Wie heeft voor het tweede kindje een nieuwe kinderwagen aangeschaft? Voor de eerste hadden we een nieuwe kinderwagen gekocht en nu ik zwanger ben van de tweede wil ik graag een nieuwe kinderwagen kopen omdat alles al zo doorgeschoven word... Pff hormonen? of hebben meer mensen dit gedaan? Alsof mijn tweede kindje ook 'recht' heeft op een nieuwe kinderwagen..
Oh hier absoluut geen last van gehad eigenlijk: ik vond het juist heel leuk om weer de wagen, wieg en box te gebruiken. De oudste twee vinden het ook heel bijzonder dat ze alledrie in dezelfde wagen en wieg hebben gelegen ('Was ook mijn bed en wandelwagen he?!' 'Nu is die voor ..'). Ook heel leuk om op foto's te zien hoe het dan toch weer anders is met een ander kamertje, ander kindje, ander seizoen etc.
Als de wagen nog goed is, zou ik hem lekker gebruiken. Maar als je liever een nieuwe hebt, en je kan het betalen, dan neem je toch een nieuwe? Wellicht kan je de oude verkopen dat maakt je nieuwe iets voordeliger. Maar alleen jij kan naar jullie budget kijken en afwegingen maken hierin. Wij hadden bij de oudste twee een nieuwe, bij de derde hebben we deze ook gebruikt maar gezien het een duo wagen was hadden we er ook een enkele wagen bij, een krijgertje. En voor nu heb ik een nieuwe besteld, gewoon omdat we de andere wagens al lang hebben weggedaan. En aan de duo wagen had ik nu toch niets gehad.
Ik zou het zonde vinden 😯 of je er nou budget voor hebt of niet.. als hij nog goed is is het toch zonde om een nieuwe te kopen? Als het nou om kleding gaat zou ik odd zeggen dat niet alles doorgezchoven hoeft te worden, maar een wagen....
Wij hebben een duowagen gekocht toen ik zwanger was van onze tweede maar anders had ik onze wagen gewoon gehouden. Ik mis hem nog steeds, haha!
Wij hebben met de eerste een bugaboo gekocht. Bij de tweede een bugaboo donkey (dubbele wagen). Maar nooit afscheid kunnen nemen van de eerste. Zou dus geen nieuwe wagen kopen als het niet nodig is. Zonde van het geld ook, kun je andere leuke dingetjes van kopen.
Ik heb er geen behoefte aan om een nieuwe kinderwagen te kopen. Bij de eerste een dure kinderwagen gekocht, ook met het idee dat er nog meerdere kinderen in kunnen. Ik zou er dan eerder voor kiezen om andere dingen nieuw te kopen (dekentjes, kleren, aankleding van de kamer, etc.).
Welke kinderwagen heb je dan TS? Want met bijvoorbeeld de bugaboo kun je nieuwe kleur kappen kopen. Heb je toch een soort nieuwe wagen. Met de Joolz kun je de beugels veranderen weet ik..
De grote spullen (kinderwagen, box en bedje) hebben we gewoon weer hergebruikt. Wel heb ik bijv. een ander dekentje gekocht voor in de kinderwagen. Kleding had ik eerst ook van mijn oudste zoontje bewaard, maar ik koop voor mijn jongste zoontje eigenlijk altijd nieuwe kleertjes, omdat ik inderdaad niet alles wil doorschuiven. Maar je moet doen waar jij je goed bij voelt.
Wij hadden onze kinderwagen in 2014 verkocht, dus we hebben een nieuwe gekocht. Ledikantje hadden we nog wel, maar moesten wel een nieuw matras kopen. Als we nu weer een dochter hadden gekregen dan had dit tweede kindje wel wat kleertjes van grote zus aangekregen, maar we verwachten nu een zoon
Als je tevreden bent over de wagen dan zounik het zelf niet doen. Wij hadden de wagen verkocht en hebben nu via Marktplaats een nieuwe tweedehands bugaboo gekocht. Leuke prijs en ik ben er blij mee.
Nee absoluut niet! Ik vond het juist fijn zo veel mogelijk voor ze allebei te gebruiken. Wagen, wieg. Wel nieuwe meubeltjes gekocht want haar ledikantje was 2e hands en ging kapot dus toen een nieuwe kamer. Maar het is veel duurzamer om hem te blijven gebruiken, ik zou zelf echt niet inzien waarom je de grote dingen maar voor 1 kindje zou kopen?
Ik vind een nieuwe wagen sowieso al onnodig dus een tweede keer helemaal. Tenzij je van t geld dat de eerste op heeft geleverd een ander kan kopen
We hebben voor de oudste al geen nieuwe kinderwagen (& wieg, ledikant & box) gekocht, dus voor de tweede en derde al helemaal niet Kinderwagen een goede tweedehands, box geleend en wieg, ledikant & commode zijn familiestukken. Vind ik zelf veel leuker dan nieuw. Zelfs kleertjes worden doorgeschoven. Eerst van neefjes en ook onderling. Ziet er nog super & eigentijds uit, dus zonde om niet te gebruiken. Hoewel ik uiteraard ook wel eens wat nieuws koop omdat het leuk is
Hier een nieuw "eerste" setje kleding en een nieuwe TrippTrapp, maar verder toch echt veel doorgeschoven hoor.. en dat heeft niets met budget te maken. Dus nee, ik vind het niet nodig.
Hier alleen een nieuw bed gekocht. Angezien andere dochter nog niet in een gewoon bed slaapt was het nodig. Eerste setje word wel nieuw. Verder wel wat nieuwe dingen maar veel word er doorgeschoven. Vind ik juist leuk. Onze oudste heeft het zo weinig aan gehad en juist dat het nu weer gedragen kan worden vind ik mooi.
Ik begrijp wel wat je bedoelt, zou het ook wel willen maar daar heb ik echt gewn geld voor. Maar nu een jongen ipv een meisje dus zoveel mogelijk accessoires veranderen van kleur en dan likkt het toch net helemaal anders. Maar als ik er geld voor zou hebben zou ik dus wel een andere wagen kopen mAr dat is iets wat je alleen zelf weet
Nee, dat zou ik echt niet doen! Ik heb nu een 'nieuwe' wagen gekocht, omdat de vorige echt versleten was. Op marktplaats een leuke gevonden voor een leuke prijs. Ook de wieg, ledikantje en de commode schuiven we gewoon door. De wieg is inmiddels al heel wat keren gebruikt: Daar hebben wij (broers, zus en ik) ook allemaal in gelegen, 6 van de 7 kinderen bij ons en een aantal neefjes en nichtjes. De commode is nog ouder. Daar heeft zelfs mijn moeder, oom en tante nog op gelegen. Juist leuk als het weer gebruikt wordt. De oudste 4 hebben ook dezelfde babykamer gehad. De oudste was net 5 jaar toen de 4de geboren werd. We gingen echt niet iedere 1,5 jaar de hele babykamer opknappen. Deze babykamer is ook al voor de derde baby zoals hij is. Over 1,5 jaar wordt het een tienerkamer. Dan knappen we hem helemaal op. Zonde om goede (dure) dingen weg te doen en te vervangen door eigenlijk hetzelfde maar misschien net een andere kleur. Als je dingen wilt veranderen zou ik kiezen voor kleine aanpassingen. Accessoires ofzo.
Wij gaan wel een nieuwe wagen kopen, maar omdat ik nu een duowagen wil. Als het leeftijdsverschil groter was, dan zou in de wagen gewoon hergebruiken. Ik heb de grote spullen juist uniseks gekocht zodat het hergebruikt kan worden. Zl krijgt een nieuwe kamer en zijn kamertje wordt doorgeschoven naar de baby. Wel wil ik nieuwe accessoires kopen om het toch allemaal wat anders te maken.
Wij hebben voor nummer 3 nu wel een nieuwe kinderwagen gekocht. Voor de eerste twee hadden we een Speedi via MP, maar die vond ik toch niet zo fijn, met maar 3 wielen en nog meer nadelen. Uiteindelijk voor bijna hetzelfde geld weer verkocht. Nu een nieuwe bugaboo gekocht.