Handoeken zacht houden, wie heeft de tip?

Discussie in 'De lounge' gestart door RosaLynn, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Vandaag heb ik dus allemaal nieuwe handdoeken gekocht (van de Hema) en alle oude weg gedaan omdat ze aanvoelde als schuurpapier:D

maar nu is de vraag hoe hou ik die dingen zo zacht mogelijk! ik heb net een lading gewassen met robijntje wasmiddel + wasverzachter

hoe houden jullie die dingen zo lekker zacht?

2. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    als je ze was met wasmiddel en wasverzachter en daarna in droger blijft hij aardig zacht

3. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ja, wassen met wasverzachter en in de droger!

4. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Helaas hebben wij geen droger, sommige mensen strijken ze ook nat las ik maar voor je ze dan droog heb.... ben je wel even een tijdje zoet denk ik :O

5. Jel

Jel Niet meer actief

Wasverzachter en de droger inderdaad.

Als ik handdoeken ophang aan het wasrek om te drogen, ook al heb ik het met wasverzachter gewassen, dan is het ALTIJD hard als ik de handdoeken opvouw.

Ik moet zeggen dat jezelf afdrogen met een 'harde' handdoek wel beter lukt. Een zachte handdoek word zo snel nat of zo...

6. mamsvanf

mamsvanf Actief lid

21 okt 2011
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idd wassen met wasverzachter en in de droger!
    Als je ze dan niet in de droger zou doen, dus zou ophangen worden ze inderdaad een schuurpapiertje :)
    Niet zo fijn dus, hier gaan ze standaard de droger in!

7. Naomi1971

Naomi1971 Bekend lid

21 okt 2010
    740
    0
    16
    woonbegeleidster gehandicaptenzorg
    home sweet home
    Meteen opvouwen en in de kast leggen als ze droog zijn, hoe langer je ze laat hangen hoe harder ze worden is mijn ervaring.
    Wij hebben sinds kort een droger maar mis soms best de harde handdoeken, vond ik altijd erg fijn afdrogen.
    Zo zie je maar........zoveel mensen, zoveel wensen.

8. Naomi1971

Naomi1971 Bekend lid

21 okt 2010
    740
    0
    16
    woonbegeleidster gehandicaptenzorg
    home sweet home
    of buiten laten drogen, dan worden zo ook niet zo hard. Maar dan ben je wel afhankelijk van het weer.

9. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Mee eens:D

10. Triskele

Triskele Niet meer actief

zonder droger vind ik nooit zacht eigenlijk, ook al zei een kennis van ons dat ze die van haar zacht vond ik vond het net schuurpapier vergeleken bij ons uit de droger eigenlijk en dan hoef ik geeneens wasverzachter te gebruiken (doe het wel voor extra geurtje) maar hoeft niet....

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

alleen uit de droger krijg je ze zacht. met of zonder wasverzachter maakt niet uit. als het hangend moet id gelijk opvouwen zodra ze droog zijn het beste, maar dan nog zijn ze niet droger zacht. en nat strijken.. hmm lijkt me niet al te best voor je handdoeken zelf.

12. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    als je geen droger hebt is wasverzachter volgens mij de enige mogelijkheid.

maar dames: als je wasgoed wast met wasverzachter is het niet goed het daarna in de droger te doen. er schijnt een stofje in wasverzachter te zitten die bij het drogen in de droger in de leidingen terecht komt waardoor je droger stuk kan gaan...

13. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Eens! Het is niet de wasverzachter maar echt de droger die het zacht maakt.

14. mimi83

mimi83 Niet meer actief

heel eerlijk. jammer dan. koop ik een andere, deze is ook al jaaaaarrren oud en doet het nog steeds (is van schoonmams geweest;)) dus zo"n vaart zal dat ook niet lopen. Ik wil gewoon dat mijn wasgoed lekker ruikt.:D:D:D:D voor mij weegt dat zwaarder als dat de droger misschien stuk kan gaan.

15. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

In de droger doen..

16. mamsvanf

mamsvanf Actief lid

21 okt 2011
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idem.

Die van ons is al zo'n 20/25 jaar oud (ja echt!!) en hij doet het nog steeds perfect!
    Moet wel zeggen dat we graag een nieuwe willen maar helaas het geld er (nog) niet voor hebben. Gewoon omdat ie al zo oud is en ik dat een beetje een eng idee vindt.
    Maar hij gaat hier sowieso alleen aan als er iemand thuis is, en we gebruiken hem ook niet voor alles (met name voor de handdoeken en het beddengoed)

17. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    ik gebruik geen wasverzachter (ivm allergie) maar in de droger en ze komen er super zacht uit!

18. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    zoals iedereen het hier zei: droger :)

Geen wasverzachter gebruiken en niet strijken, want dit verminderd het absorptievermogen van de handdoek/theedoek.

19. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    ik vind het juist wel fijn als mijn handdoeken iets harder zijn (geen schurpapier) maar zo zacht vind ik ook niet fijn, dan heb ik niet het gevoel dat ik droog word:p...

20. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Niet te lang laten hangen, opvouwen wanneer ze net droog zijn en misschien nog hééééél klein beetje 'vochtig' voelen. Buiten drogen werkt hier het fijnst.

Ik hou op zich wel van hardere handdoeken, maar als ik het iets te lang laat hangen, zijn ze echt stijf.. hahahaha.

Deel Deze Pagina