wie doet dat nu (andermans honden eten geven)

Discussie in 'De lounge' gestart door Isademi, 9 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Onze honden zitten ongeveer 5 keer per dag een kwartiertje ofzo buiten (als het droog is om even te plassen e.d.) soms langer maar met dit weer niet zo natuurlijk)

Nu ging mijn man gisteravond de honden even naar buiten doen ziet ie dat er brood ligt (over het hek heen gegooid in hun ren) ik zeg snel; haal weg man straks zit er gif over ofzo, ze voelden nog droog aan dus lagen er net (wij dachten nog dat het van daarstraks was toen ze buitenzaten, ze waren toen beetje aan het blaffen, we wisten al niet waarvan, normaal blaffen ze niet zo)

Er zijn veel inbraken bij ons in de straat laatste tijd dus ik vind het niet zo erg als ze even zichzelf een beetje laten horen (en zelfs mijn buren ook niet het is maar minimaal meestal als er ook echt iets is zeg maar)

Ik vind het raar, ik zou nooit brood bij iemand anders in de tuin gooien, dus ik denk dat misschien de dieven ofzo hebben verkend??

Zouden jullie dat doen brood in de tuin gooien, voor de duidelijkheid , onze honden zitten niet heel de dag buiten ze zijn niet zielig ofzo in de zin dat ze er hongerig uitzien haha, kan me voorstellen als je een hondje ziet wat dag en nacht alleen buiten is datje uit meelij dat misschien zou doen.. maar dat is dus niet van toepassing.

Denken jullie ook aan dieven of ben ik gewoon paranoia :p

2. danip

danip Niet meer actief

Dat zou ik inderdaad ook niet vertrouwen. Ik zou dat nooit doen inderdaad, en denk ook meteen aan gif ofzo. Je weet maar nooit wat voor idioten er bij je in de buurt rondhangen.

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

sommige mensen snappen het echt niet!

wij hebben 3 jaar terug 5/6 gebakken verse worstjes gevonden in het weiland bij de paarden en koeien :s ook niet te snappen!

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    nee precies het zou geeneens bij me opkomen om zoiets te doen behalve als ik zou zien dat een dier mishandeld ofzo maar dan zou ik geen droog brood geven maar gewoon een bak brokken of iets neerzetten..

Mijn man zegt dat ie een paar nachten beneden slaapt, mochten ze hebben "verkend" hij zegt als ze binnenkomen dan hebben ze een verrassing!! Ik zeg doe dat nu niet man, straks hebben ze wat bij zich, ja maar ik ook hoor, pfffff mannen en hun hormonen... ik heb veel liever dat ze het huis leeghalen als hem wat aan doen maar goed misschien is dat mijn vrouwelijke kant die spreekt hihi

Vaak is het wel als er iemand reageert in het huis zijn ze weg natuurlijk.. zoiezo hebben wij 2 honden die je zowat opvreten als je aan de deur komt snachts dat lijkt me wel genoeg :D

5. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

nee je bent niet paranoia, voor hetzelfde geld zit er een middel op dat versuft waardoor je hond niet zo moeilijk doet of in een roes zit als ze eenmaal binnekomen, ik zou zeggen hou het goed in de gaten...

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

nee joh die hebben gewoon een bbq gehouden in de wei, een wei party ;) nee idd das nogal dom idd!

Pas was er toch zoiets op hart van nederland dat paard was dood door iets verkeerds wat gegeven was.. ondanks dat het goedbedoeld was..

7. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Door zulke geintjes ben ik een pony verloren. Beestje stond op dieet ivm hoefbevangenheid en allergieen en mocht absoluut geen extra's. Stond op een kale wei met droog hooi. Mensen vonden dit schijnbaar zielig en hebben haar helemaal kapot gevoerd, gevolg, enkeltje slager.

Ik zou het ook niet vertrouwen, en ik zou evt zorgen dat de honden niet meer achter in de tuin kunnen komen.

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja das lastig hun ren zit precies aan de achterzijde, we checken het nu wel voor ze naar buiten gaan en houden het savonds even in de gaten (even erbij staan tot ze geplast e.d. hebben, dan maar wat korter buiten na 17 uur toch, das beter dan risico's nemen..

9. glimworm

glimworm Niet meer actief

hoeft nog niet eens van mogelijke inbrekers te zijn, wie weet woont er wel een knurft in de buurt die het niet zo op honden heeft.;)

In mijn oude woonplaats is ook zo vaak melding van gifstrooiers geweest omdat ze niet van (loslopende) katten hielden

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    oja ook een "gezellige" reden om zoiets te doen, nou ik kan het misschien van de hond van de hoek bedenken jemig dat beest blaf hele dagen (en zo zijn er nog wel een paar inde buurt, die mensen laten die hond overdag buiten en gelukkig blaft het niet hard maar wel lichtelijk irritant.

Ik ben van mening dat mijn honden geen last voor andere hoeven te zijn, dat ze even blaffen is niet zo erg, zeker als het een reden heeft maar die blaffen maximaal 5 minuten per dag ofzo buiten , vallen echt niemand lastig. Ik zal een bordje op het hekwerk vastmaken dat de honden niet gevoerd mogen worden. Mocht er een goedbedoeld iemand het doen..

11. glimworm

glimworm Niet meer actief

idd zet er maar met grote letters op dat Artis de andere kant op is :D

12. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    hahahaha