ik word steeds gebeld door buitenlandse nummers

Discussion in 'De lounge' started by jetje86, May 9, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jetje86

jetje86 Actief lid

Jul 3, 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op m'n huistelefoon. Ik word het nu echt een beetje zat.
    Ik word gebeld vanuit Rusland en Zuid-Amerika (denk ik, zie foto). Ook vaak anoniem. De afgelopen week wel 20 keer. Ik neem op en hoor; hello do you speak englisch? Dan hang ik direct op. Het nare is dat ik wel een belangrijk telefoontje verwacht van iemand die ook prive belt. Wat zouden deze bellers willen?

Attached Files:

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Oplichters

3. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    1,303
    0
    0
    Amsterdam
    Ik zou een nieuw nummer nemen. Dat is zo gepiept als je je provider op belt.

4. Lorelai

Lorelai Actief lid

Feb 4, 2014
    207
    0
    0
    NULL
    NULL
    En anders gewoon stug in het nederlands terug kletsen, niet laten merken dat je ze verstaat. Gewoon alleen maar zeggen: ik versta u niet, kunt u nederlands spreken. Niet meer dan dat, is het heel snel over ;)

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Waarom hang je op? Vraag dan gewoon wie het is en waarom er gebeld wordt? :p

6. Mango88

Mango88 Niet meer actief

Ik zou vragen wie ze zijn er wat ze van mij willen. Ik zou mijn naam niet zeggen en ook geen yes of no. Zo kun je ook nergens mee akkoord gaan.

7. jetje86

jetje86 Actief lid

Jul 3, 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja stom he, maar durf niet te lang aan de lijn te blijven. Je hoort zulke rare dingen. Ook schreeuwende (druk pratende) mensen op de achtergrond, het is echt slecht te verstaan. Maar vind het wel heel raar dat ze dan allemaal mijn nummer bellen. Niemand anders last van?

8. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik zou gewoon niet opnemen ;).

Degene op wiens telefoontje je wacht belt privé zeg je, dus als je gebeld wordt en je ziet geen nummer in het scherm neem je op.

Volgens mij is de bedoeling van deze buitenlandse nummers dat je terugbelt. Daarom blijven ze het misschien zo vaak proberen. In de hoop dat je een keer te laat bent met opnemen en dan terugbelt.

9. MI87

MI87 VIP lid

Dec 21, 2012
    5,119
    1
    0
    Had het eergister ook weer. Nam ik op met Hallo? Want mijn naam zeggen en ja of nee zeggen moet je echt niet doen! Ze kunnen het opnemen en zo knippen dat je ergens aan vast zit.
    Bij mij was het even stil alsof er een apparaat werd ingeschakeld en toen een vrouwenstem met: yes, hello? Toen had ik de hoorn erop gegooit.

Sommige oplichters laten je ook wel eens lang aan de lijn door traag opnemen etc. Maar jij betaald wel mega veel geld voor dat belletje.

Had er laatst ook last van en heb dus al een hoop opgezocht.

Anders koop je een luchthoorn en zodra ze bellen neem je op en laat je dat dung afgaan!
    Wel goed uitkijken dat het dan net niet je smoeder is ;)

10. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

Dec 30, 2011
    1,613
    0
    36
    hehe dat is wel cool ja

11. johana79

johana79 Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    4,311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    herkenbaar ik wordt ook de hele tijd gebeld. Eerst een tijd op mijn mobiel en nu via de thuistelefoon (waarschijnlijk is dat toevallig) het irriteert mij ook mateloos. Heb nu in het engels gekrijst dat ze moeten stoppen met mij te bellen, omdat ik anders de politie in ga lichten (het is inmiddels al een paar uur stil) :-D

12. Delta

Delta Niet meer actief

You made my day :D Lachaanval hier.

TS; super vervelend :( goede tips staan hier tussen. niks aan toe te voegen verder.

13. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik werd pas ook gebeld maar dan op de huistelefoon en ze hebben dus mijn naam en een ja van me. Nu maar duimen dat ik niet aan de olijfolie vast zit:)

14. MI87

MI87 VIP lid

Dec 21, 2012
    5,119
    1
    0
    Ja wat ze doen: hello? Who is this?
    En dan zeg je, je naam.
    Of ze vragen nog een keer: who?

Vervolgens noemen/herhalen ze je naam en vragen of dat klopt. Jij zegt: ja!

Nouja, dan hebben ze in principe genoeg om je voor van alles en nog wat te laten betalen.

15. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik nam gewoon op met mijn naam, er bellen wel meer mensen onbekend. Toen werd er inderdaad in het engels gevraagd do I speak with mrs. ... Ze hadden zelfs mijn adres, logisch aangezien we in het telefoonboek staan. Dus als hier straks een halve olijfgaard voor de deur staat mogen jullie allemaal langskomen:D

Maar het is wel zo dat je met telefonische verkoop na de schriftelijke bevestiging nog 7 dagen bedenktijd hebt. Als je geen bevestiging krijgt zelfs 3 maanden. Dus je hebt even de tijd.

16. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

Feb 18, 2014
    837
    303
    63
    Ik heb het ook een tijd gehad, gek werd ik ervan. Ze wisten inderdaad het adres, alles. Heel vreemd. We hebben toen wel vaak gezegd dat we de politie in zouden schakelen en die zeiden toen dat ze dit vaak horen maar niks kunnen doen.

17. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Ik heb er ook een tijd last van gehad, maar ik nam dan op, zei niks en hing weer op.
    Heb ook een keer heel hard Fuck off geschreeuwd en ben sindsdien niet meer gebeld.:D
    Go fuck yourself is ook een goeie om te zeggen:D

Share This Page