Bijna 2 maande geleden heb ik een kies laten vullen een 2 vlaksvulling. Bij kou en warm doet het niet zeer maar kan er niet op bijten. Weet dat het langer met witte vullingen kan duren maar hoelang? Of toch straks een wortelen behandeling😯
Ik heb ook veel witte vullingen. Almagaan vullingen doen ze niet meer toch? Ik heb er nooit laat van gehad, dus ik zou even bellen.
Hier duurde het bijna 3 maanden. Rotvulling, zijn nog steeds veel tandartsen die het geduld niet hebben die vereist is bij het plaatsen van deze vullingen
Ja, hier hetzelfde. Duurt echt maanden. Klinkt mij iig niet onbekend in de oren...komt goed maar duurt laaaaanggg....
Ik moet steeds aan 1 kant eten waardoor die kiezen dan weer gevoelig worden Maar als ik aan de andere kant eet doet het zeer bij kauwen.net het gevoel alsof een gat word geboord
Hier ook maanden . Ik heb ook het idee dat die vullingen zwakker zijn ofzo Toch, hou het wel in de gaten en anders een foto laten maken!
Volgens mijn tandarts kost het meer tijd voordat ze echt 100% zijn uitgehard. Afhankelijk van hoe diep de vulling is, kun je er idd echt heel lang last van hebben. Volgens mijn tandarts is dit niet heel raar.
Mijn tandarts zegt ook dat het veel voorkomt dat het lang gevoelig of pijnlijk blijft. Hij heeft patienten waarbij het soms een jaar duurt.
Ik heb het ook al een paar keer gehad. En dat kon idd best lang duren. 1x heeft de tandarts er nog een stukje afgeslepen, omdat de vulling 'te hoog' was en toen was het gelijk over! (Dan deed het ook echt alleen pijn bij het kauwen) Misschien toch de tandarts even laten kijken hoor..
Klinkt bekend. Bedoel je dat je een vulling tussen je tanden hebt? Dat was de enige keer dat ik erg last had bij het kauwen. Ik ben daags erna terug gegaan, maar ze konden niets vinden. Heeft echt maanden geduurd. Na een half jaar kwam ik weer op controle en toen heeft de tandarts het wat bijgevijld, zat een haakje aan of zoiets. En sindsdien geen last meer gehad.
Het kan inderdaad erg lang duren. Ik heb begin juni een (losse) amalgaam vulling laten vervangen voor een nieuwe witte en heb ook nog vaak last bij bijten. Ben na 2 weken terug gegaan om te laten checken omdat het nog steeds pijn deed en ik daardoor twijfelde of er niet nog bijv een gaatjenaast zat wat hij eerder niet gezien had. Nee dus, ligt echt aan de witte vulling. Hij wilde hem best nogmaals vervangen, maar grote kans dat dit niet hielp. Ik heb besloten om het maaraf te wachten voorlopig. Als ik er echt niet meer mee kan leven kan dat altijd nog wel. Heb nu wel het idee dat de kies wat minder gevoelig wordt dan dat hij was... Hopelijk trekt de pijn bij jou ook vanzelf weg. 😀 succes!