Aanstaande zaterdag is het feestje van onze dochter, die dan 7 wordt. We hebben het feestje 2 jaar thuis gedaan, en was beide keren succes. Vorig jaar wilden we al naar een buiten locatie met veel speelruimte, klimmen,, speeltuin, doolhof ed. Helaas was het toen rond de 0 graden die dag, dus bleven we thuis (waar ik genoeg dingen had voorbereid dus prima). Nu hopen we alsnog naar die locatie te kunnen, maar de weersvoorspellingen zijn weer niet goed. Dat kan uiteraard nog veranderen, maar het wordt wel tijd om een alternatief plan voor thuis te bedenken. We willen niet naar een binnenspeeltuin, omdat we dat te duur vinden. Ook omdat,als we het wel thuis doen, we aan het eind van het feestje mini pannekoekjes gaan bakken met de kinderen op tafel, en mijn dochter dat werkelijk heel leuk lijkt! (1 keer gedaan met ons gezin met kerst). Maar wat doen we dan verder thuis? Ik heb de afgelopen jaren cadeautjes laten uitpakken dmv ballonen kapot prikken met confetti en namen erin. Nu wil ze graag de cadeautjes laten verstoppen. Verder wil ze heel graag de stoelendans doen. Vorig jaar was (plaatjes) bingo erg leuk dus misschien dat nog eens doen. Maar ik ben eigenlijk op zoek naar iets leuks/origineels om thuis te doen wat de kinderen erg leuk vinden. Dus spelletjes als koek/snoep happen, ballon trappen, sjoelen, spijkerpoepen, ezeltje prik varianten, dat soort dingen hebben we allemaal al eens gedaan... dit soort spelletjes zijn ook allemaal wel te google-en. Ik ben op zoek naar een superidee. Ik heb ook gelezen over allemaal een fotolijstje laten versieren, foto's maken waarbij ze gekke hoedjes enzo op doen en aan het eind van het feestje iedereen zo'n ingelijste foto mee geven. Zou dat wat zijn??? Wie heeft ervaring met feestjes thuis en heeft het idee voor mij? Er zijn trouwens 7 meisjes van 6/7 jaar, 1 jongen van die leeftijd en een broertje van 4,5 jaar.
Ik moet nog het eerste kinderfeestje geven maar een doe activiteit is altijd goed. Cadeautjes uitpakken (met de dobbelsteen, laten verstoppen en de rest mag alleen zeggen warm of koud) (Cup) cake versieren en op eten. Knutselen: - met gekleurde ijsstokjes een frame maken en versieren met glitter stickers en houten figuurtjes (action) goedkope lijstjes van de action of ikea en die leuk versieren. - een canvas tasje of t shirt versieren - een houten doosje versieren (stiften, potloden, stickers, figuurtjes, foam figuurtjes etc) Een verkleedkist of doos met gekke t shirts, boa, leuke hoedjes, gekke brillen of als je dat niet kan vinden print je van die foto fun dingen uit en plak je op een prikker die ze dan voor zich houden. Leuke foto maken die ze dan mee kunnen nemen. Eventueel mode show met muziek , gelijk foto maken. Een spel wat ook altijd werkt: Wat verkleedkleding in een doos, dat ze dus bijvoorbeeld 4 dingen aan moeten doen wanneer ze een bepaalde cijfer op de dobbelsteen gooien. Wanneer ze dat lukt mogen ze chips eten met een vork tot de volgende het cijfer gooit. Dan gelijk de verkleedkleding uit en de ander trekt het aan. Ondertussen blijft de rest rollen. Erg leuk wanneer ze net klaar zijn en de volgende alweer dat getal rolt.
Wij hebben laatst op een partijtje van onze dochter borden beschilderd. Bij de Xenos kan je porselein/glas stiften kopen (bij de action ook, maar die zijn niet vaatwasser bestendig) en we hadden witte ontbijtbordjes bij de action gehaald. Verder natuurlijk ook nog cadeautjes uitpakken en cupcakes versieren en als backup hadden we nog wat spelletjes (eier-race, ezeltje prik etc). De spelletjes waren niet nodig, want de dames zijn heerlijk lang bezig geweest met hun bordje. Het was een groot succes en ze vonden het super leuk dat het bordje daarna mee naar huis mocht!
Mijn dochter had laatst een kinderfeestje (werd ook 7) en vierde het ook thuis. Ze hebben de 1e letter van hun naam versierd. Volgens mij gewoon zo'n blok letter bij de action/xenos gehaald. Die eerst geverfd en daarna versierd met bedeltjes etc. Ook hadden ze daarna nog een shirt geverfd. Deze was al bedrukt met haar naam en een eenhoorn. Binnenkort heeft ze weer een feestje en had al van die moeder gehoord dat ze tasjes gingen versieren. Tegenwoordig heb je zoveel knutsel dingen die je via action/xenos kan kopen of online. Succes!
Wij gaan volgende week houten schatkistjes versieren met mooie penseelstiften, stickertjes en pareltjes. En daarna dromenvangers maken. Bij de action en de wibra heb ik bijna alles gehaald behalve de houten ringen voor de dromenvangers die zijn online besteld
Die bordjes versieren lijkt mij ook erg leuk! Heb jij nog verder tips? Had je sjablonen of liet ze je zelf maar wat kleuren? Mijn dochter wordt 7 dus kinderen zijn rond die leeftijd
Wij hebben toch de fotolijstjes versierd en er een verklede / geschminkte groepsfoto in gedaan en was enorme hit hier...
Qua knutsel activiteit heb ik voor hier bedacht om een bloempot te verven en versieren. Daar planten we dan een zonnebloemzaadje in en die kunnen ze na afloop meenemen.
Het is bijna Pasen. Voor ieder kind een eierbeschilderset kopen en ze (hardgekookte) eieren laten beschilderen. Heeft mijn dochter op die leeftijd op een feestje gedaan, na afloop kreeg ze dat setje en haar beschilderde ei mee naar huis.
Ik heb ook een keer een aantal witte vliegers gekocht waar de kinderen met waskrijt op konden tekenen.
Hier een themakist gehuurd. Groot succes! Er zit alles in wat je nodig hebt, spelletjes, kleding voor alle kinderen, bekers en bordjes in hetzelfde thema. En spellen voor zowel buiten als binnen. Ik laat ze om te beginnen altijd zelf hun cake versieren. Daarna cadeaus verstoppen. Een hele middag knutselen zou niets voor mij zijn.