dasty is echt ideaal en ik gebruik steradent (ja die voor het gebit) 1 of 2 tabletten in de machine om sokken en andere witte zaken extra schoon en wit te krijgen
Hoe heten die grijze 'wondersponsjes' van de action? Heb er al eens naar gezocht, maar kon ze hier niet vinden. Ben benieuwd!!!
Ging over de magnetron. Maar dat kan je ook wel met een oven doen. Maar dan doe ik het op een bakplaat. Laagje water en dan een beetje azijn erbij. Kan inderdaad ook met citroen. (100 graden is genoeg) Die ovensprays vind ik echt vies stinken en chemisch.
Ik zou die tips over dat azijn of citroen ook eens onthouden. Want het is inderdaad een vies prutje, die spray. Maar het werkt wel goed.
Misschien zijn mijn tips al geplaatst,heb niet alles terug gelezen. Ik zet een bak thee doe daar een spons in en neem daar dan de spiegels mee af.Even na wrijven met een droge doek en streeploos schoon. Een emmer hete water met in stukken gesneden ui erin.Daar was ik de ramen mee.Wordt echt super schoon.
Chocolade smelt.. Theedoek erop en dan heel heet met strijkijzer erover?? Dan blijft de chocolade aan de theedoek "plakken"
Maar dan moet het wel echte chocolade zijn toch? En denk ook niet dat het gaat lukken omdat ze het al gewassen heeft. Iemand nog een tip voor stickers verwijderen? Ik doe dit altijd met lampenolie maar die is op.
pas mn banken schoongemaakt. Zijn van suede ofzo? van die lekkere zachte stof waar je in kan "schrijven". Emmer warm water met babyshampoo! gewoon met een doekje wrijven en ze zagen er weer uit als nieuw toen ze opgedroogd waren! en heel mn kamer rook heerlijk naar zwitsal
Gele vlekken in t-shirts kun je ook weg krijgen door er wat glansspoelmiddel voor de vaatwasser op te doen, even in laten trekken en daarna gewoon wassen. Heb het geprobeerd en het werkt echt. Ik zag heel wat goede tips voorbij komen, erg handig!
Oh nog een tip, kalk in je waterkoker, en vind je het zo vies dat je een nieuwe wilt kopen? (Dat had ik tijdens mijn 'nesteldrang) gewoon een scheutje azijn erin, even laten koken, en hij was als nieuw! Ik was echt in shock zo mooi schoon haha!
Toevoeging ; Daarna wel even een paar keer met normaal water laten koken, anders smaakt je theetje erg vreemd!
Aanslag in bekers etc. gaat weg met een sopje chloor,even laten staan. RVS wordt weer helemaal mooi grijs/zilver kleurig als je het schoonmaakt met chloor en daarna met baby olie opwrijft. Bedankt voor alle tips tegen vlekken want daar word ik gek van. maar terpetine etc. ga ik niet gebruiken,vind ik wel erg slecht voor alles hoor.
Hoi. Je moet ze van binnen gewoon schoonmaken met stromend water en je vinger. En elke dag verversen. Niks geen aanslag meer.
Ik zag de tip van babyolie op rvs al voorbijkomen, hier nog een aanvulling daarop; geen geknoei met vette flessen olie. Neem gewoon een oliedoekje van kruidvat en dat is genoeg om alles mee af te nemen.
*Als je huissleutels moeilijk in t slot gaan, of je deurklinken stroef worden, druppeltje olijfolie erop, 3 keer beweging maken, en hij is weer gesmeerd. Mijn man stond me echt aan te kijken van WTF?! toen ik zijn huissleutel aan t invetten was.