Het klinkt idioot en ik denk dat het met hormonen te maken heeft. Ik heb nu een lijstje wat ik allemaal in huis moet hebben van rompers, luiers, bedje, commode, ja alles, alles van de uitzet. Het is gewoon zoveel. Ik vink wat dingen af, maar heb het gevoel dat er geen einde aan komt. Sommige vragen kan ik ook gewoon niet loslaten, zoals het aanschaffen van een borstkolf. Voor of na de bevalling. Ik wil het zo perfect en het eigelijk allemaal in huis hebben voor de zekerheid. Of de kinderwagen, daar blijf ik maar tussen twee merken twijfelen. 's Avonds in bed lig ik dan te denken en te denken. Terwijl ik nog alle tijd heb, ik wil het Te goed doen. Meer meiden hier last van? We hebben trouwens geen geld om het allemaal ik 1 klap te kopen. Dus ik moet het in fases doen. Steeds een beetje.
Geen last van. Ik ben gewoon stukje bij beetje dingen gaan kopen, en als ik dan iets compleet heb vink ik het af. Je hebt nog zo´n 15 weken om alles compleet te hebben, dus nog tijd zat! En als jij je fijner voelt bij vooraf al een borstkolf halen, en je kunt het geld missen in het geval het een miskoop is: dan koop je het toch alvast? Niet te druk maken meid! Het zijn maar spullen, en zolang je wat rompers, kleertjes, luiers, kruiken en een gespreid bedje hebt.. komt de rest vanzelf! De baby maakt het niet uit hoor, die is al tevreden als hij droog en warm in een bedje kan. Oh en ik doe het dus ook heel gefaseerd, dan lijkt het minder veel te kosten
meid zo lang het kleren aan de kont heeft een bed om in te slapen en dekens om warm te blijven en de rest kan nog.maak je niet zo druk om de rest het komt best goed hoor echt
Ik zou met een borstkolf wel wachten. Straks lukt het borstvoeden op de een of andere manier niet, dan zit je met een borstkolf waar je niks mee doet. Zonde van het geld aangezien die dingen niet goedkoop zijn.. En verder ga ik met blusvrouw mee!
Meid, probeer je niet zo druk te maken. Het komt wel goed. Het lijkt nu allemaal heel veel, maar het valt eigenlijk wel mee. Gewoon kalm aan doen. En op een gegeven moment keuzes maken.
Ik begrijp wel een beetje wat je bedoeld. De uitzet lijst vond ik eerst zooooo lang! Ik heb ook alles beetje bij beetje gekocht en nu hebben we al bijna alles in huis
Heel herkenbaar verhaal.. ik heb ook zo'n lijst en loop ook nu al te stressen zo van dat krijgen we nooit allemaal bij elkaar. Ook wij halen alles stukje bij beetje, omdat we niet in 1x kunnen kopen. Maar op de een of andere manier zal het wel allemaal goed komen hoor!
meiden kijk anders op marktplaats staan ook veel dinge nieuw op ik heb ook van alles erop staan door niet gebruiken of dat kleine er niet in wil zoals tummy tub
Ik heb dus wel al een bortskolf in huis vindt dit fijner, en het zal niet mijn laatste kindje zijn dus kan ik m nog altijd gebruiken.... Gewoon doen waar jij je lekker bij voelt en niet teveel halen! Want er bestaat overal wel iets voor, haha
Wel herkenbaar hoor, dat je bij die uitzetlijst denkt van: poeh, hoe ga ik dat allemaal bij elkaar krijgen? Ik heb destijds bedacht wat eerst belangrijk was enzo, en ben een beetje in die volgorde dingen aan gaan schaffen, elke keer weer wat. Nu hebben we bijna alles in huis: ik moet nog beddegoed hebben voor het ledikant, maar voor de wieg heb ik het al. Met ledikantje wacht ik nog even, want die krijgen we binnenkort van de vrienden van wie we de babykamer over hebben genomen. Ik wacht dan namelijk even af wat voor beddegoed er al bij zit en schaf dan dfe rest aan... Met allerlei andere dingen hetzelfde verhaal: komende week kunnen we de box ophalen, (tweedehands, voor een lief bosje bloemen), als we dan de maten zeker weten, ga ik een boxkleed halen, (die wil ik dan wel weer nieuw: mag wat mij betreft een beetje passen bij onze inrichting van de woonkamer, ). Nouja, zo al met al kom je er dus wel... Maak je niet te druk.
Maak je niet druk. Komt allemaal in orde. Wij hebben ook nog niet alles, maar stukje bij beetje heb ik `de lijst` toch bij elkaar.
een box is ook iets dat heel veel aangeboden wordt op marktplaats. Zo ben ik er zelf ook aangekomen en later kregen we een gratis box aangeboden van een collegaatje (die hem ook gratis had gehad) . Eigenlijk was die gratis box nog mooier dan die van marktplaats, alleen die van marktplaats was een klein formaat wat we perse wilde. (15 euro) De gratis box is dus naar m'n beste vriendin gegaan. en wipstoeltje is toch ook wel handig, maar ik had hem zelf niet gekocht, maar ik heb er 2 gekregen! Een ervan staat nu bij m'n schoon moeder. Boxkleden zijn nogal eens in de aanbieding. Zowel bij de betere babyzaken in van die bakken, maar ook bij de drogisten. En echt hoor, voor dingen waar je wat aan twijfelt -is het wel zinvol? - gewoon op marktplaats kijken. Is het betaalbaar, dan haal je het, en gebruik je het niet, verkoop je het later zelf weer!
Ja, als je luiers hebt, kleertjes en een warm slaapplekje heb je voor het begin al genoeg! Maar ik herken het wel hoor, ik wil ook alles goed voor elkaar hebben. Wij hebben veel dingen in één keer aangeschaft en niet zoals jullie in "etappes"omdat we dan veel korting kregen. Bij babypark werken ze met staffelkorting. Dus dat loonde. Verder spulletjes bij Prenatal tijdens de mamma-maandagen ( elke 2e maandag van de maand 10 procent korting in kadobonnen) en eind september komen de mazzeldagen er weer aan! (20 procent op het hele assortiment! ! Maar daar kan ik niet op wachten i.v.m die rottige nesteldrang stom he? Nou ja, ik heb me er zelf mee. Ik wil alles gewoon snel, snel, snel. Wat betreft die borstkolf: Ik heb die wel gekocht omdat het vaak voorkomt dat je rond de derde dag heel veel last van stuwing krijgt en het heel fijn is om het weg te kunnen kolven.
Joh je hebt nog tijd zat! Ik ben nu 36 weken zwanger en wij hebben pas vandaag de commode opgehaald (vriend schroeft hem nu in elkaar) en afgelopen week is de wieg gekomen, heb ik het kraampakket opgehaald en de spullen van de uitzetlijst compleet gemaakt. Wij zijn misschien erg laat, maar ik denk maar: als er een plekje is om te slapen en er zijn wat kleertjes dan is het voor de baby al genoeg! Laat je niet opnaaien, gewoon rustig je keuzes maken en spulletjes bestellen.