Wat zou jij doen als je er achter komt dat je schoonmoeder je zwart maakt achter je rug om? Ik weet dat het niet goed is, maar ik heb ingelogd op haar facebook account. (ze hebben overal het zelfde wachtwoord voor dus het was niet erg moeilijk). Toen ik haar berichten las werd mijn vermoeden bevestigd.. Ze loopt constant over mij te praten.. zwager heeft een nieuwe vriendin, hopelijk is zij wel een leuke schoondochter, is ze wel gezellig en vooral extravert.. dat ik me aanstelde toen de borstvoeding echt niet lukte, Dat ik me gelukkig wel heb gedragen tijdens de verjaardag van de oma van mijn man.. en nog veel meer.. ze speelt gewoon een spelletje met me, als we daar zijn of ze zijn hier doet ze gewoon alsof.. alhoewel, met mijn verjaardag waren ze er wel een half uurtje.. en ze moesten snel weg want de pleegbaby moest thuis eten, anders ging ze huilen in de auto omdat ze zo onrustig was.. dus ze kon hier niet de fles krijgen.. Pff.. wat moet ik nu.. ik heb haar een mail gestuurd, verteld wat ik gedaan heb en wat ik gelezen heb.. ook mn excuses er voor aangeboden.. Kreeg terug dat ze me voorlopig niet meer wil zien.. pff.. ben echt witheet..
Ik denk eerlijk gezegd dat je SM het niet op prijs gaat stellen wat jij gedaan hebt. En eerlijk gezegd vind ik het best schofterig om te doen ook al heb je een vermoeden.
Pff moeilijk! Wat vind je man ervan? Ik denk dat ik het eerst met mijn man besproken had en dan samen beslissen wat er aan te doen.
Sorry, ik kan me er niets bij voorstellen. Vind het te kinderachtig voor woorden om over anderen te roddelen op facebook. Hoe oud is je schoonmoeder, 15? Wat ben ik blij met mijn lieve schoonmoeder. Tegelijk denk ik: wat bezielde je om op haar facebook in te loggen? Ik zou daar als ik haar was ook niet blij van worden. Liever dan haar zo'n email sturen, zou ik bij haar langs gaan om het te bespreken. Dan kun je allebei zeggen wat je op je lever hebt.
Hier ben ik het mee eens. Je had dit nooit moeten doen.... Het is niet leuk dat ze zo over jou praat, maar dit maakt het natuurlijk alleen maar erger!
kan me haar reactie wel voorstellen, zo zou ik ook reageren als dat bij mij gedaan werd. maar dat ze je zwart maakt is nl niet leuk.
Mijn man vind het heel lastig.. hij vind ook dat de dingen die ze gezegd en gedaan heeft niet door de beugel kunnen.. hij weet niet zo goed wat hij moet doet.. hij is bang dat het contact verbroken word..
Tja ik vind jou nu net zo triest als je schoonmoeder eerlijk gezegd. Nee het is niet netjes wat je schoonmoeder doet maar kom op zeg, inbreken op haar Facebook? Dat is wel heel triest, ga dan gewoon een gesprek met haar aan en vraag wat haar dwars zit.
Dat je schoonmoeder je zwart maakt is haar probleem en zegt meer over haar als over jou. Wat relevant is, is hoe jij er mee om gaat en in dit geval niet goed. Is niet netjes om in andermans account in te loggen.
Ik snap de reactie van je schoonmoeder wel, je hebt een behoorlijke inbreuk gedaan op haar privacy. Dat zij over je roddelt vind ik eigenlijk niet zo schokkend, jij roddelt vast ook wel eens over haar. Misschien niet leuk om er achter te komen dat ze zo over je denkt, maar het was ook niet de bedoeling dat je dat zou lezen natuurlijk. Dat zij altijd de schijn heeft opgehouden tegenover jou/jullie vind ik eigenlijk ook wel weer netjes. Ze heeft haar eigen gevoel voor jullie aan de kant gezet ipv jou steeds te bekritiseren. Misschien had ze dat beter wel kunnen doen, maar dat is een keuze die je maakt. En ik kan me voorstellen dat ze dat deed voor haar zoon, zodat jullie het toch nog gezellig hadden als familie. Vervelend om er achter te komen dat ze zo denkt, maar wat jij hebt gedaan, dat kan echt niet vind ik.
Het liep al lange tijd niet tussen mn schoonmoeder en ik, veel gesprekken gehad omdat ik nou eenmaal anders ben dan zei, en dat ik het niet prettig vind dat ze hier elke dag op de stoep staat, en dat wij ook niet tig keer per week met de kleine op de stoep staan.. De cultuur waar ik vandaan kom, (rustig gezin, elkaar niet elke dag zien) vinden ze raar.. zei zijn normaal, ik ben raar en ik moet me maar aanpassen aan hun.. Op een gegeven moment ben je er klaar mee, steeds van die vage opmerkingen van schoonmoeder naar schoonvader.. alsof ik dat niet door heb.. je wil dan gewoon de waarheid weten..
Heel eerlijk?? Ik zou eerder zulke schoondochters afschaffen! Wie weet had TS wel hele andere dingen gevonden die haar helemaal niks aangaan! Ik vind het echt schokkend dat er zoiets in je op komt om te doen
Tja,die reactie van je schoonmoeder kan ik me ergens wel voorstellen. Ik zou ook pissed zijn als iemand inlogt op mijn account ergens. Ik heb dan niks te verbergen maar gewoon het idee. Het is iets van haar en daar heb je gewoonweg niks in te zoeken,ook al heb je vermoedens. En nu je vermoedens bevestigd zijn,voel je je er nu beter op? Nee,je bent witheet schrijf je. En dat zal je schoonmoeder ook zijn wat ik wel kan begrijpen. Het is immers inbreuk op iemand zijn privercy... Zou ik ook echt niet waarderen als iemand dat bij mij deed...
Niet leuk om te weten, maar je hebt jezelf in deze ongemakkelijke situatie gezet vind ik persoonlijk. Je weet het nu, en dan? Je kunt niet niets doen want dan weet zij dat jij op haar Facebook hebt zitten lezen (wat echt niet kan!), dus blijf je zelf met je kwade gevoelens en frustraties zitten. En stel jezelf deze vraag: Praat jij altijd even netjes over haar? Ik zie nu dat je haar daarover hebt gemaild, had het even verkeerd gelezen en dacht dat jij haar niet meer wilde zien! Maar dan snap ik haar reactie wel eigenlijk, ik denk dat ze in haar recht staat..
Heel vervelend dat ze zo over je praat, maar wat jij hebt gedaan is nog veel erger. Lekker voor de familiebanden. Heb je het je partner ook verteld?
Eerlijk..... Wat jij hebt gedaan is echt heeeeeeeeeel fout!(netjes uitgedrukt) Het is zwaar kinderachtig en in mijn ogen vele malen erger dan dat je sm negatief achter je rug om praat. Tuurlijk is het niet leuk als je band met je sm niet goed is en als je het gevoel hebt dat er negatief achter je rug om gepraat wordt. Maar hoe kom je er ooit op om haar facebook in te loggen???? Denk dat je alles nu alleen maar erger gemaakt en je het ook behoorlijk moeilijk voor je man gemaakt hebt. Wel goed dat het opgebiecht hebt en je excussen gemaakt hebt. Maarre zijn er geen negatieve dingen die jij zegt over je sm???(zoals hier.......) Volgensmij zou jij het ook niet erg vinden als je een andere sm kon kiezen......dus in feite doet ze dan het zelfde als wat jij doet!
En er gewoon naar vragen is niet bij je opgekomen? Echt schandalig vind ik het. Het is dan wel 'maar' Facebook, maar ik vind het een enorme inbreuk op haar privacy.
En dan ga je bij iemand zijn prive account op facebook inbreken en zoeken naar bewijs?? Je hebt toch een mond?