Dit vind ik wel leuk klinken! Hopelijk trekken andere kinderen dan alleen niet de pijlen van de bomen af of jatten de schat voor we er aankomen... Laten jullie dan een volwassene waken bij de schat? Het blijft natuurlijk wel een bos naast een grote stad .
Vind het ook echt niet ouwelijk. Kinderen vinden dat toch prachtig! Ik vind high tea ook leuk en vind mezelf ook niet ouwelijk Thuis een feestej doen hoeft helemaal niet moeilijk te zijn. Ook hier al 2x thuis gevierd voor Emma en ze vond het geweldig, de kinderen ook. Koekhappen , aardbei happen (appelen waren wat te groot voor de mondjes haha), ezeltje prik, cadeautjes verstoppen en zoeken, snoepjes memory Maar je kan ook gewoon kant en klare feestjes buiten de deur houden natuurlijk. Wat gitaartje zegt is ook heel leuk. Laat de kinderen lekker hun laarzen aantrekken en het bos in. Speurtocht houden en daarna pannenkoeken eten in een pannenkoekenhuis? Je hebt van natuurmonumenten ook soms leuke dingen die je in het bos kan doen (kabouterpad, blotevoetenpad)
Wij gaven hier de eerste feestjes pas met 5 jaar en toen durfden zelfs nog een aantal kinderen niet te komen. Daarom deden we het gewoon thuis. Oudhollandse spelletjes, 2x gedaan en viel steeds erg in de smaak: zaklopen, koekhappen, snoephappen, eierlopen, touwtrekken, stoelendans etc. Laatste keer ontaardde de middag gewoon in een potje voetbal op straat (jongensfeestje he). Een speurtocht door de wijk hebben wij ook wel eens gedaan. Ik had foto's gemaakt van alles waar ze langs moesten en elke keer kregen ze dan de volgende foto en dan konden ze datgene zoeken wat daarop stond, dat was dan de volgende plek waar ze heen moesten. Uiteindelijk kwamen we bij een foto van een boom en daaronder lag de schatkist (gereedschapskist), met daarin van die gouden chocolademunten als schat. En daarna lekker spelen in de speeltuin. Dat vonden ze allemaal het leukste feestje tot nu toe.