Mountain / Easywalker / Bugaboo twin

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Pinkflower, 19 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    #1 Pinkflower, 19 jan 2016
    Laatst bewerkt: 19 jan 2016
    Ik vroeg mij af of jullie tevreden zijn met jullie Mountain / Easywalker / Bugaboo twin wandelwagen. Wij twijfelen om één van deze wagens aan te schaffen voor onze tweeling. Ik denk dat wij regelmatig de wiegjes afwisselen met maxi cosi's. Nu vinden wij niet elk (klik)systeem even handig. Wat is jullie ervaring?
    Hoe ervaren jullie qua handigheid het opvouwen van de wagen?
    En tot welke leeftijd pastte de kindjes in het zitgedeelte? Een verkoopster vertelde dat de Bugaboo de grootste zitjes heeft.

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier geen 2ling maar wel de easywalker gebruikt.in de wagenbak heeft de jongste ruim 6 maanden gelegen en in het zitje heeft de oudste tot 3 jaar prima gezeten.daarna liep ze zelf ook lange afstanden en hebben we weer een enkele wagen gebruikt.we hebben hem trouwens overgenomen van een 2ling moeder en die heeft hen ook 3 jaar gebruikt.
    Ingeklapt is hij klein genoeg om achterin onze golf station te passen maar met 2 wagenbakken ook maar net.
    Mocht je trouwens het budget voor de bugaboo donkey hebben zou ik toch daar voor gaan.die rijd toch een stukje soepeler.

3. Vek

Vek Actief lid

10 mei 2013
    154
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier een (tweedehands) donkey voor mijn baby en 2 jarige zoon. Vind hem ideaal rijden, zij ligt heerlijk in de wagenbak en mijn zoon zit er regelmatig heerlijk in. Ik heb smalle kindjes en verwacht dan ook dat ze er nog makkelijk lang in kunnen. Opklappen vind ik zeer soepel gaan maar omdat ik een c1 rijdt en de wielen er dus ook af moeten zijn het wel best wat stappen....maar ik krijg het wel allemaal mee in deze mini auto!

4. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Schoonzus heeft een tweeling van 1,5 jaar en heeft de bugaboo. Ik vind het een ideale kinderwagen. Je kunt hem klein maken voor 1 zitje en weer groot maken voor het tweede zitje. De meiden zitten er nu nog ontzettend goed in en is ook zeker nog niet te klein. Dus als ik je een tip mag geven. Dan zou ik voor de bugaboo gaan. En het leuke van deze kinderwagen vind ik dat je de kleurtjes kunt veranderen van de kappen enzo.

5. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Geen tweeling hier maar wel 3 kids en een bugaboo in gebruik.
    Super wagen! Ik rij ook een C1 en de hele wagen past erin, grote wielen eraf en ik heb een maxi cosi adapter erbij voor kleine boodschapjes.
    En dan pas ik in mijn auto met 3 kids en wagen!
    Hij loopt super soepel, makkelijk in te klappen, mijn oudste dochter past nog in het zitje (oke, niet niet zoals het hoort, maar wel met dr hoofd nog onder kap, alleen dr benen zijn te lang, zij is 110 cm)
    En zelfs met twee kids erin en een op het plankje rijd ie heerlijk. Bovendien kan je als je hem dubbel rijd echt zoveel kwijt in de mand!

6. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Bedankt voor jullie reacties! We neigen naar de Bugaboo vanwege het makkelijke systeem van de wagen en de reiswiegen zijn groter. Bugaboo is wel stukken duurder dan de andere twee opties, maar we hebben het er voor een goede tweedehandse wagen wel voor over.

7. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Nog iemand die haar ervaring met één van deze wagentjes wil delen?

8. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ja, wij hebben ook de Donkey. En is echt mijn beste aankoop ooit, Be er zo blij mee en gebruik hem elke dag.

Qua opvouwen vind ik hem geweldig, voor een dubbele wagen vouwt hij klein op. Ook klik je heel makkelijk de maxicosi erop of de zitjes. Meestal moet je de twee knoppen tegelijk indrukken en bij de Donkey kan je ze ook een voor een indrukken, ook handig.

Hier hebben ze in de bak gelegen tot 7 maanden. Toen paste het nog wel, maar wilden ze echt zitten. Zitjes zijn ook groot, past m'n dochter van nu twee nog heel lang in denk ik.

9. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben de mountain buggy duet, nog niet in gebruik maar vinden deze net zo fijn als de bugaboo en ruim 800 euro goedkoper. Bij de laatste versie zitten er ook standaard zitjes naar je toe bij en hij vouwt in een beweging op.
    Je hebt voor 925 euro een complete nieuwe tweeling wagen ipv 1800 voor de bugaboo. Wij hebben nu alles compleet, kamer, maxi cosi's, matrassen, voetenzakken etc. Allemaal nieuw voor 1750

10. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    De bakjes zijn alleen iets smaller maar wel net zo lang en mijn zoon van 4.5 past gewoon nog in het zitje. Wagen is ook nog smaller trouwens en dat is in winkels fijn. Maxi cosi's klik je er ook zo op en af met de adapters

11. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    Aangezien ons tweede kindje zich sneller aandiende dan verhoopt (lang moeten wachten op ons eerste en keizersnede dus tijdje niet zwanger worden) hebben we een tweelingwagen tweedehands bij aangeschaft. Ik heb eindeloos zitten kwijlen op een bugaboo maar omdat we dan vorig jaar pas een dure wagen aangeschaft hebben, was dit nu geen optie. We hebben dan voor een urban jungle gekozen met één reiswiegje. Nog niet in gebruik genomen voor onze twee kindjes dus een volledige ervaring kan ik nog niet meegeven. Ik heb hem al wel verschillende malen in en uit elkaar geklapt en vind het een handig systeem. Hij pas ook goed in de auto (plat of zijdelings) maar we hebben dan ook een vrij grote koffer dus ik weet niet of ie zo vlot in alle koffers past.
    Ohja wat betreft de bak; ons eerste kindje heeft tot net geen zes maanden in de wagenbak gelegen. Ze is een vrij groot kindje en kon al snel rechtop zitten. Wanneer ze dan moe was kon ik het zitje aanpassen zodat ze lag of wat schuiner zat.

12. Prinsesje2014

Prinsesje2014 Actief lid

12 dec 2013
    411
    1
    18
    Klopt het dat de maxicosi's niet op dezelfde hoogte kunnen?
    En op internet kan ik niks vinden over dat de zitjes naar je toe kunnen. Sinds wanneer en bij welke uitvoering is dat?

13. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    De maxi cosi's zitten zoals op de foto, had hier toevallig een foto van gemaakt.
    Dat zitje zit sinds het 2016 model erbij, dat bevestig je op de beugel van het wagenbakframe en is tot 15 kilo. Stond nergens echt aangegeven, maar stond wel op de nieuwe doos en in de gebruiksaanwijzing en zit er ook bij. Zal even een foto zoeken. Op de site van mountain buggy kan je er ook een uitgebreid product informatie filmpje over vinden, wordt de wagen heel goed uitgelegd

Bijgevoegde bestanden:

14. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit is het zitje naar je toe, kan alleen maar in deze stand, vond het zelf een mooie overgang tussen bak en van je afzitten

Bijgevoegde bestanden:

15. Prinsesje2014

Prinsesje2014 Actief lid

12 dec 2013
    411
    1
    18
    Dankjewel voor je reacties, uitleg en foto's.
    Ik denk dat ik toch voor bugaboo ga want vind het fijner dat de kindjes echt naast elkaar zitten en ook mooier met maxicosi's echt naast elkaar.
    Daarnaast hebben we het geluk dat we de wagen gesponsord krijgen.

16. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Ik lees tevreden reactie over de Bugaboo en de Mountain. Wij vonden bij de Mountain het bevestigen en loshalen van de wiegjes niet fijn gaan in de winkel. Dus zijn niet geneigd om deze te kopen. Ik heb geen idee hoevaak je dat doet, maar zijn wel van plan om de maxi cosi's regelmatig erop te zetten.
    Ik heb helaas nog niemand over de Easwalker gehoord...

17. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij krijgen ook geld, maar dan nog kon ik het niet over mijn hart krijgen om 1800 euro voor een wagen neer te leggen.

Wagenbakjes en maxi cosi's gaan heel makkelijk maar je even weten waar te drukken en dan is het echt heel makkelijk.

18. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Bugaboo Donkey !! Ik vind hem zo zijn geld waard :)

Hier geen tweeling maar ik had een bugaboo Buffalo (na genoeg zelfde als donkey alleen voor 1 kind) en nu mijn Buffalo verkocht en een donkey gekocht die ik nu nog even mono gebruik.

Ik vind bugaboo gewoon top , alles werkt makkelijk , echt enorm fijne wagens en goede kwaliteit.

19. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    zj84; 1800 euro is ook heel veel geld. Wij gaan dat ook niet uitgeven. Fijn dat je positieve ervaring hebt met de Mountain.

Pluisje; dankje voor je positieve Bugaboo ervaring.

Deel Deze Pagina