Witte vulling hoelang pijnlijk?

Discussie in 'De lounge' gestart door ikke84, 14 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Bijna 2 maande geleden heb ik een kies laten vullen een 2 vlaksvulling. Bij kou en warm doet het niet zeer maar kan er niet op bijten.

Weet dat het langer met witte vullingen kan duren maar hoelang? Of toch straks een wortelen behandeling😯

2. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ik heb ook veel witte vullingen. Almagaan vullingen doen ze niet meer toch? Ik heb er nooit laat van gehad, dus ik zou even bellen.

3. PinkPanther

PinkPanther Actief lid

16 dec 2013
    131
    5
    18
    NULL
    NULL
    Hier duurde het bijna 3 maanden. Rotvulling, zijn nog steeds veel tandartsen die het geduld niet hebben die vereist is bij het plaatsen van deze vullingen

4. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Ja, hier hetzelfde.
    Duurt echt maanden.
    Klinkt mij iig niet onbekend in de oren...komt goed maar duurt laaaaanggg....;)

5. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Ik moet steeds aan 1 kant eten waardoor die kiezen dan weer gevoelig worden

Maar als ik aan de andere kant eet doet het zeer bij kauwen.net het gevoel alsof een gat word geboord

6. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Hier ook maanden….
    Ik heb ook het idee dat die vullingen zwakker zijn ofzo
    Toch, hou het wel in de gaten en anders een foto laten maken!

7. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb er nog nooit van gehoord eigenlijk, zou even bellen.

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Volgens mijn tandarts kost het meer tijd voordat ze echt 100% zijn uitgehard. Afhankelijk van hoe diep de vulling is, kun je er idd echt heel lang last van hebben.
    Volgens mijn tandarts is dit niet heel raar.

9. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Mijn tandarts zegt ook dat het veel voorkomt dat het lang gevoelig of pijnlijk blijft. Hij heeft patienten waarbij het soms een jaar duurt.

10. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ik heb het ook al een paar keer gehad. En dat kon idd best lang duren. 1x heeft de tandarts er nog een stukje afgeslepen, omdat de vulling 'te hoog' was en toen was het gelijk over! (Dan deed het ook echt alleen pijn bij het kauwen)
    Misschien toch de tandarts even laten kijken hoor..

11. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Klinkt bekend. Bedoel je dat je een vulling tussen je tanden hebt? Dat was de enige keer dat ik erg last had bij het kauwen. Ik ben daags erna terug gegaan, maar ze konden niets vinden. Heeft echt maanden geduurd. Na een half jaar kwam ik weer op controle en toen heeft de tandarts het wat bijgevijld, zat een haakje aan of zoiets. En sindsdien geen last meer gehad.

12. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
    Het kan inderdaad erg lang duren. Ik heb begin juni een (losse) amalgaam vulling laten vervangen voor een nieuwe witte en heb ook nog vaak last bij bijten.
    Ben na 2 weken terug gegaan om te laten checken omdat het nog steeds pijn deed en ik daardoor twijfelde of er niet nog bijv een gaatjenaast zat wat hij eerder niet gezien had. Nee dus, ligt echt aan de witte vulling.
    Hij wilde hem best nogmaals vervangen, maar grote kans dat dit niet hielp. Ik heb besloten om het maaraf te wachten voorlopig.
    Als ik er echt niet meer mee kan leven kan dat altijd nog wel. Heb nu wel het idee dat de kies wat minder gevoelig wordt dan dat hij was... Hopelijk trekt de pijn bij jou ook vanzelf weg. 😀 succes!

Deel Deze Pagina