Ik denk er al vroeg over na maar ik heb een vraagje.We gebruiken de babykamer weer voor onze 2e wonder.Maar kan je het matrasje weer gebruiken?Of is het verstandiger om een nieuwe te kopen.Matrasje is ongeveer 2,5 jaar door onze zoon in gebruik geweest.Delen kunnen er wel van gewassen worden.Het was toen een duur matrasje...
ik zelf zou het weer gebruiken, zo'n matrasje heeft niet zo heel veel te lijden. Ik gebruik mijn eigen matras ook langer als 3 jaar, dus lijkt me geen punt.
Wij zijn van plan om wel een nieuwe aan te schaffen. maar dat was eentje van 40 euro bij de leenbakker. Dat koopt makkelijker nieuw. Het matras ligt nu nog wel op zolder bij het ledikant, dus we kijken tzt wel hoe het matras er uit ziet. Het gaat nog wel een jaar duren voordat nr2 er is, dus zolang ligt dat matrasje ook te vergaan..
wij gebruiken ook het matrasje van Olaf weer Heb het tijk al gewassen. Was ook een duur matrasje dus mag aannemen dat het nog gewoon goed is!
Gewoon gebruiken, je gebruikt je eigen matras toch ook langer? En je baby/ kindje weegt veel minder dus een matras wordt niet echt versleten lijkt me. Hier kan hij niet worden gewassen. Maar nooit vies geworden dus gaat gewoon door naar baby 2. Of blijft bij Lotte en baby krijgt een nieuwe, dat zien we nog wel...
Ik zou hem gewoon weer gebruiken, een matras moet elke 10 jaar (als je hem nl gebruikt) vervangen worden.. Tenminste dat is wat er door de fabrikanten wordt aangeraden..
Als het nou van een "vreemde" was ok, maar voor mijn jongste heb ik hetzelfde matrasje gewoon weer gebruikt hoor.