Hartslag baby erg gedaald na liggen op rug

Discussion in 'Zwangerschap' started by Beep, Jan 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Beep

Beep Bekend lid

Sep 26, 2007
    505
    1
    18
    Hoi meiden!

Ik ben nu bijna 40 weken zwanger (morgen uitgerekend :eek: ) en was gisteren op controle bij de VK. Toen moest ik natuurlijk weer gaan liggen zodat ze de ligging van de baby kon controleren, en daarna de omvang van m'n buik. Hierna ging ze naar het hartje van de baby luisteren. Toen schrok ik wel, want die was opeens extreem langzaam. Best eng! Ik moest toen eerst even op m'n zij gaan liggen. Daarna was hij wel ietsje sneller, maar nog steeds veel te langzaam. Ik moest toen even gaan zitten. Ze zei dat ze het later nog een keertje ging proberen, en dat ik anders langs het ziekenhuis moest voor een hartfilmpje :confused: . Maar toen ik weer ging liggen was de hartslag van de baby gelukkig weer in orde.

Ik wist wel dat op je rug liggen niet zo prettig was voor de baby, i.v.m. de bloedtoevoer, maar ik ben toch best wel geschrokken (hoewel ik bij de VK er behoorlijk rustig onder was hoor). Hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt? Voor mij was het de eerste keer, ik denk dat het later in je zwangerschap gevaarlijker is dan in het begin, want ik had dit nog nooit eerder gehad. Op m'n rug liggen deed ik trouwens zowieso nooit meer, omdat het niet meer lekker ligt.

2. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    Ik heb ook wel eens gehoort dat de hartslag van de baby kan dalen als je op je rug ligt. Ik denk niet dat het erg is omdat het gelukkig weer goed is gekomen maar als je,je niet prettig voelt kan je misschien altijd bellen voor een hartfilmpje. Ik kan al een hele tijd niet meer op mijn rug liggen. Ik krijg zelf dan ook geen adem meer het lijkt dan wel net als of ze mijn longen fijn persen.

3. zusje87

zusje87 Lid

Jun 11, 2008
    20
    0
    0
    Ulrum
    Ik ben nu voor het eerst zwanger dus ik hier verder geen verstand van. Maar ik bid voor je dat alles goed gaat en dat je een mooie bevalling/kraamtijd hebt.

Liefs, Aletta

4. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    Als de verloskundige er geen kwaad in zag, hoef je je geen zorgen te maken. Die zijn uiterst voorzichtig als het gaat om jouw gezondheid en die van het kindje.

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb dat ook gehad bij mijn eerste zwangerschap alleen dan wel iets eerder al. Weet niet meer bij hoeveel weken... Ik lag ook op mijn rug bij de Vk en ik moest toen gaan staan en toen was het hartje wel goed.

Ik kreeg idd ook het advies om niet meer teveel op mijn rug te liggen omdat de baby dan op de placenta lag en dus de aderen dichtdrukte. Voor mij op zich geen probleem aangezien ik de hele zwangerschap zowat op mijn buik geslapen heb... :)

6. Aslanck

Aslanck Actief lid

Jul 2, 2008
    321
    0
    0
    Amsterdam
    Ik slaap alleen maar op mijn rug..... kan niet lekker liggen op me zij.

7. xlns

xlns Actief lid

Dec 20, 2007
    423
    0
    16
    Hier nog eentje die juist wel op de rug ligt, wanneer ik op mn zij lig begint die kleine altijd keihard te schoppen.

8. Aslanck

Aslanck Actief lid

Jul 2, 2008
    321
    0
    0
    Amsterdam
    Ja precies bij mij schopt hij ook heel erg. Of hij beweegt heen en weer wat soms heel pijnlijk is...

9. vlokje

vlokje Lid

Dec 21, 2008
    58
    0
    0
    Bij mij ligt de placenta aan de voorwand van mijn baarmoeder dus dan zou het kindje er denk ik niet op kunnen gaan liggen toch ? en zo de bloedtoevoer belemmeren.
    Ik wissel steeds af met slapen, rechter zij linker zij en dan weer even op mijn rug met een kussen in mijn knieholten.
    Mijn kleine vindt het volgens mij ook niet zo leuk als ik van houding verander want dan gaat hij ook erg schoppen, waarschijnlijk moet hij dan weer even een lekker plekje vinden om verder te slapen net als zijn moeder hiihihi

10. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

Sep 6, 2007
    1,567
    1
    0
    Ik slaap ook nog steeds op mijn rug en als ik een monitor krijg, 2 x daags lig ik ook gewoon op mijn rug en de hartslag schommelt tss de 120 en 160.

Share This Page