zwemmen voordat hij naar de psz gaat??

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Yellowsun, 30 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Ik zit een beetje in een dubio,
    mijn zoontje zit op peuterzwemmen en vind het geweldig.hij vraagt wel 10x per week wanneer gaan we weer naar juffrouw Nelly??

Nu gaat hij naar een ander groepje en de tijden zijn precies op tijden dat mijn man en ik nog werken.Alleen de maandag ochtend van 10.30 tot 11.30 maar op maandag moet hij ook om 13.00 naar de psz.
    Zou dat niet allemaal te veel voor hem zijn op een dag??
    maar ik zou het ook jammer vinden als hij niet meer zou kunnen gaan.
    Een ander zwembad is geen optie want die hebben precies dezelfde tijden helaas.

Of zal ik het gewoon eens een paar weken proberen hoe het gaat?
    Wat denken jullie ??

2. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik kan natuurlijk niet voor jouw zoontje spreken, maar voor die van mij zou het idd teveel zijn.
    Maar goed, mijn zoontje slaapt 's middags nog, die van jou niet dan zo te lezen.

Ik denk dat het antwoord toch bij jou ligt. ;)

3. Bri

Bri Niet meer actief

Ook ik zeg: ik weet niet of het teveel zou zijn voor jouw zoontje, ieder kind is anders.
    Ik zou denken dat het na een uur zwemmen wel nodig is om even te gaan slapen, maar mijn zoon van bijna 3,5 slaapt iedere dag nog tussen 13 en 15 uur. Om 13 uur naar psz gaan zou voor hem dus sowieso geen optie zijn.

Als er gelegenheid zou zijn om te slapen na het zwemmen, zou ik er geen probleem mee hebben om hem daarna nog naar een psz te brengen.

4. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    voor mijn zoon Sen (okt 2008) is het TE veel , hij gaat op maandag en vrijdag ochtend en dinsdag/ donderdag middag
    Peuterzwemmen is op dinsdag en donderdag ochtend heb het 1 keer gedaan en hem om 14:00 opgehaald van de psz omdat hij daar zo liep te draaien en huilen omdat helemaal op was .

5. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.716
    2.519
    113
    Je kunt het altijd proberen, maar ik denk persoonlijk dat het wat veel is.
    Onze dochter is afgelopen zaterdag naar peuterzwemmen geweest en heeft daarna geslapen als een os. Ze was een uur na het zwemmen al moe (en toen was het pas 11 uur 's ochtends)

6. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Mijn dochter zou dat prima aankunnen.
    Doet al lang geen middagslaapje meer en als ze 's middags wat vervelend/verveeld wordt uit vermoeidheid, moeten we juist dingen gaan doen. Dan is ze veel vrolijker, houdt t prima uit om de hele dag te spelen. Hoe meer afleiding, hoe beter!

Zwemmen en psz vindt ze beide erg leuk, dus no problem. Ze is na beide ook nooit moe ofzo.

7. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    nee,eerst zwemmen,eten,dan weer naar de psz vind ik veel ste veel.Je hebt dan kans dat je kindje op de speelzaal in slaap valt dan kan je hem weer ophalen.Of hij valt daarnaa in slaap,waarna je voor het avond eten hem moeilijk wakker kreeg.
    Ik ken hier moeders die babyzwemmen deden,maar niet op een dag waar psz is.Dit is erg vermoeiend

8. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Heb ik echt zo'n raar kind dan?
    In slaap vallen op de psz hahaha! Ik zou direct 112 bellen als ze dat zou doen!!

Ze heeft wel altijd heel veel doorzettingsvermogen gehad om niet in slaap te willen/hoeven vallen ;)
    Maar goed, ben al helemaal gelukkig dat ze sinds ze 2 is en écht geen middagslaapje meer wil, eindelijk ontzettend goed slaapt 's nachts.

9. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ik zou het gewoon proberen. Wij gaan als hij 's ochtends naar de creche is geweest ook vaak 's middags zwemmen en nooit een probleem. Elk kind is anders, misschien kan jou zoontje prima beide dingen volhouden, zo niet kun je altijd kiezen om te stoppen met zwemmen. Misschien is het handig te informeren bij het zwembad of een soort van probeertijd mogelijk is voor de nieuwe groep, zodat je als het toch teveel blijkt te zijn niet de volledige cursus hoeft te betalen..

Deel Deze Pagina