leuke ideeen voor parcours feestje?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door giebel, 28 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Over twee weken geeft mijn zoon vast zijn feestje. Hij wordt in de zomervakantie 5, maar daarom het feestje op de eerste vakantiedag als iedereen er nog is. Er komen 4 andere jongens, en zijn zus van 7 is erbij. Dus 6 kinderen. Ik vind het wel spannend, voor het eerst een jongensfeestje ipv meisjes.

We doen het gewoon thuis, want dat vind ik voor zulke jongen kinderen al spannend en leuk genoeg. Voor de meesten wordt het het eerste feestje. Omdat mijn zoon en zijn vriendjes nogal wild zijn in hun spel, ben ik blij dat hij in de zomer jarig is. Wij hebben best een aardig grote (diepe tuin).

Nu leek het mij leuk een parcours uit te zetten, die ze 1 voor 1 moeten afleggen en dan kijken wie het snelst is. Gewoon voor de leuk, direct wat energie kwijt raken ;)

Wij hebben bv een speelhuis waar je bij op kan klimmen via de trap, en via de glijbaan weer naar beneden. Verder heb ik een tentje waar je doorheen kan kruipen, met zo'n buis zeg maar.
    Ik dacht dat het wel leuk was om kratten bier op zijn kop te zetten waar ze dan op-af-op-af-op-af moeten. De hoelahoep waar ze in gaan staan en over zich heen voor ze verder moeten. Een koprol maken.

Hebben jullie leuke ideeen die met huis/tuin/keuken middelen uit te voeren zijn, om zo'n parcours nog leuker te maken? En wel haalbaar voor een 5 jarige of zelfs iets jonger nog?

2. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.510
    13.798
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Een touwladder (of twee latten met wat touwtjes ertussen) op de grond leggen. Dan bij elke sport met twee benen erin springen.

Verder misschien een hinkelspel op de grond tekenen?

Potje Twister tussendoor neerleggen?

Streep op de grond trekken (of touwtje neerleggen), paar meter verderop emmer neerzetten en 1 of meer sponzen/tennisballen oid. in proberen te gooien.

Leuke ideeën verder hoor! :thumup:

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.328
    10.294
    113
    Als het zo warm is misschien leuk om ook waterspellen er bij te doen.

Een emmer met water neerzetten en sponzen. De spons nat maken en aan de andere kant (paar meter verder) een beker of emmertje vullen.zodra het vol is verder gaan.

Een pingpongballetje van een lege fles schieten met waterpistool. (Van de schuim pistolen waar ze het water op moeten zuigen misschien het makkelijkste) heb je gelijk een cadeautje om mee te geven.

Ringgooien om waterflesjes

Sponsen gooien tegen waterflesjes

Wanneer het zo warm is zou je er voor kunnen kiezen om het rustiger aan te doen en de spellen los te zien.

Wij deden een speurtocht met spelletjes en kregen ze een stukje puzzel. Alle spellen gedaan dan vonden ze de schat.
    Je zou de puzzelstukken kunnen doen en daar staat bijvoorbeeld een plaatje van een ijsje op.

Daarna rustig vrij spelen, voor de kinderen die het warm hebben een tafel met kleurplaten of iets te knutselen.

4. MrsBucket

MrsBucket Niet meer actief

Schilderstape is hierin altijd mijn beste vriend. Ik gebruik dat om lijnen op de grond te plakken waar hij overheen moet lopen, stippellijntjes waar gehinkeld moet worden etc.

Overigens zou ik geen wedstrijdje doen, maar een toffe samenwerkingsactie zodat de hele groep kan winnen. Anders is er 1 iemand winnaar, en dan?

5. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
  6. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Iedereen die bij goed afleggen parcours puzzelstukje krijgt, samen in elkaar puzzelen. Er staat een plaatje v ijsje of zakje chips op en vervolgens hebben ze dat gewonnen beter idee inderdaad.

Nog meer ideeën? Het is bijna zover. Moet nu echt gaan bedenken hoe ik het parcours ga maken dus ideeën nog steeds welkom.

7. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Hoepels neerleggen waar ze in moeten springen, met iets zwaars aan een touw een blik/fles/bolk omgooien (dat het tpuw ertegenaan moet zwaaien)

Deel Deze Pagina