We hadden een mooie wagen aangeschaft voor onze dochter, maar niet goed bij stilgestaan dat we weinig tijd wilden tussen de kids. Er zal 14-15 maanden tussen de kinderen zitten. Op zoek dus naar een duo-wagen..! We willen graag eentje die niet zoveel ruimte inneemt en die compact in te pakken is. Uiteraard graag eentje die soepel en niet te zwaar stuurt en die normaal van prijs is (dus geen Joolz). Welke raden jullie aan?
Hebben we al gedaan Rietje, maar ik hoor juist graag ervaringen zodat we gericht kunnen kijken en weten hoe ie bij mensen bevalt.
Ik heb de abc design zoom. Die bevalt erg goed. Maar compact is een groot begrip Ik heb nog niet de tijd gehad om te kijken of hij in de achterbak van mijn alto'tje past. In een middelgrote wagen past hij samen met 1 vd stoeltjes in de achterbak. Ingeklapt is het onderstel niet veel langer dan mijn enkele. Wel iets breder. De wieg is niet makkelijk plat te maken, maar er kunnen wel maxi cosi adapters op. In mijn kleine auto (4 persoons) nemen de zittingen wel een 1 persoonsplek in beslag. Uitgeklapt is hij in gebruik 60 cm langer dan mijn enkele, hij is even breed. Voor de lift van de metro is hij te lang. De bus of tram heb ik niet geprobeerd, maar ik vermoed dat dat geen succes is. Maar in gebruik is hij heel erg fijn. Uit jouw stuk kan ik niet opmaken wat je wil doen met je wagen. Is alles op loopafstand? of moet hij goed vervoerbaar zijn? Wil je veel spullen kwijt kunnen etc..
Wij zijn gegaan voor de mountain buggy duet voor onze tweeling. Compact reed fijn en nog betaalbaar. Zoontje van bijna 4,5 heeft proef gezeten en vond deze het fijnst. Hebben ook gekeken naar de easywalker en donkey. Laatste vond ik echt te duur, zelfs tweedehands en de easywalker vond ik nog erg grof Maar praktijk ervaring heb ik nog niet voor je, komt wel overal goed uit de testen
Wij hebben ook de ABC design zoom gekocht. Lijkt me een fijne wagen. Hij past niet helemaal in onze auto (BMW 3 serie 2010). Het onderstel past er net in, maar de bak niet. Maar wij moeten sowieso nog een grotere auto kopen, omdat met 2 kinderen onze hond niet meer mee kan in de auto, dus we gaan op den duur voor een station
Bedankt voor de reacties en tips! Alles is hier op loopafstand en ik doe wel vaak boodschappen maar dan niet zoveel. Met de auto halen mijn man en ik samen de grote boodschappen. We hebben een station dus op zich past er wel wat in de auto maar het liefst hebben we ook plek voor de hond en vakantiespullen. De mountain is 10cm breder dan een enkele wagen maar toch ben ik bang dat die 10cm toch "veel" is in winkels? Hoewel een hele lange wagen wss ook niet zo ideaal is (idd ook met liften, nog niet eens bij stil gestaan)
mountain buggy duet is juist even breed als bijvoorbeeld een joolz. Is ook 63 cm en daarmee dus niets breder, dat was namelijk ook onze rede om deze te kopen.
Ja je levert bij elk type wat in. - Naast elkaar zijn de stoeltjes smaller. Schakelt vaak ook makkelijker over op 1 kind. - Boven elkaar lijkt me wat minder gezellig. Maar scheelt veel in ruimte. en schakelt denk ik makkelijk over op enkele wagen. - Tegenover elkaar past niet in liften en is even wennen met sturen. Maar zit wel ruim en gezellig. En heeft meer boodschappen ruimte.
Ik denk dat ik dan de Buggy Mountain dan toch het meest interessant vind. Ik vind hem qua uitvoering en kleuren niet zo mooi, maar hij klinkt wel het meest praktisch