Hallo allemaal, Het duurt nog een tijdje maar aangezien de tijd vliegt...ben ik opzoek naar leuke ideeën voor de 1ste verjaardag van mijn zoontje! Hoe,wat hebben jullie het gedaan? En hebben jullie leuke ideeën? Wil er toch wel iets speciaals van maken! Liefs Debbie
Wij hebben rstig gehouden, omdat het kindje toch heel veel prikkels krijgt. we hebben Andro zijn verjaardag in 2en gedeeld. op de 1ste dag waren er ong 14 mensen(11 juli) en op zijn eigen verjaardag (dus 15 juli) waren er 8 mensen incl ons. We hebben op het uitnodigingskaartje ook tijden aangegeven wanneer de mensen konden komen. Dit hadden we gedaan zodat de mensen kwamen als Andro wakker was. Hij sliep namelijk nog erg veel. We hebben tegen de mensen gezegd dat 2 uurtjes blijven echt genoeg was. Andro was ook erg moe, maar toch ook druk van alle indrukken. 15 juli hebben matko en ik een taart voor Andro neergezet in de huiskamer waar hij lekker in mocht graaien. Dit deed hij dan ook nadat eerst de poes een likje van zijn vinger had genomen. Was zo lief, maar ook wel eng, want ja wie weet bijt ze wel. Maar gelukkig Pumba (de poes) was erg lief en likte er aan. Toen de familie 's middags kwam, hadden we een taart met een vuurwerk stokje erin, in de cijfer 1. Dit vond hij ook helemaal geweldig. Wij hadden het hele huis versierd met ballonnen, slingers en dat soort dingen. We hadden het thema winnie de pooh. Dit heeft hij ook in zijn kamer. Als uitnodigingskaart had ik een boekje gemaakt, met foto;s vanaf de zwangerschap, echo's en van zijn 1ste levensjaar. Het was een boekje geworden van 5 a4-tjes hihi en nog hadden we eigenlijk te weinig ruimte. Je hebt ook zoveel leuke foto's. maar om even terug te komen op het boekje Matko had een gedichtje gemaakt over Andro. Wat is laatst zag op deze site PartyKids, leuke traktaties en tips voor kinderfeestjes was een uitnodiging in het cijfer 1 en daar foto's opplakken/zetten met de computer. Dat vond ik zelf ook wel leuk. om het even kort samen te vatten maak het niet te druk en te lang voor je kleine die prikkels zijn heel veel en kunnen nog wel eens huilbuien enzo veroorzaken. pas de dag aan op je kindje je hebt nog 4 maanden, maar wat je al zegt, die tijd is zo voorbij. ik kan me nog zo goed herinneren dat ik verleden jaar ook zo zat en Andro wordt nu alweer bijna 2!! oke nog bijna 6 maanden
Dank je voor je reactie! Zelf zat ik ook al te denken aan winny de pooh thema!Damien heeft hier ook heel veel van! uitnodigingen heb ik ook al een idee en taart wilde ik dan denkelijk ook in het winny de pooh thema doen qua mensen...vind ik heel moeilijk we hebben best wat vrienden en familie. en splitsen...dan heeft ie 2 dagen de "drukte". gelukkig kan damien er wel heel goed tegen,hij heeft nooit ergens last van gelukkig. en als ie moe is leg ik m in bed dat is het probleem dan niet. ga je ideeën als eens opschrijven! Bedankt! Liefs debbie
Heb alleen opa's en oma's en onze broers en schoonzussen en 1 nichtje uitgenodigd. Meer dan zat voor zo'n kleintje! Kamer mooi versierd, en een leuke uitnodigingskaart verstuurd. Met daarop: Ik ben wakker vanaf 15:30 uur en om 20:00 uur moet ik echt weer in mijn bedje liggen! Om 17 uur wordt mijn verjaardagstaart aangesneden! Was perfect, alles liep gesmeerd, en doordat zoonlief die middag tot 16:30 uur sliep kon hij het goed volhouden tot 20 uur. Hij heeft van ons de boerderij van Little people gekregen. Daar speelt hij nu heel veel mee, erg leuk spul dat Fisher Price!! Ook heeft hij een loopauto gehad, ook leuk voor een 1e verjaardag. Enne, taart bestellen met de foto erop! (wel even de bestelling checken, want wij hadden 's morgens dus geen taart......email van de bakker lag eruit!!) En vooral veel genieten!! PS, wat ik zelf erg leuk vond: de avond ervoor foto's van de bevalling kijken en zijn filmpjes van het eerste jaar! Mocht je het een beetje emotioneel vinden kun je dan vast al je gelukstraantje laten vloeien zonder dat je de hele dag met rode ogen loopt. Blijft toch wel iets heel speciaals die 1e verjaardag!!
aan tijden zat ik ook te denken om dat op het kaartje te zetten want mijn zoontje is in maart jarig. Maar hij gaat slapen overdag wanneer hij wil. Dus het is een beetje moeilijjk om nou te verzinnen welke tijd mensen kunnen komen.
Hi kletskous, Gewoon evengoed doen. Die van mij sliep nog een uurtje door het bezoek heen! En iedereen zei: laat hem toch lekker liggen! En als hij dan later wakker is blijven ze echt wel een uurtje langer hoor! Als je er niks op zet heb je de hele dag aanloop, en dat was mij echt te vermoeiend. Is ook erg lekker om een halve dag samen met je eigen gezinnetje te vieren! Ik vond het trouwens als moeder zijnde heel fijn om ook samen alleen te zijn, omdat ik de hele tijd aan de bevalling en 1e kraamdag moest denken..... wat gaat het snel he zo'n 1e jaar! Vier ze straks!
Tuurlijk wil je het speciaal maken, maar fact is dat je kindje het totaal niet door heeft dat het zijn eerste verjaardag is. Sowieso niet door heeft dat ie jarig is. Wij hebben het wel gevierd natuurlijk, het huis zat vol, en het was bere gezellig. Maar niet de hele dag, een aantal uur was iedereen welkom.
Even een heel andere tip : Het is ook leuk om alle gasten een kleine (verjaardags)wens in het fotoboek van je kindje te laten schrijven. Dat hebben wij gedaan en het is een hele leuke herinnering voor later.
wij hebben een flink feest gegeven! Bijna iedereen die op kraambezoek is geweest is ook op de 1ste verjaardag gekomen. Volle bak dus hahahaha. We hebben wel het voordeel dat Anoeska in de zomer jarig is en mijn ouders een grote tuin hebben. We hebben daar een bbq gedaan. (feest was van 14.30 uur tot ? ) Bij aankomst stond er een tafel met champagne en een gastenboek. Toen de bbq afgelopen was hebben we een chineese geluksballon opgelaten. En toen de gasten naar huis gingen hebben ze een bonbondoosje met 2 bonbons erin en een kaartje eraan met de tekst : Gezellig dat je er was! En Anoeska heeft zich erg goed vermaakt! Ze liep een beetje rond te stappen en te spelen met iedereen. En natuurlijk die aandacht die ze kreeg!! Kind was helemaal gelukkig!
Wij hebben het bewust rustig gehouden, alleen de beste vrienden en familie uitgenodigd (zo'n 20 man). Gewoon thuis, geen gekke dingen. Het is allemaal al onrustig genoeg, zo'n dag. En als je er heel veel geld aan uitgeeft kan het een teleurstelling zijn als je kindje het niet leuk vindt, omdat het gewoon te druk is. Mijn dochtertje was op maandag jarig, vanaf 16:30 uur kwamen de mensen. We hadden eten gemaakt voor iedereen. Om 19:30 was ze kapot van alle indrukken en ging ze lekker naar bed. Ik ben blij dat we er geen groot feest van gemaakt hebben, in ons geval had dat niet goed uitgepakt omdat het al gauw teveel prikkels zijn. En eerlijk is eerlijk, de dag erna is je kindje het alweer vergeten. Gewoon een gezellige dag van maken met mensen die dicht bij hem/haar staan, naar mijn mening is dat echt het leukst.
mijn hummel is nog geen 1jaar en ben nu ookal opzoek naar leuke ideeen Heb al wel een mooi kado voor hem alhoewel hij zelf er nog niks aan heeft. Ik ben vanaf zijn geboorte al een soort dagboek aan het bijhouden van alle grote, leuke, minderleuke en belangrijke gebeurtenissen. Eerste keer dat hij bij opa sliep, eerste keer vakantie, eerste keer sneeuw, enz enz. Dagboek ga ik bijhouden tot hij 1jaar is en dan maak ik er een echt boek van met harde kaft. Leuk voor later wat er allemaal in zijn eerste jaar is gebeurd met foto's en verhaaltjes. Verder gewoon lekker veel slingers en ballonnen. Natuurlijk moet er taart zijn haha Kleintje waar hij lekker in mag kliederen en nog een andere taart voor de gasten. Zit te denken aan een grote taart met 2 foto's; foto van geboorte en recente foto. of een leuke taart met autotje erop ofzo Weet t nog niet precies maar heb nog ruim 5maanden om erover na te denken haha
hier nog wat ideetjes van internet geplukt: Vraag alle gasten iets mee te nemen dat met het afgelopen jaar te maken heeft. Stop alles in een tijdcapsule en geef deze aan het kind wanneer het 16, 18 of 21 wordt. Laat alle gasten met watervaste inkt hun naam en een verjaardagswens of herinnering op een wit tafelkleed schrijven en bewaar dit voor later
Dit hebben wij ook idd gedaan even terug kijken op zijn 1ste jaar was idd wel een beetje emotioneel, maar ook erg mooi
slaapt je zoontje niet een beetje op vaste tijden? andro bepaald(e) ook wanneer hij slaapt, maar meestal zijn dit toch wel een beetje vaste tijden
en weer zo een leuk idee wat een tips lees je toch hier hier dan nog een tip ik heb zelf de taarten gemaakt 1 waar hij lekker mee mocht kliederen en 1 of eigenlijk 2x (voor elke dag1) voor de familie ik heb de taart gemaakt in het cijfer 1, hoe origineel he Wat je ook kan doen is zelf een taart maken en via inet een foto laten drukken op eetbaar papier
Mijn tips: - hou het klein (pas het aantal mensen aan aan de ruimte die je hebt) - hou het kort (max 2 uur) - hou het overzichtelijk - maak een mooie taart (bijvoorkeur zelf) - maak een smijttaartje voor je kindje (bij voorkeur zelf) - stel je erop in dat het pakpapier mooier wordt gevonden dan de kado's - niet te veel kado's Indien nodig spreidt het uit over twee dagen (niet achter elkaar). Wij hadden op de verjaardag zelf: opa + 2 oma's, papa & mama (5) 'partijtje': opa + 2 oma's, tantes (2), ooms (2), neefje, 3 kindjes (1-4 jaar), 2 volwassenen + papa & mama (15) in de tuin. Omdat je kindje het nog niet zo goed beseft is het vooral voor je zelf een dag om even stil te staan. Neem daar de tijd voor (samen met je partner) Oja, ik ben een traditie gestart: ik heb mijn zoontje een brief geschreven over zijn 1e jaar. Dit ga ik elk jaar doen met zijn verjaardag
Wij gaan het zondag vieren, heb nu al de tranen in mijn ogen als ik eraan denk, wat gaat het snél! Volgende week woensdag is ze echt jarig maar dan wordt het een dagje met papa en mama. Iedereen die komt moet overdag werken en 's avonds als ze ligt te slapen vind ik niet leuk, dus zondag geeft ze haar eerste feestje van 15-18u. Nu ben ik wel nog op zoek naar een idee wat wij die woensdag kunnen gaan doen... Het weer werkt niet echt mee, als het zo koud is, is het ook geen dag om echt veel buiten te zijn. Wie heeft er een leuk idee om te doen met een 1-jarige? Dacht zelf aan dierentuin of zo, maar kan dat wel in deze tijd? Misschien zitten alle dieren wel binnen in hun hok?!
De dierentuin is gewoon open hoor en er zijn genoeg dieren buiten. Sommige winterhokken kun je ook gewoon bezoeken. Je kindje vindt het vast ook leuk om bijvoorbeeld samen koekjes te maken of een grote tekening met (veilige) vingerverf. Voor haar hoef je eigenlijk niets bijzonders te doen.