Hier krijgen de meiden in de kleuters al Engels: Dochter van 4 jaar tegen vriendin: Lets go together Vriendinnetje: yes we go Heerlijk dit topic
C: mogen we op blijven? Ik: Oké.. tot kwart voor 8 C: Nee mam! Alsjeblieft half 8?! Ik: Oke Deal! C: denkt diep na…. OH NEE CHIPS!! 8 uur!
Dochter van 3 Ik : ruim je rommel op Dochter : Ik heb dat niet gedaan Ik : Oh wie dan wel? Dochter: papa natuurlijk
We hadden Chinees besteld en voor onze culinaire barbaar van 7 patat met frikandel. Hij neemt een hap frikandel, denkt even na en zegt: Dus zo smaken de frikandellen in China dus
Mijn vriend vertelde gister aan tafel een flauwe grap. Zoon: mam, ik begrijp echt niet dat je ooit verliefd bent geworden op hem
Grappig he! Ja of van filmpjes. Die van mij van 3 zei vanmiddag toen ik binnenkwam: shut door please!"
Ik was Mario kart aan het spelen met mijn oudste. Hij was Mario en ik was Peach. Net voor de finish haalde ik hem in en werd ik eerste. Zijn reactie: Weet je nog dat spel waar Mario Peach redt van Bowser?? Dat gaat hij niet meer doen grrrrr.
Eerste dag op Texel. We gingen naar het strand. Jongste (8) was dolenthousiast. "Kijk het is vloed. En het wordt nog vloeder!"
In de auto zijn we een dieren woordrij aan het maken. Dochter (4)moest een dier met de t. Denkt even na en roept hard: een takketoe. Bijna goed meis
Mijn jongste zoon van 7:' mam, eigenlijk ben jij de perfecte moeder'. Ik was heel verbaasd, want het was de laatste week van de vakantie nogal pittig met hem en ik had het idee dat ik alleen maar op hem aan het mopperen ben geweest en heel erg vaak 'nee' tegen hem heb gezegd op van alles wat hij deed. Dus ik vroeg waarom hij dat vond. 'Je zegt eigenlijk precies vaak genoeg nee, maar ook precies genoeg ja.'
Op de camping waren we op een avond zoon (7 jaar) kwijt. Nergens te vinden en het begon inmiddels donker te worden. Tot we bedachten dat hij al een paar keer met een groepje jongens van 13/14jaar aan het tafelvoetballen was geweest. Misschien was hij met hen mee gegaan. Zo'n 500 meter van de camping was een recreatiestrand. Man ging daar maar eens kijken en inderdaad was meneer daar met die jongens aan het voetballen. Reactie van zoon: "Er moest er toch één de jongste zijn en dat was ik." In Avifauna ziet dochter (3 jaar) een ooievaar op één poot staan. "Kan die vogel hinkelen?"
Dochter (2,5) vroeg zich af wat papa tussen de benen heeft hangen. Mijn man antwoordt zo droog als hij is: dat is een piemel. Dochter heeft het woord piemel omgedoopt tot pino. En Pino van sesamstraat, is Pino niet, want papa heeft een pino. Snappen jullie het nog?