Wij zoeken nog een tweede naam bij C. ato. Het liefst een naam met een mooie (bijbelse) betekenis, maar omdat we er echt niet uitkomen, staan we ook open voor andere namen. Iemand ideeën?
Niemand ideeën? Wij hebben zelf Féline, Elise en Lieske op het lijstje. Hebben alleen liever geen namen die van Elisabeth afkomen i.v.m. een persoon die ons een vernoeming probeert op te dringen.
Cato Louise Cato Amelie Cato Evelien Cato Joanna Cato Marie Cato Susanne Cato Angeline Cato Celine Cato Domenique Cato Isabelle Cato Sophia
Ik ben niet zo goed in namen met een Bijbelse betekenis, maar aan de hand van een website met geboortekaartjes heb ik bij de (naar mijn mening) leukste namen de betekenis gezocht. Misschien vind je het wel helemaal niks, dat kan. Maar ik wil je in ieder geval wat opties geven. Omdat ik C.ato redelijk Nederlands vind klinken, heb ik er ook redelijk wat Nederlandse namen bij gezocht. C.ato Lise (Gewijd aan God) C.ato Eden (Zalig paradijs) C.ato Sara (De gelukkige, de zuivere) C.ato Esmee (smaragd, geliefde) C.ato Veerle (Reizende strijdster) C.ato Loes (Roemvolle strijder) C.ato Sofie (Levenswijsheid) C.ato Maud (Sterk krijgster) C.ato Eva (Adem van leven) C.ato Jasmijn (Symbool voor de maagd Maria) C.ato Ziva (Helder / stralend) Succes met het vinden van de juiste tweede naam!
Leuk!! Ben benieuwd of het Esmee of Sophie wordt! Sophia en Dominique van het andere lijstje vind ik ook het leukst klinken bij C.ato. Hoop dat jullie eruit komen! Laat je het weten als jullie eruit zijn?
Ik zal het laten weten! Esmee is al afgekeurd, Sophia/Sofia vindt manlief leuk, maar weet niet of hij dat bij de voornaam vindt passen. Ook wat twijfels ivm dochter van schoonzus, maar wel een goede kanshebber dus! Meer ideeën zijn uiteraard van harte welkom!
Joehoe! Mijn man is eindelijk enthousiast, bedankt meiden! Waarschijnlijk gaat ons kleine meisje C. ato D. ominique S. ophia heten!