Kinderen samen in een bed

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Floortje86, 5 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Floortje86

    Floortje86 Actief lid

    29 nov 2021
    121
    172
    43
    Vrouw
    Wij hebben een zoontje van 3 jaar en een van 10 weken. De jongste slaapt voorlopig in een co-sleeper bij ons op de kamer. En de oudste begint in zijn eigen slaapkamer, maar kruipt ergens tijdens de nacht bij ons in bed. Hij verheugt zich er erg op om later samen met zijn broertje op een kamer te gaan slapen. Pas had hij het er zelfs over dat hij graag samen met hem in één bed zou willen slapen.

    Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die daar ervaring mee hebben. Het kan ook best dat hij het over een paar weken weer vergeten is, maar voor het geval dat hij het vol blijft houden wil ik er toch eens serieus over nadenken. Dus wie heeft er ervaringen of tips?
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  2. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.200
    1.245
    113
    Bij ons slapen de jongens ook samen. De oudste is nu 8 en onze jongste zoon is 5. Toen de jongste ik meen 2 jaar was hebben we ze samen op een kamer gelegd. Wel in twee aparte bedden, maar meestal kruipen ze bij elkaar in bed, zeker toen ze kleiner waren, maar ook nu nog.
     
    Floortje86 vindt dit leuk.
  3. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.010
    3.474
    113
    Vrouw
    Onze zonen kruipen ook regelmatig bij elkaar in (een eenpersoons)bed. Maar ze hebben allebei een eigen kamer en bed, dus dat is natuurlijk niet vergelijkbaar.
    Ik denk dat het afhangt van het type slapers.
    En je jongste is 10 weken, dus dat zal nog een hele tijd duren voordat het zo ver is.
     
    Floortje86 vindt dit leuk.
  4. Mamavanvier95

    Mamavanvier95 Fanatiek lid

    12 okt 2014
    3.356
    2.543
    113
    Vrouw
    Friesland
    Hier hebben de oudste 2 een stapelbed samen, heel zelden kruipen ze eens bij elkaar in bed. Meestal als ze dan nog een filmpje hebben gekeken op de tablet haha.
     
    Floortje86 vindt dit leuk.
  5. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.203
    113
    zuid-holland zuid
    Mijn zoons hebben lang op 1 kamer geslapen en kruipen ook nog steeds vaak samen in 1 bed. Maar mijn oudste is een heel wilde slaper: hij rolt heel zijn bed door en slaat met zijn armen om zich heen. Een hele nacht in een eenpersoonsbed samen slapen is daardoor lastig. Op vakantie slapen ze wel vaak in een 2 persoonsbed.
    Ik zou dus wel altijd voor beide kinderen 1 eigen bed neerzetten, ook voor als ze een keer ziek zijn of een slechte nacht hebben. En als alles gezellig gaat kunnen ze bijelkaar slapen.
     
    Floortje86 vindt dit leuk.
  6. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.431
    2.867
    113
    Hier hebben ze allemaal wel hun eigen bed. Maar het komt weleens voor dat ze met zn tweeën in een bed willen slapen.
    Misschien zou je het zo kunnen doen? Dat er wel een tweede bed beschikbaar is, voor het geval een van de twee een keertje alleen wil slapen.
     
    Floortje86 vindt dit leuk.
  7. Floortje86

    Floortje86 Actief lid

    29 nov 2021
    121
    172
    43
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties, leuk om te lezen! Het is inderdaad nogal vroeg om over na te denken, want het duurt nog wel even voordat de jongste er aan toe zou zijn. Maar ik denk dat we dan ook voor twee bedden op één kamer zouden gaan. Dan kunnen we/ze per dag kijken hoe ze het doen.
     
  8. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.016
    955
    113
    Vrouw
    Hier wilden ze dat echt echt echt niet. De ene snurkt heel hard en de ander mept en draait de hele nacht haha. Maar fijn toch als ze dat willen.
     
    Floortje86 vindt dit leuk.
  9. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.508
    10.343
    113
    Ik zou als uitgangspunt 2 bedden houden. De een kan meer slaap nodig hebben dan de ander, de een wil straks nog even lezen, terwijl de ander moet slapen. En als ik zie hoe er gedraaid wordt voor er een lekker nestje is gemaakt, denk ik niet dat het hier een succes zou zijn (en ik ga ze ook niet op ideeën brengen ;))
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  10. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.513
    7.310
    113
    De één kan het wel leuk lijken en als je daar in mee wilt gaan is aan jou, maar zou wel in de gaten houden of de andere partij (broertje) het ook wel fijn vindt.
     
    Floortje86, Dubbelgeluk en Sado vinden dit leuk.
  11. Floortje86

    Floortje86 Actief lid

    29 nov 2021
    121
    172
    43
    Vrouw
    Ja dat is een goeie, gaan we doen hoor!
     
    Felice vindt dit leuk.
  12. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.513
    7.310
    113
    Hier 2 meiden (stuk ouder dan die van jou hoor), maar dat is ook regelmatig, en van jongs af aan, dat 1 van de 2 iets geweldig lijkt om samen te doen en dat ik dan de ander al zie kijken van ... Ehhhh, en wat vind ik daar van?! :roflmao:

    En dat is ook 2 kanten op hoor!
     
  13. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.560
    3.949
    113
    mijn jongens hebben heel veel bij elkaar geslapen in ons bed. en slapen nu nog vaak bij elkaar of logeren bij elkaar.
    op de camping in de caravan (ieder weekend in het voorseizoen) slapen ze samen.

    wij leggen ze heel vaak in ons bed te slapen, en als wij dan naar bed gaan leggen we ze over in hun eigen bed. ze vinden dat prima, en slapen dan heerlijk verder.
    we zijn ze nu een beetje aan het over gaan dat ze op hun eigen kamer gaan slapen. en ondertussen vinden ze dat ook wel ok. maar het liefste slapen ze toch bij elkaar. (dan leggen we de matrassen naast elkaar op 1 kamer, dat is meestal in het weekend)

    mijn jongste zegt altijd, maar mama jij slaapt toch ook niet alleen, papa mag ook bij jou slapen. en daar heeft hij gelijk in. het is ook fijner om naast iemand te liggen.

    het moet natuurlijk wel veilig kunnen, en ze moeten het beide ok vinden. elkaar niet wakker houden, of wakker maken. bij ons waren ze wel iets groter toen we dit deden, ik denk rond 1,5/2 en 4, en nu ze dus 7 en 9 zijn nog steeds.
     
  14. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.513
    7.310
    113
    Dat zou alleen al een reden zijn om het hier niet te doen :D de oudste komt slecht in slaap en zou de jongste (die vlot in slaap valt normaalgesproken) wakker houden. Andersom is de jongste altijd heel vroeg wakker en wil de oudste graag wat langer blijven liggen ... Dat matcht niet lekker, haha, voor een paar nachtjes af en toe of op vakantie prima, maar niet voor vast!
     
  15. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.028
    3.113
    113
    Hier slapen de oudsten samen in een stapelbed en de jongsten ook op één kamer maar in een eigen ledikantje. De oudste twee hebben ook wel eens samen in één bed geslapen maar dat werd voornamelijk keten. Ze gaan ook afzonderlijk van elkaar naar bed zodat Z al slaapt als L gaat, anders is het ook keten:roflmao:
     
  16. giebel

    giebel Fanatiek lid

    26 aug 2011
    2.499
    499
    83
    Wij slapen graag samen in weekenden of vakantie, bij elkaar logeren. Of broer en zus. Maar niet op schooldagen door de week. En mijn oudste ziet zelf ook in dat als ze echt moe is na een intensieve dag, dat in je eigen bed dan het fijnste is.
    Ik zou nooit standaard ze samen laten slapen, alleen af en toe voor de leuk.
     

Deel Deze Pagina