wat besteedt jij aan kleding voor jezelf (en partner??

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 25 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Omdat uit verschillende topics kwam dat sommige mama's zichzelf wel eens vergeten door inkopen voor de kids, ben ik wel benieuwd wat jullie per week/ maand/jaar aan kleding besteden voor jezelf en hoe dat met je partner zit??

    Misschien handig om aan te geven wat je dan hebt...als je bv 100 euro besteedt heb je dan 1 broek of een 3 delige outfit;)
     
  2. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.559
    2.543
    113
    Nederland
    Voor ik een dochter had ging bijna mijn hele loon op aan kleding. Nu is de laatste x dat ik wat heb gekocht in november geweest van mijn verjaardags geld. Ik koop wel veel voor weinig. Heb voor 100 euro wel 3 spijkerbroeken en ongeveer 2 shirts/truien en hou soms geld over.

    Mijn vriend daarin tegen koopt broeken voor 110 euro per stuk en een trui of tshirt vanaf 40 euro omdat hij perse merk wil. Hij kocht eerder ook vaak nieuw maar nu maar 3 x per jaar denk ik.

    Voor dochter koop ik vaak wel nieuw spul.:)
     
  3. missmamsie

    missmamsie Fanatiek lid

    18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Ongeveer 30 euro voor een broek, 30 euro voor een trui, 30 euro voor accesoires, 150 euro schoeisel, 100 euro winterjas. Tussen de 500-600 euro per jaar... (3 à 4 broeken en truien per jaar)
     
  4. Charlie84

    Charlie84 Fanatiek lid

    8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat wisselt per maand. We hebben berekend dat ik in een jaar ongeveer 2000 euro aan kleding uit geef... Dus rond de 200 euro per maand.
    Ik verkoop ook wel weer veel, dus uiteindelijk denk ik dat ik rond de 1500 euro per jaar uitgeef.
    En wat ik dan heb, gewoon, veel :D Ik shop bijna alleen bij outlets en in de uitverkoop.

    Mijn man zit ook rond de 2000 euro, 500 euro voor een pak ben je zo kwijt, en hij heeft echt een overhemden verslaving. En schoenen, tjongejonge... Dan nog een belachelijke hoeveelheid sportkleding, want hij sport 4 a 5 avonden per week.

    Maar echt per maand weet ik het niet, ik koop gewoon wat als ik ergens tegen aan loop. Alleen loop ik nogal veel ergens tegen aan..
     
  5. Zomerrr

    Zomerrr VIP lid

    5 jun 2011
    5.096
    496
    83
    Minimaal €100 per maand.
     
  6. p1982

    p1982 Niet meer actief

    momenteel niks omdat ik aan het afvallen ben en steeds kleding uit de doos pak

    anders veel in de opruiming
     
  7. minon

    minon Niet meer actief

    100/200 per jaar max. Ga dan naar de vero moda of gewoon online en wat ik keuk vind houd ik dan. Heb voor die 100/200 euro zeker wel twee complete outfits dan. Dit jaar zowieso omdat ik positiekleding moet kopen. 1 keer per vier jaar ongeveer 160-180 euro aan laarzen. Zomerschoenen en pums etc heb ik genoeg dus voorlopig niet nodig.
    Man geeft ongeveer zelfde uit bij de gstar outlet. 20-40 euro voor een broek 20-40 euro voor een vlot overhemd/shirt/blouse.
     
  8. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Weinig.

    Na drie zwangerschappen in de afgelopen 6 jaar kan ik niet zeggen dat mijn spijkerbroeken van voor en in die tijd heel hard gesleten zijn. En ik kan er weer in, dus broeken zat ;) Jas heb ik voor het laatst 4 jaar terug gekocht, maar is ook nog in een prima staat mede door zwangerschappen bijv. Schoenen meestal één of twee paar per jaar (meestal samen onder €40,-).
    Enige wat ik misschien echt vaker aanschaf zijn wat nieuwe shirts/hemdjes (Hema/h&m <€5,-), rokje/jurkje ook vaak h&m of laatst bij de opruiming online van Henk ten Hoor/Zara, ondergoed (Hunkemöller opruiming of Hema bijv).

    Jaarlijks voor mijzelf denk ik €150,-. Voor man iets meer met dan nieuwe schoenen in voor- en najaar, slippers, sportkleding etc. Maar ook hier koop ik veel in de sale of met kortingscodes etc, dus heel duur zijn dingen eigenlijk nooit :p
     
  9. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    100 euro per jaar voor mezelf? Ik koop alleen in de sale kleding.

    Als ik kijk naar kleding dan vind ik het een sport om een leuk setje te maken van max 20 euro. En dat kan, geloof me ;)
     
  10. Amethist

    Amethist Niet meer actief

    Het verschilt heel erg. Soms koop ik maanden niks en soms wel een aantal keer achter elkaar. Ik heb nu net een rok en vestje gekocht, samen ca. € 80,--. Ik koop over het algemee niet hele dure kleding. Ik kan bij bijvoorbeeld Vero Moda vaak wel goed slagen voor bovenkleding en ik bestel regelmatig bij Vintage kleding online | Retro kleding | TopVintage.nl. Daar hebben ze hele dure dingen, maar ook wat vriendelijker geprijsde artikelen, meestal beperk ik me tot de laatste categorie ;), met soms een uitschieter.
     
  11. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.513
    883
    113
    Ik denk toch wel 100p/m gemiddeld. Manlief ook maar die shopt liever 2x en geeft dan meteen een bak geld uit (werk pak,werkoverhemden,werk schoenen net,schoenen casual, jeans,bovenkleding) rib uit ons lijf elke keer maar goed t is maar 2x per jaar.

    Ik shop zelf niet specifiek. Ik neus graag en koop dus iets als ik het leuk vind en denk nodig te hebben. Schoenen is gewoon een tic en heb ik er dus ook erg veel.

    Bovenstaande is een schatting dus niet heel specifiek.
     
  12. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Ik koop niet elke maand standaard kleding. De ene week heel veel, de andere weken niets.
    Sowieso geef ik ongeveer 400 euro uit op de Fashiondays, dat is 2 keer per jaar.
    En tussendoor een broek hier, of een truitje daar. Broek gemiddeld 50 euro, truitje 30 euro ongeveer.
     
  13. zwangerevrouw

    zwangerevrouw Fanatiek lid

    22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    shirtjes en tops niet duurder dan 25-
    broeken niet duurder dan 40-
    truien ongeveer van 25-
    blazers niet meer dan 40-
    vestjes van 15-
    zomerjurken niet duurder dan 30-

    ik koop af en toe iets, en dan van een goed merk
     
  14. moesje1

    moesje1 Bekend lid

    18 dec 2013
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik koop heel weinig voor mezelf. Hooguit 100 euro per jaar en dat zijn dan een aantal shirtjes of truien.
    Wel moet ik erbij zeggen dat ik ieder jaar voor mijn verjaardag een dagje shoppen met mijn vader krijg en hierbij spendeer ik dan gemiddeld 350 euro voor mezelf. En wat ik ervoor koop is heel verschillend, maar zeker 2 sets en een paar laarzen.
     
  15. Sarax

    Sarax Bekend lid

    19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ik heb 50 euro te besteden aan kleding per maand en m'n man ook.
    Dit maakte ik altijd op voor ik zwanger was, nu kom ik er niet echt aan, moet minder werken dus er komt minder binnen, waardoor ik het geld liever spaar.
     
  16. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Verschilt enorm

    Ik shop spontaan bij H&M en Zara ed en dan geef ik 50-150 euro uit voor 1-2-3 items. Gericht shoppen dan geef ik snel meer uit. Bijvoorbeeld als ik een nieuw pak moet hebben, werktops, schoenen etc. Dan kan ik tot 1000,- uitgeven maar dat is dan wel zeer ingecalculeerd.
    Schoenen kosten toch al gauw 150-300 euro (geen laarsen)

    Manlief shopt 2-3x per jaar en geeft dan 500,- uit aan diverse dingen. Daarnaast koopt hij 1-2x per jaar een pak (vaak in de uitverkoop) en dan geeft hij tot 1000,- inclusief 1 of 2 overhemden en een nieuwe das.

    Schoenen koopt hij 1-2 x per jaar (sneakers (100-200), nette schoenen (200-400) of sportief (?))
     
  17. Eriva

    Eriva Niet meer actief

    Gemiddeld 50 euro met per maand (kleding, ondergoed, schoenen). De ene maand niets, andere maand 100 bijv. Ik let voor mijn eigen kleding meer op de prijs dan wanneer ik iets voor mijn man koop. Voor een broek of jurkje geef ik vaak niet meer dan 30 euro uit. Shirtje ook rond de 25 of minder. Schoenen 30 tot 80 euro.
     
  18. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.839
    2.714
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik koop iets als ik het nodig heb. Na deze zwangerschap zal ik er wel een keertje op uit moeten. Er hangt erg weinig in de kast en ook wel wat items met gaatjes. Hoognodig wat aanvulling nodig. Wij hebben bijna 2 jaar een dubbele hypotheek gehad en zijn daar nu net 2 weekjes van af. Er is weer wat meer ruimte om ook daadwerkelijk wat uit te gaan geven. Vorige week liep ik toevallig tegen een paar laarzen en een leuk setje kleding aan. 70 euro uitgegeven. Ik kan me niet meer heugen wanneer dat voor het laatst geweest is. Mijn partner heeft op onze vakanties in Amerika (in betere tijden :)) veel bij o.a. Tommy Hilfiger gekocht. En het blijft mooi, al is het inmiddels een paar jaartjes oud. Hij koopt dus bijna niets aan kleding omdat hij genoeg heeft wat ook echt nog mooi is. Schoenen, ondergoed en spijkerbroeken alleen. Maar ik schat ca. 200 euro per jaar voor hem. Voor mezelf misschien ook zoiets, al zal dat straks wel iets meer moeten zijn.
     
  19. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik koop voornamelijk in de sale. Iets boven de 30 euro doet mij al pijn in de portemonee.
    Laatst had ik voor 36 euro: 1 broek, 1 trui, 1 hemdje, 1 blouse, 2 shirtjes.

    MAar voor gelegenheid besteed ik wel iets meer.
    Maar zoek vaak toch nog tussen de aanbiedingen hoor.
    Had een jurkje, voor een gala..38 euro. Afgeprijs van 50. Maar voor 50 had ik hem ook gehaald.

    Moet ik nu wel zeggen dat ik mijn garderobe aan het volwassen maken ben. Ik voelde me al een tijdje niet meer lekker in mijn kleding. Dus als ik iets nieuws koop, gaat daar wel iets ouds voor weg.
    En aangezien het geld me niet op de rug groeit helaas, kan ik ook niet teveel uitgeven. Zo zijn er dus genoeg winkels waar ik niet eens naar binnen loop.
     
  20. Tommo

    Tommo Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Uhm niets of bijna niets. Als ik al wat koop is het van rommelmarkten of charity shops, voor de rest nooit iets. Kleding boeit me gewoon niets.
     

Deel Deze Pagina