Wie is hier diabeet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Windows, 22 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    En hoe kwam je er achter?

Ik heb momenteel een niet te lessen dorst,niet normaal.:$
    Na 1 glas water zit ik binnen een half uur op de wc.
    Verder moe,hoofdpijn,en soms duizelig,en geeuwerig.

2. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    mijn broer heeft sinds 4 jaar diabetes. Hij merkte het aan dat ie liters dronk, en 5 kilo per week bleef afvallen. En ineens moet je een plakkerige tong krijgen. Toen is hij heel snel via HA doorverwezen voor spoedopname in het ziekenhuis. Zijn suiker zat op 16, kantje boord.

Oja en als je suiker hoog is krijg je last van druk op je ogen en ga je wazig zien. En als je suiker te laag ga je transpireren, en kun je zelfs in coma raken.

Ik denk niet dat je diabetes hebt hoor, eerlijk gezegd. Weet niet of je zwanger bent??

3. Tese

Tese Niet meer actief

Kan van alles zijn hoor, maar vraag anders even aan een dokterassistente of je een testje mag doen.

Mn vader heeft het zn hele leven gehad en als je diabeet bent en je weet het nog niet val je meestal ook heel erg af. Echt kilo's per week.

4. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Ben niet zwanger op het moment,
    afvallen was ik al mee bezig.
    Heb 2 maal zwangerschapsdiabetes gehad en m'n moeder heeft het,dus ben best bang.
    Die druk op mijn ogen heb ik meestal icm die hoofdpijn...

5. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Mijn vriend is diabeet, hij zat op 53.3 toen ie ontdekt werd!!!!! niet normaal meer, zijn bloed was net stroop volgensmij!

Hij dronk indd erg veel, plaste in bed, was moe e.d.
    Ik zou gewoon ff je bloed laten checken bij de assistente!

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou ook even een prikje bij de huisarts assistente vragen, is snel uitgesloten!

Valt wel mee hoor, is wel hoog maar ik heb regelmatig erger gezien, heb vaak mensen op afdeling gehad met suikers van in de 40!

7. mamavan5bengels

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort

53???? volgens ben je dan allang de pijp uit. Mijn broer had of 16 of 17 en die was al kantje boord. Je normale suikerwaarde is ongeveer tussen de 5 en 7. Dus 53 lijkt me sterk.

8. Tese

Tese Niet meer actief

:$ Jeetje zeg! Wat zou hij er slecht aan toe geweest zijn of niet? Viel hij ook extreem af?

9. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Mama van 3 bengels je suiker mag tot 8 en tot 10 doen ze meestal ook nog niet echt moeilijk. Een hele hoge suiker kan dus wel degelijk, maar dan is het echt kantje boord. Bij 16 of 17 zit je niet kantje boord maar gewoon hoog..

10. mamavan5bengels

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Nou ik zal het nog wel eens navragen aan mijn broer. Tegen hem zeiden ze dat hij geluk gehad heeft dat hij er optijd bij was...want hij heeft nog last van hyperen en als zijn suiker boven de 9 komt dan wordt ie echt ziek daarvan. Ik heb net gegoogeld op suikerwaarde maar hoger als 20 kwam ik niet tegen.

11. mamavan5bengels

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Misschien vergis ik me in de waardes hoor, zou kunnen. Weet alleen dat hij met spoed naar het ziekenhuis moest. Hij was in 2 weken tijd 15 kilo afgevallen, en heeft een week in het ziekenhuis gelegen. Hij was er net optijd bij zeiden ze, dus misschien zijn de waardes wel hoger geweest.

Bedoel als jij kiloos gaat afvallen, dat wil zeggen dat je waarde dan toch super hoog is. Hij had ook erge last van spierpijn overal Dat had er ook mee te maken, iets met de verbranding geloof ik. Dat zijn spieren werden omgezet in??? suiker?...geen idee, zoiets vind ik op.

Maar omdat ik weet dat de gemiddelde mens een waarde heeft van 7, vond ik 53 wel heel erg sterk om dat zo te lezen.

12. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ik volg een opleiding in de zorg en het kan toch echt hoor.. Ik neem toch aan dat de leraar die dingen niet uit zijn duim zuigt. De één is er zieker van als een ander. Geen lichaam is hetzelfde.

13. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ik denk idd dat zijn waardes dan een heel stuk hoger lagen. Is ook geen aanval op je.

14. mamavan5bengels

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    zie het ook als geen aanval hoor. maar zou kunnen idd dat zijn waardes hoger waren.

Mij lijkt als je zoveel kiloos afvalt, dat het dan idd wel hoog moet zijn. Ook had hij spierpijn, dat had ook te maken met dat zijn spieren werden omgezet in suiker, omdat er niks meer te verbranden was?? Zoiets ving ik op..

Maar ik schrok eerlijk gezegd van 53 :$

15. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Als ik google op hoge waardes dan kom ik uit dat 15 niet extreem hoog is en soms alleen hoog genoeg is voor een dagcurve bijhouden. Op het plaatje erbij staat dan een apparaatje met 26 erop. Het kan dus echt :). Ik dacht ik google even mee haha.

16. mamavan5bengels

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    oke zover was ik niet...maar 26 is geen 53 ;) 53 is gewoon het dubbele. Tja zou kunnen, maar ik dacht echt dan ben je allang de pijp uit. Ik google net trouwens op suikerwaarde van 53 maar kwam niet hoger als 20.

17. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    Even snel want moet na mijn werk, later reageer ik weer!

Je hoeft niet perse af te vallen hoor , ik ben juist kilo's aan gekomen, en zelf type !
    Als ik jou was zou ik wel even een testje doen bij de huisarts, of heeft iemand in je omgeving een bloedsuiker meter? Zou ik daar even langs gaan om te testen

Succes

18. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    53 kan je ook niet op een metertje testen die gaan meestal tot de 31, in het ziekenhuis kan het wel tot de 53 gaan of zelfs nog hoger..
    Toen ik werd opgenomen was die rond de 41 volgens mij..

En die van de 16 , als je daar te lang mee loopt kan het best kantje boord zijn, want met diabetes moet je nooit te lang hoog zijn, erg gevaarlijk!

19. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Mama van 3 bengels, maar het kan echt. Het zal denk ik alleen niet regelmatig zijn dat ze iemand tegen komen met een suiker van 53.

20. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Alleen van type 1 val je toch af?
    Type 2 komt ook meer voor bij mensen met overgewicht,en dat heb ik,maar ben al 19 kilo kwijt sinds 2007.
    Eigenlijk moet er nog 25 kilo af,maar dat is best nog moeilijk...

Deel Deze Pagina