Mijn zusje (18) komt van het weekend deze kant op. In eerste instantie zouden man en ik lekker samen kerst vieren (bankhangen/filmpje kijken/boswandeling bij mooi weer/lekker eten), maar daar is mijn zusje niet het type voor (is niet goed voor haar humeur). Nu vindt ze niet zo heel veel leuk, hebben jullie misschien ideeën wat we zouden kunnen doen? We hebben niet veel geld, dus pretparken, bioscopen e.d. gaan het niet worden. We gaan sowieso zaterdag gourmetten en een film kijken (met lekkere hapjes erbij). Iemand nog meer ideeën om het weekend te vullen?
Misschien kun je aan haar zelf vragen wat ze leuk zou vinden om te doen? Of misschien kan ze zelf een spelletje meenemen dat ze graag speelt of een boek om te lezen? Je hoeft haar natuurlijk ook niet het hele weekend te animeren. Wellicht is het ook wel lekker om even naar buiten te gaan. Ook al houdt zij niet van wandelen: even een frisse neus halen is toch wel lekker. Of een sneeuwpop maken, een kerststallentocht, etc. Of samen lekker uitgebreid koken of lekkere hapjes maken?
op vakantieveilingen kun je voor heel goedkoop nu naar een musical etc. anders kijken of er iets te doen is in de buurt?
misschien kan ze een vriendin meenemen,kunnen zij stappen of de stad in gaan en jullie je eigen ding doen. maar dan wordt het wel een drukke boel. ik weet niet of zwembaden open zijn? die zijn niet zo duur. verder hapjes maken,dvd kijken,gourmetten is ook gezellig. haal je voor haar wat breezers
Bedankt voor de tips! Het is niet echt een doorsnee puber: alcohol en uitgaan houdt ze niet van, eigenlijk is ze best passief, maar eist wel heel veel aandacht op. En laat het nou net zijn dat ik op dit moment die energie soms even niet kan opbrengen Hapjes maken is wel een idee, ik zal eens kijken of we wat lekkers kunnen bakken Musicals e.d. hebben we helaas echt geen geld voor. Zwemmen vind ik een heel leuk idee, dan zal ik eens moeten kijken of mijn bikini nog past!
Bowlen misschien een optie? is ook altijd leuk, als je ervan houdt... en denk dat ze zich ook wel goed zal vermaken achter de computer. Voor de rest vind ik het wel moeilijk, verder dan een filmpje kijken kom ik niet haha