hou ik het vol dit keer?

Discussie in 'De lounge' gestart door pnirmal, 22 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Het is denk ik een lang verhaal.

Al 13 jaar heb ik een relatie met de vader van de kinderen. In 2004 ben ik van hem gescheiden. En gingen we verder als Lat.

De jongste is 2 jaar geleden geboren. In het begin ging het wel redelijk. Maar toch merken we dat het niet goed gaat samen. Hij heeft zijn fouten ik heb me fouten. Vandaag kreeg ik weer een koud en kil antwoord. En voelde me in eens beren sterk( zal ik het dit keer vol houden) Heb gezegd geef je sleutels pak je spullen en ik wil je voorlopig niet zien. ( huis is van mijn)En in mijn hart en hoofd denk ik er nu nog zo over. ( ben gelijk de afwas gaan doen) en weet het zal zwaar worden. De twee kinderen alleen maar ik wil de relatie met de vader ook niet meer zo door laten gaan ik word er diep ongelukkig van. Ik hoop dat ik deze kracht blijft volgen en dat het gevoel van zieligheid niet weer de kop op steekt en dat ik aan mijn zelf gaat denken. Omdat ik kapot gaat in de relatie met de vader.

Aan mij mankeert er ook echt wel genoeg zeker.

Vorige week nog een topic van ik heb geen zin meer om me bed uit te komen voor niks of niemand. Maar waarom was en is dat zo.??

Zal vertellen over vanmorgen. Hij zit diep in de schulden. Gisteren gaf ik hem 20 euro voor de auto. Ik zeg als je verstandig ben. Ik heb de benzine nu betaald leg je dat geld weg voor reparaties aan de auto. Hij krijgt van de schultbemiddeling natuurlijk geen extra geld om de auto te laten maken. ( die auto is gedoogd inverband zijn werk)En moet van zijn week geld ook nog benzine betalen. Hij krijgt 50 euro en is al 30 euro per week kwijt aan benzine. Er moeten reparaties gedaan worden aan de auto inverband volgende keuring. Dus ik zeg vanmorgen heb je dat geld aan mijn vader gegeven om te sparen? Nee zegt hij moet je het weer terug. Ik zeg nee natuurlijk niet. Ik hoef dat niet terug maar wil wel dat je het weg legt voor de auto daar voor heb ik het je ook gegeven.

In november gaf ik hem ook al 140 euro voor de auto en wederom geen reparatie.s uit gevoerd. Kijk hij krijgt zijn week geld maar hoeft er niet eens zijn eten van te kopen. Alles krijgt hij hier van mij. En mij gaat het niet eens om het geld. Hij doet in huis best veel. En helpt me met de jongste. Uit schuld gevoel en om hem te helpen stak ik hem wel eens wat toe.

Het is niet voor het eerst dat ik nu zo denk maar 30 min later heb ik dan weer spijt dat ik boos geweest ben. En zeg het is al goed je hoeft niet weg.:( Nu hoop ik zo eigenlijk dat ik het gewoon vol gaat houden. Om hem niet weer 100 pc in huis te hebben. Ik trek het niet meer. Hij straalt zo veel negatieve energie hier in huis uit en kaatst de bal weer terug naar mij. Omdat hij me helpt met de kinderen. Het zijn toch ook zijn kinderen:)

Hij kan ze ook niet om de 14 dagen bij wijzen van spreken mee nemen omdat hij maar een kamertje heeft van 10 vierkante meter en ik daar me kinderen niet in wil hebben hij heeft helemaal niks voor hun geen bed geen slaap plaats. Dus de keuze is voor mij niet makkelijk. En ben nooit moeilijk geweest in verband de omgang met de kinderen naar hun vader toe. Het is en blijft hun vader. Maar tot hoe ver moet ik het laten gaan wanneer is het genoeg. Wanneer kies ik voor mijn zelf. Is dat egoïstisch. of geven jullie me gelijk???? Kies voor je zelf dan kies je ook voor je kinderen???

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

ik vind je zeker niet egoïstisch maar geef je groot gelijk. dit volhouden voor de kinderen is ook niet goed voor jezelf en de kinderen merken het op een gegeven moment echt wel

kun je anders niet afspreken dat hij 1x per 2 weken de kinderen krijgt zoals je al oppert, maar dan bij een familielid van hem waar hij dan zelf ook het weekend verblijft? of afspreekt met de kinderen in jou huis?

veel sterkte meid!

3. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Meid, als je ongelukkig in een relatie bent, dan merken de kinderen dat echt wel! Ze hebben veel meer aan een moeder die goed in haar vel zit dan aan een moeder op haar tenen moet lopen!

4. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Hij is geen slechte vader. En als partner zou hij ook niet slecht zijn. We passen gewoon weg niet bij elkaar. Hij heeft zijn problemen ik de mijne.

Hij is zo ontzettend gesloten over zijn gevoelens of wat dan ook. Met alles vraag ik netjes zijn mening omdat ik vind dat je als ouders bepaalde dingen moet bespreken. Maar doe ik het op mijn manier dan is het gelijk een humeur naar mij toe optrekken om ziek van te worden.

De jongste had al een tijdje droog pluizig haar van achter. Al een tijdje wilde ik daar de schaar in zetten. Het was en werd geen gezicht meer. Hij wil dat zijn dochter lang haar krijgt( ik ook wel maar het moet wel goed en netjes groeien) hij gooide vaak bergen olie er in en ik vind en vond het verschrikkelijk. En heb het menig maal verteld van ik wil het niet meer hebben en als je het toch doet doe het dan stukken minder. Het hoeft niet zo vet( ik zeg dat staat gewoon niet bij blanken mensen me kinderen zijn natuurlijk gekleurd en hebben donker haar maar wel wat van een blonde bruine gloed in hun haar niet dat pik zwarte haar) daar op staat het wel mooi dat glimmende maar niet op mijn dochters haar. En toch beleef hij het doen. En ben dan toch ook weer niet de moeilijkste oke je mag als vader ook je mening hebben probeer me er in te schikken in ook een wens van jou als vader. Van de week kwam ik terug met me dochter van mijn vader en stiefmoeder en daar hebben we als nog de schaar in haar haar gezet. Hij heeft niks gezegd maar dat gezicht sprak boekdelen. Ik zeg staat mooi he;) en het staat ook veel en veel beter en het achter haar ziet er gelijk een stuk op geknapte uit.

Dit zijn kleine dingen. Bij wijzen van spreken.

Uitjes ik moet hem elke keer overhalen om wat te doen ik zeg we moeten met de kinderen er uit niet dagen in huis zitten is niet goed voor hun maar ook niet voor ons.

3 weken terug ging hij boodschappen doen, Komt 4 uur later aan zetten zonder boodschappen.? Dit heeft hij al zo vaak geflikt om in eens weg te blijven. Maar laat ik maar stoppen. Pff. Mannen.:)

5. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Waarom pik je als moeder en vrouw zo veel van een man waarom eigenlijk??
    Dat vraag ik me ook al heel lang af waarom blijf je bepaalde dingen pikken terwijl je weet dat ze niet kloppen. Waarom blijf je dan toch door gaan met iemand? Is het idd om de kinderen is het om je zelf?

6. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik vind het juist een goeie actie, en helemaal niet egoïstisch of zo!

Go girl!

7. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Je geeft aan ongelukkig te zijn en het niet meer te trekken. Hoezo ben je dan egoïstisch om de relatie te beëindigen??
    Jij verdient ook geluk! En als je samen met hem niet gelukkig kan worden voor welke reden dan ook nou dan is de keuze duidelijk, toch? Zeker omdat hij klaarblijkelijk geen ruggegraad heeft en er iets aan doet.

Als je het helemaal zonder gevoelens en verdere rompslomp van relatie bekijkt betaal je hem nu (stop je hem geld toe/ steun je hem geef je hem kost en in woning) zodat/omdat hij je helpt met de kinderen. Dat is toch op zijn minst een beetje vreemd te noemen, toch?

Hij had de kans er wat van te maken nu verdien jij de kans er alleen wat van te maken.
    En de kinderen komen opzoeken kan hij ook zonder bij jou in te wonen.

8. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Zaterdag wilde ik al eigenlijk weg lopen om niet meer terug te komen. Heb het niet gedaan heb twee kinderen die daar niet om gevraagd hebben. Wil hun geen verdriet doen. Belde me vader. Van pa vind je het goed dat ik even kom praten. Ik trek het niet meer met hem.Hij van ja hij heeft het ook moeilijk met zijn schulden enzo( dat weet ik) en zegt bekijk het ook van zijn kant. Welke kant moet ik nog bekijken de kant die mijn kapot maakt??. Hij zegt als je kiest om bij hem weg te gaan sta je er helemaal alleen voor kan je dat aan. ( kan ik dat aan) ja waarom niet waarom niet.?? Het is nooit een makkelijke keuze om alleen verder te gaan. Maar als ik dan terug denk aan 2004 en ik die keuze toen maakte om ook bij hem weg te gaan. ( hij is ook nog gokverslaafd) En toen koos ik er ook gewoon voor om alleen verder te gaan. En dan bedenk ik me hoe voelde ik me toen. Ja heel goed voelde ik me voelde me sterk. Het ging beter met me zoon die stopte van de een of andere dag meteen met nagelbijten. ( wat zegt dat gelijk eigenlijk). Mijn zoon heeft de laatste twee jaar vaak laten door schemeren toen papa af en toe nog kwam was het hier veel gezelliger en jij mama was ook gezelliger je was liever vrolijker. Mijn kind heeft het me al een tijdje gezegt! .. Een kind die zegt van mama waarom gaat papa niet weg?? Wat zegt mijn kind dan eigenlijk tegen mij. Een kind dat ik niet heb willen laten kiezen. Maar die verstandiger is dan wie dan ook blijbaar. Hij zegt ik wil alleen verder met jou en me zusje zonder papa. Dat klinkt hard. Zijn vader heeft hem nooit geslagen of wat dan ook gedaan naar zijn zoon. En toch zegt hij deze dingen.?

Hoop echt dat ik het dit keer vol houd. Het moet gewoon.

9. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    Je moet eerst van jezelf houden om van een ander te houden meid!! Dus nu eerst voor jezelf gaan zorgen en je kindjes en daarna pas gaan kijken waar er plaats voor is in je leven...

Succes en heel veel sterkte!!

Liefs

10. Milujem

Milujem Niet meer actief

Heel veel sterkte Pnirmal.

Volg je hoofd en hart, en denk aan je kinderen. Als jij niet gelukkig bent, dan zijn zij dat ook niet. Je kan ze inderdaad beter een stabiele omgeving geven, dat is voor je kids beter en voor jou op.

Zet m op Pnirmal!

11. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    denk aan je zelf een keer en gooi die vent er voorgoed uit! Hij kan toch ook om de 2 weken een dag naar jullie komen/iets met de kinderen gaan doen? Hij heeft het er zelf naar gemaakt hoor! Hij gebruikt het geld wat je geeft niet waarvoor het is, hij toont weinig intresse in je, en dat hij met de/zijn kinderen helpt is niet meer dan normaal als hij 7dagen in de week bij je zit

12. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Ik vind het een goede zet van. Je bent totaal niet gelukkig met je vriend dat vernemen je kinderen dus echt wel. Hou het vol meid voor jezelf maar helemaal voor je kinderen. Probeer jezelf terug te vinden en ga gelukkig worden. Je verdiend het.. En je kan het!!!

13. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Doet hij zijn best om jou gelukkig te maken? Zo te lezen niet! Kies voor jezelf, je ontzegd jezelf nu een gelukkig leven, daar ben je zelf verantwoordelijk voor. Hij moet zijn eigen leven maar weer eens fatsoenlijk op de rails krijgen, hoe oud is ie? Je bent zijn moeder toch niet?

14. Mayon

Mayon Niet meer actief

is hij altijd bij jouw? kan hij niet een paar dagen in de maand komen, of een dag per week, elk weekend of wat ook?

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    in je eerste post denk ik wel... wat doe je nou lastig om geld als je samen bent... dat is toch voor je samen. Maar later lees ik dat hij gokverslaafd is en niet met geld kan omgaan.

Dat van dat haar vind ik nou niet zo raar. Als hij dat mooi vindt?

Maar ik denk dat je wel de goede keuze hebt gemaakt. Ga gewoon voor jezelf en voor de kids!

16. Sennaaa

Sennaaa Niet meer actief

Meid ik heb alleen je begin post gelezen, maar als jij niet gelukkig bent met hem.. dan heb je de juiste keuze gemaakt.
    Je kan niet om hem te helpen en omdat je het zielig voor hem vind zo doorgaan, terwijl het jou doodongelukkig maakt (dat is geen optie). Ga kijken hoe jullie het kunnen regelen met betrekking tot de kinderen.
    En hou je sterk, als dit jou niet gelukkig maakt moet je echt blijven vechten voor jezelf..

17. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Bedankt voor de reactie.s

Vanmiddag had ik te gelijk een gesprek met het ggz. Een goed gesprek gehad met mijn psy verpleegkundigen. Ze staat achter me. De weg die ik wederom gaat volgen is niet de makkelijkste maar wel de juist voor mij.

Heb het te lang laten voort duren. Te lang te veel kansen gegeven. Hij mij ook natuurlijk. ( want ook ik moet de handen in eigen boezem steken) waar er twee kijven hebben er twee schuld.

Zal voor nu geen contact met hem op nemen van uit me zelf. Laat hem maar komen dit keer voor de kinderen zelf. Dan is het tijd om te bespreken wanneer hij de kinderen wil en onder welke voorwaarde.

Mijn vader ook net gebeld. Hij is het er natuurlijk niet mee eens van waarom nu weer. Heb gezegd pa voel me niet meer geroepen om uit te leggen waarom ik niet meer met hem verder wil. O oke zegt die. Zijn kritiek moet ik maar naast me neer leggen. Maar de tijd is gekomen dat mijn vader niet meer kan bepalen wat ik wel en niet moet doen. Het gaat om mijn geluk en om het geluk van mijn kinderen.

18. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Hoe oud hij is. Hij is al een oudje hij word volgende maand 45;)

19. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

45 al?.. nou meid, als hij op deze leeftijd niet volwassen is, dan wordt hij dat ook nooit meer..

kies lekker voor jezelf en (vooral) voor je kinderen.. jullie verdienen iemand die 100% voor jullie gaat..

20. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    Super goed bikkel!! Je hebt eindelijk voor jezelf gekozen en nu nog volhouden het zal niet makkelijk zijn maar het moet eerst moeilijk zijn wil het makkelijk worden :D

Super goed van je!!

Deel Deze Pagina