Wie heeft er 1 en wat is jullie ervaring? Ik ben eigenlijk toe aan een nieuwe laptop en eigenlijk hoef ik geen luxe meer, omdat ik er toch niet meer veel mee doe en we ook nog een normale computer hebben. Nu wil ik denk ik een mini laptop, waarmee ik gewoon wel kan internetten enz. Wat is jullie ervaring ermee? Kun je er nog wel foto's opzetten?
Ik vind ze veel te klein, met een vergrootglas lezen wat er op je scherm staat en steeds heen en weer scrollen omdat je pagina te groot is voor je schermpje. Nah, niets voor mij.
Ik heb er sinds kort een en daar typ ik nu dus ook op. Ik heb ook erg getwijfeld maar heb er dus toch een gekocht. Fantastisch....wat ben ik er blij mee!!!! Past precies op mijn schoot. Letters zijn echt niet te klein, toetsenbord typt super fijn. Hij kan eigenlijk heel veel, ik internet, tekstverwerk (word, excel, powerpoint), foto's bewerken en fotoboek maken, videobewerking. Hij is snel, klein en makkelijk mee te nemen. Ik heb er ook bij gestaan en dacht "is dat niet te klein" maar ik vind het helemaal niet te klein. Ben blij dat ik hem gekocht heb. Ik heb trouwens de HP mini in het roze. Vraag me wel af of de dames die hier boven hem alleen bekeken hebben of ook een in bezit hebben??? Wel vind ik het een must nog een gewone pc te hebben ivm downloaden.
Eens, ik heb de EE PC. (bijna anderhalf jaar nu) hij is compact en klein.. Het is even wennen, maar op den duur wou ik niet anders. De F11 toets (Vergroten van de pagina) doet wonderen. haha.
Ik heb hem geprobeerd bij de media markt, zon kleintje. Maar vind het echt niets zo klein allemaal. Daarbij ben ik zelf ook erg groot, heb erg lange vingers en grote handen, als ik mijn handen op de laptop leg is de hele laptop weg.
Oh ja misschien dat dat verschil maakt ik heb kleine handen en vingers. Ben trouwens heel visueel ingesteld en zie nu dus dames met enorme handen en een mini laptop op schoot!!! haha
Ik heb een Asus Eee book voor erbij. Er past redelijk wat op, maar ik zou de fotos op een externe harde schijf bewaren. Ook is het formaat scherm kleiner, waardoor sommige paginas moeilijker te lezen zijn (niet kleiner lettertype, maar de zijkant/onderkant valt buiten beeld). Er zit ook geen CD gleuf in. Wel lekker ding om makkelijk mee te nemen en in bed op schoot te houden.
M'n man gaat vanavond voor me kijken bij de mediamark. We hebben zoiezo een externe schijf voor de foto's en daarnaast nog een normale computer. Downloaden doen we eigenlijk ook niet meer, dus daar hoeven we het niet voor te doen. Het is eigenlijk meer voor erbij
Wij hebben er ook één voor erbij en ik vind het ideaal! De letters zijn niet veel kleiner dan een gewone laptop, maar de toetsen eromheen zijn veel kleiner. Ook het beeldscherm is niet te klein en alles is prima te lezen. Pagina's passen prima op mijn scherm en ik kijk er zelfs uitzending gemist mee. Het is prettig voor op schoot en met name zeer geschikt voor fora, mail, surfen etc. Ik heb een witte, middenklasse model van Asus. De instapmodellen vond treesman te traag voor me, maar het enige wat ik belangrijk vond was de kleur .
Wij hebben er ook 1 en ik vind het heerlijk hoor. Ik internet er alleen maar mee, dus weet niet hoe het met foto's enzo zit. Hij typt ook prima en de letters op het scherm zijn zeker niet klein. Wij hebben geloof ik een 10". Hoeveel inch wil je ?
voor ERBIJ vind ik hem fijn even snel onderweg of op de bank zonder een grote laptop die 17"worden aardig warm en zwaar op den duur) of mee op vakantie e.d. maar dan zou ik eerder ene kleinere normale labtop kopen bv 15 a 16" zeg maar... dan kan je wel een vrij simpele nemen maar heb je een beetje een middenweg!
HP Mini by Studio Tord Boontje ik heb deze gekregen van me man! Ik ben er echt zo blij mee hij doet het perfect neem hem overal mee naartoe past in me luiertas dus hoef geen aparte tas mee ofzo ook vind ik het makkelijk om hem op tebergen in huis past en een lade of onder de tafel (wij hebben zo'n plankje) met typen heb ik geen problemen en ik heb best behoorlijk grote vingers. en foto's erop zetten is bij deze geen probleem!
die van mij komt oook bij de media markt vandaan.. heb hem toen gekocht toen de 19% btw niet werdt berekend
Ik heb de Sony Vaio 10" getest. Kek dingetje, maar... Voor degenen die overwegen om zo'n dingetje ter vervanging van een laptop te kopen, zijn hier wat aandachtspunten: - De schermbreedte is prima, maar ik mis de hoogte. Van elke internetpagina wordt alleen de bovenste rand weergegeven. Dus ik doe niets anders dan scrollen. Uitzoomen is geen optie, want dan wordt de tekst echt te klein om lekker te kunnen lezen. - Ook het muispad is iets kleiner. Met als gevolg dat het muizen gevoeliger ingesteld moet worden als normaal. Dus je bent voor het nauwkeurig klikken constant aan het pielen. Terwijl ik normaal gesproken alles met het muispad doe, dus echt wel muisvaardig ben. - Hij's traaaaag!!! Ik dacht dat ik dan nooit zou merken, maar dus wel, heh> Internetpagina's laden nét iets langzamer, stukken tekst typ ik eerst, maar komen vervolgens pas tientallen seconden op het scherm te staan. Ik ben dus steeds letterlijk blind aan het typen. Ook bestanden kopieren enzo duurt eeuwig. - Ook het geluid is bagger. Echt bagger. Tuurlijk, ik weet wel dat je geen muziek zou moeten luisteren op zo'n ding, maar mijn telefoon heeft echt beter geluid. En als ik een keer uitzending gemist wil kijken of zo, moet ik geen pijn aan mijn oren krijgen van het feit dat-ie alleen maar schel schettergeluid produceert, en totaal geen bassen heeft. Het maximale volume ligt ook op fluisterstand, maar dan doet het alsnog pijn aan je oren... Op zich had ik rekening gehouden met dat er geen dvd drive in zat, en ook het kleinere toetsenbord is geen probleem. Hij is lekker licht, en portable. Dat leek me een uitkomst. Maar het weegt niet op tegen de ongemakken. Vooral in de traagheid en het kleine scherm heb ik me vergist. Het is geen vervanging van een laptop. Het is het midden tussen een telefoon en laptop. Daar moet je bewust voor kiezen.