meerdere voedingen overslaan. Al was het dan wel heeeeeel fijn om weer te voeden hoor! Even die druk weer er af. Maar zo jong als jouw kindje is, vrees ik dat het niet prettig zal zijn. Stuwing, lekkage etc. Ik zou het dus niet doen. Wat ik zelf doe als ik een keer 'onhandige' kleren aan heb, is toch even apart gaan zitten. Soms is dat wel even jammer. Maar om heel eerlijk te zijn vind ik het vaak ook wel even lekker om met de baby even wat rust op te zoeken. Voor hem en voor mij! Neem eventueel een boek / tablet / telefoon mee zodat je je in ieder geval niet hoeft te vervelen. Of overweeg vast te gaan oefenen met doek of schort dat je ervoor kunt doen. (Ik weet niet hoeveel er uit zou moeten met jouw kerstkleding, of dat een optie is.)
Waar is je kindje dan met de Kerst? Ik heb me vorig jaar met een 2 maand oud manneke gewoon even teruggetrokken voor het voeden. En ik heb gewoon een jaartje even rekening gehouden met mn kleding dat het makkelijk was als ik niet in mn onderbroek op de bank hoefde te gaan zitten met mn jurkje om mijn nek. DUs ik snap je punt wel, maar ik vond zelf mn zoontje iets meer prio hebben dan mn outfit. En in mijn geval was het kerst onder familie. En nummer 1 in mijn familie is toch wel mijn kindje. Maar goed, ik weet niet wat jullie gebruiken rondom Kerst zijn. Maar wellicht kun je een jurkje vinden met een opening aan de voorkant, een overslag, of een leuke rok/top combi? Dat je er toch heel stijlvol uitziet...? Of je doet een onderjurk aan en je eigen jurk omhoog als je moet voeden? Een waterval-hals werkt trouwens vaak ook bij bv.
Inderdaad, wat al hierboven is gezegd: gewoon live voeden. Maakt het zo veel makkelijker allemaal. Je schoonouders zullen het echt wel snappen dat hun kleinkind even moet eten. Je kan je dan gewoon terugtrekken in een andere kamer, en desnoods in je ondergoed gaan zitten voeden als je kleding je in de weg zit. Gewoon even melden dat niemand je moet komen storen (ikzelf zou in dat geval zelfs gewoon eerlijk zeggen dat mijn kleding me in de weg zit, en dat als iemand mij in mijn ondergoed wilt komen bewonderen, ze vooral nu even mee moeten lopen ). Maar je zou je schoonouders ook even van tevoren kunnen vragen hoe ongemakkelijk zij zich voelen wanneer jij voed. Zo dacht ik dat ik mijn ouders dat vooral niet moest aandoen: zij zijn zó erg anti-bloot! Maar ineens hebben ze er totáál geen moeite mee en vinden het zelfs prachtig om te zien en vinden het enorm gezellig als ik voed waar zij gewoon bij zijn. Nu voed ik dus regelmatig aan de eettafel. "Zo krijgt iedereen wat te eten, wel zo eerlijk", aldus mijn moeder Misschien dus een idee voor jou? Zou natuurlijk wel gezellig zijn als je er steeds bij kunt blijven met de kleine. En dan maar even een wat meer borstvoedingsvriendelijke outfit samenstellen?