ik en mn vriend zaten te denken aan een leuk boekje van hallo aanstaande opa en oma ofzo. Of zo'n dagboek voor opa en oma waar ze van alles in kunnen schrijven over hun kleinkind... Of een super mini klein boekje, met een verhaaltje waarin wordt verteld dat ze opa en oma worden. Zo had mijn oudste zus het gedaan.. kei leuk.. Wij gaan het rond kerst denk ik vertellen. iig na de 8 weken echo.
ik krijg 13 december mijn eerste echo...dan ben ik namelijk ook 8 weken!! spannend!!! wanneer krijgen jullie de eerste echo?
3 december heb ik mijn 8 weken echo.. als ik 12 weken zou zijn, zou precies op 31 december vallen! dus hopenlijk nog net voor het nieuwe jaar krijg ik mijn 12 weken echo!! het is indd spannend. dit weekend gaan mn vriend en ik er een speciaal weekendje van maken. lekker eten. saampjes zijn enzo
Ja, was echt super leuk zo. Ik heb ze bij zo'n hobbywinkel gekocht. Wij hebben de pippoos bij ons in de buurt. Daar heb ik hem gehaald toen. Maar als ze het inderdaad bij de action hebben, dan zou ik het lekker daar halen, want dat zal veel goedkoper zijn.
Wat leuk samen! Wij gaan ook met kerst mn schoonouders vertellen! We gaan een logeerkoffertje maken! Heb je je kleine uk mogen bewonderen? Alles goed gegaan? Zou nog leuk zijn als je nog een echo krijgt in dit jaar!!
wat mooi die taarten! wij heben een personlijk snt dvd laten maken en sinterklaas laten vertellen dat er zoals hij zegt spannende tijden aankomen omdat er binnenkort een kindje geboren wordt. de verrassing voor schoonfamilie is zeer goed geslaagd!
Wat een leuke ideeen! Wij willen het ook graag met kerst vertellen, maar heeft iemand een leuk idee om het grote zus van 3,5 te laten vertellen?
Wij hebben het op pakjesavond aan mijn schoonfamilie verteld. We hadden een doos in Sinterklaas pakpapier met daarin een roze en blauwe ballon, baby sokjes, knuffeltje, roze en blauwe dobbelsteen (ik verschoon de luier, jij verschoont de luier) onze echo foto en een flesje wijn om de schrik weg te drinken. Uiteraard zat er een passend gedicht bij, ze vonden het erg leuk!
hier was het niet echt voorbereid maar wel super gaaf. Aangezien wij al in de MMM waren beland en mijn moeder dat natuurlijk ook wistde laatste maand nergens meer rekening mee gehouden en lekkervan onze vakantie genoten. de hele maand verder ook niet meer bij stil gestaan enz tot dat ik zondags last kreeg van me borsten, had een testje gedaan maar deze was wit. Die dinsdag had ik nog 1 testje liggen en ik dacht laat ik die dan ook maar opmaken want moet voglende week toch weer na de gyn en dan is het maar klaar. Tot onze grote verbazing kwam en een licht tweede streepje op.. Ik die avond met de test na me moeder gereden (moest eerst nog buiten wachten, was de sleutel vergeten en ze was werken) toen we eenmal binnen gesetteld waren zei ik tegen der dat ik de afspraak wel af kon zeggen ze vroeg ook waarom?? omdat ik ik waarschijnlijk zwanger ben. Dat was een super en emotioneel moment echt geweldig. mijn schoonouders hebben sokjes gekregen (de volgende dag) met i love ma/opa en dat was ook super en emotioneel aangezien mijn vriend bij hun de enigste is van wie de kleinkinderen konde verwachten. dus al met al vond ik het super ! (sorry voor het lange verhaal maar snap je er geen snars af ahha )
Ook wij willen met kerst gaan vertellen dat we een kindje verwachten. Vind het wel erg leuk dat het net zo uit komt dus die kans laten we niet schieten. Bij beide families gaan we altijd eerst eten en daarna doen we cadeautjes. We hebben bedacht dat we voor de opa's en oma's een extra pakje doen, gewoon tussen alle andere cadeau's, waar dus hun beide voornamen opstaan. Ook doen we er een briefje bij met de tekst: alvast voor volgend jaar Kerst. In het pakje doen we dan een kinderbord en mok in kerststijl (die toevallig nu bij AH in de bonus zijn) en een kerstslabbetje. Eens kijken of ze het meteen begrijpen....
Wij hebben het met chocoladeletters verteld. Mijn schoonfamilie bestaat uit 7 volwassenen (kids hebben we nog niets verteld), dus had chocoladeletters gekocht die het woord zwanger speelden, moesten ze uitzoeken wat er stond. Ook kreeg mijn schoonmoeder een geboortetegel om te borduren, roept al jaren dat zij dat wilde doen, mochten we een kindje verwachten. Mijn moeder kreeg de o van oma en een speen met i love oma. Mijn zusje en zwager kregen de t en de o, volgens mijn zusje van trut en oetl* l, tot het kwartje viel. Hebben we kostelijk om gelachen, zij worden dus voortaan tante trut en oom oetl*l genoemd.
Mn beste vriendin hoefde ik niets te vertellen, die wist al dat ik de test ging doen en vroeg nog net niet elke 2 sec of ik de uitslag al heb (nee schat je moet 2 min wachten ) Mn schoonmama had ik een kaartje gemaakt over dat we een cadeautje wilde geven maar dat ze nog even moest wachten want dan wordt het kindje geboren, je zag haar twijfelend kijken tijdens het lezen en op het end big smile en "ik wist het ik wist het" hahha Mn ouders had ik een doosje gemaakt met een gouden pinda erin, dan stond erbij zo groot is jullie kleinkind nu, haar reactie "echt? maak je een geintje???" hahah ze was super blij, leuke was dat mn vader het al aan haar gezicht zag zonder het doosje gekeken te hebben. Ze dacht dat je zulke doosjes zo kon kopen, nope zelf gemaakt Mn schoonvader hebben we het 'gewoon' verteld, want ze wilden al direct gaan roken dus moest mijn man even ingrijpen "dat kan niet want ze is zwanger dus moeten buiten roken" Mijn famillie bij een etentje gezegd dat ik "ze wilde voorstellen aan het jongste famillielid aan tafel die avond, ze konden hem nog niet zien maar heb al wel foto's" en toen de echo's rond laten gaan. Het duurde even voor het kwartje was gevallen Zijn famillie zelfde verhaal als met zijn vader, daar moest hij ook snel ingrijpen voordat de kamer blauw van de rook stond.. Mijn baas verteld, en vervolgens de collega's getrakteerd op cupcakes met muisjes (zelf versierd)
Mijn ouders en schoonouders hebben we eigenlijk niet op een speciale manier gedaan. Na de vakantie hebben we de vakantie foto's laten zien en daarna de "laatste" foto (echo) laten zien. Mijn beste vriendin heb ik een prentenboek gegeven met een tekst erin welke gericht was aan haar. Ze werkt in de kinderopvang dus ik geef wel vaker een boek of luistercd met kinderliedjes/verhaaltjes, ze had dus in eerste instantie niet door dat er wat persoonlijks in stond .
Ik ben nu in de afrondende fase van mijn studie en mijn ouders hebben toch wel geholpen. Dus ik gaf ze een klein cadeautje met de opmerking: alvast bedankt voor al jullie hulp. In het cadeautje zat een speentje met I love opa en I love oma. Omdat ik het zo anders inleidde hadden ze het helemaal niet verwacht . Voor mijn schoonfamilie willen we het onze nichtjes influisteren. Zij mogen dan roepen: wij krijgen een neefje of nichtje. Lijkt me heel bijzonder. Groetjes, Lies
Wij hadden van de test (foto) een puzzel laten maken en met sinterklaas gegeven. T kleine nichtje had de puzzel sneller af dan oma en mijn schoonzus die een eindje verderop zat had t ook eerder in de gaten. Lang leve de blauwe achterkant van de clear blue test! Maar t gezicht van de aanstaande opa en oma, onbetaalbaar!!! Mijn eigen moeder hebben we een mok gegeven met I love oma erop. T duurde een paar tellen voordat ze t door had en heeft een paar keer gevraagd of t echt zo was, hahaha