Dochter moet naar bed en papa brengt haar naar boven. Ze kwam nog even terug voor ern extra dikke knuffel en kus van mij. Ze loopt weer naar boven en zegt: Dank je voor de lievigheid mama. Zo zoet en dat na een dag dat we nogal wat met haar te stellen hadden.
L: mag donut (kat) ontbijtkoek? Ik: nee dat mag niet L: jawel, klein stukje Ik: nee L daar krijgt ie buikpijn van, doe maar niet L: Jawel, hij gaat niet dood hoor
Dochter van 4: "ik ben het mooiste van het land" Vriendinnetje: "ik ook" Dochter van 4: "......dan ben ik het mooiste van de wereld."
Van die momenten dat je jezelf overbodig voelt; kind 1: mag ik een snoepje? kind 2: ja natuurlijk, pak maar hoor!
Ik vond hem wel gevat, wij zijn met mijn man zijn werk als team uitje naar Barcelona. Zegt ze donderdag avond de avond ervoor, hebben jullie geen geld meer om mij mee te nemen?
Ik zeg vaak als grapje ipv bedankt Gracias viele bieten vandaag zei ik tegen N; ik heb je kamer even opgeruimd. N: Gracias frieten en bieten
Wat een leuk topic, ik ontdek hem net pas. Wij waren zwemmen met de kinderen en ik heb een litteken in mijn buik van een operatie en die kan nog wat verkleuren. Dochter kijkt en zegt on een volle kleedkamer em zegt: Mamma, je snee is blauw
Ik ging voor de lunch american pancakes bakken. Ik: "wil je ook pannenkoekjes?" Dochter (4) : "ja! Donderdag wil ik altijd pannenkoekjes" Ik:."...oké..." Dochter(4): "is het donderdag?" Ik: "nee het is vrijdag" Dochter(4): "oh. Nee doe dan maar een boterham"
Dochter (7 jaar): "Mama, doet het pijn bij baby's als de navelstreng doorgeknipt wordt?" Ik: "Nee, hoor, daar voelt een baby helemaal niets van." Dochter: "Voelde ik er dan ook niets van, toen bij mij de navelstreng doorgeknipt werd?" Ik: "Jij hebt er ook niets van gevoeld, hoor." Dochter: "Oh gelukkig, anders had ik het wel zielig gevonden voor mezelf!"
Gister in de Efteling met M. Ze was echt nét groot genoeg voor de achtbanen (pynthon enzo). Tussendoor zei ik dat ze ook nog best naar de droomvlucht en het sprookjesbos mocht als ze dat zou willen. Met een blik alsof ik iets heel vies had gezegd ‘nee hoor dat is echt niks meer voor mij, maar als jij dat heel graag wil dan ga ik wel met je mee.’ En bij de vogel rok gingen we eerst nog even naar de wc. ‘Mama, hier gaan we niet meer naar de wc hoor, dat Jokie en Jet is echt zó irritant.’ (Ook bij de wc zijn er erg veel afbeeldingen van) Tuurlijk, als je 5 (bijna 6) bent dan is het ook logisch dat je daar niks meer aan vindt…
De arts vroeg aan mijn dochter van 6 "hoe eet jij?" waarop ze super beleefd antwoordde: "Met mijn vork."
Opa ging mee naar de zwemles van de oudste.. we waren met de auto en mijn zoontje (5jr) vertelde de route wel even; 'kijk opa dan hier naar rechts en dan kom je bij stapelhuizen en dan ben je er bijna'. Met stapelhuizen bedoelde hij dus flatgebouwen Ik vond het wel mooi bedacht.
Ik zou net naar bed gaan komt m’n jongste dochter van 3 naar beneden met een big smile en zegt : daar ben ik weer