Belastingdienst

Discussion in 'De lounge' started by Nora86, Jan 15, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

Mar 17, 2006
    4,738
    0
    36
    Hello..
    Ik kon een topic vinden dus als er al een is, sorry..
    Maar ik heb deze maand ruim de helft minder aan inkomstenbelasting gekregen, nu probeer ik de belastingdienst al de hele dag te bellen maar dan krijg ik te horen 'het is dusdanig druk dat we u niet tewoord kunnen staan'....... Is dit iets nieuws? Heb ik niet goed opgelet? Mijn situatie is in geen enkel opzicht gewijzigd ten opzichte van vorig jaar namelijk... Kan goed dat ik wat gemist heb weer eens hoor, maar ik probeer navraag te doen bij een belastingtelefoon die overbelast is.. hihi.

2. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,296
    113
    Nederland
    Bedoel je de algemene heffingskorting?

3. tuc

tuc Niet meer actief

Ik snap je vraag ook niet helemaal..inkomstenbelasting moet je betalen..dat krijg je niet??

4. Eriva

Eriva Niet meer actief

Je bedoelt denk ik de algemene heffingskorting? Die wordt afgebouwd, dus kan idd zijn dat je nu minder ontvangt.

5. Eriva

Eriva Niet meer actief

Even voor je opgezocht:

Verdere afbouw uitbetaling algemene heffingskorting

In 2024 vervalt de uitbetaling van de algemene heffingskorting aan de minstverdienende partner. Wij bouwen deze regeling daarom sinds 2009 stapsgewijs af. U krijgt hier alleen mee te maken als uw fiscale partner na 31december1962 is geboren. Voor 2014 is de afbouw in alle gevallen 40%. Anders dan in 2013 is er geen verschillend afbouwpercentage meer voor partners met en zonder thuiswonende kinderen.

Kijk voor meer informatie opwww.rijksoverheid.nl.

6. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Je omschrijft het erg vaag, maargoed. Ik sluit me aan bij bovenstaande reacties, ik denk dat je de algemene heffingskorting bedoelt, die wordt afgebouwd dus je ontvangt minder!

7. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,296
    113
    Nederland
    Als je inderdaad de algemene heffingskorting bedoeld, dan heeft de belastingdienst in december jou een brief gestuurd welk bedrag je in 2014 ontvangt. Dit bedrag deel je door 12 en daarmee weet je wat het maandelijks bedrag is dat je van hen ontvangt.

8. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

Mar 17, 2006
    4,738
    0
    36
    Hoezo vaag? Als ik IB PVV intik krijg ik dat te zien. Ik ben niet thuis in al die kortingen toeslagen en onzin joh sorry als ik het "te vaag" omschrijf.
    Thanks voor het antwoord, dan heb ik dus idd gewoon iets gemist!

9. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

Mar 17, 2006
    4,738
    0
    36
    Die idioten sturen me meer dan 5 brieven per maand.. daardoor let ik inmiddels niet meer zo goed op.. Dus het kan goed wat je hier zegt, daarom zei ik al misschien heb ik niet goed opgelet:)

10. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,277
    2,978
    113
    Op verzoek van TS gesloten.

Share This Page