Ik heb alle namen in een word-documentje geplakt en vanavond gaan we lekker strepen! Ben heel benieuwd wat eruit gaat komen. Voorlopig vinden we Thije allebei super! Liefs Lara
@Marriedgirl, hahaha ja, jij bent een ervaringsdeskundige natuurlijk Ik was heel benieuwd naar de reacties op de naam Thije (lijkt mij alleen maar positieve ) Heeft Thije ook nog een tweede naam? Wordt zijn naam al afgekort? Bijvoorbeeld Lara wordt bij mij vaak Laar... Hebben jullie enig idee van de betekenis? Ehmmmmmm zijn er meer Thije's in jullie omgeving? Nou, ik hoop dat ik niet te moeilijk doe maar ik vind het wel luxe dat er hier iemand is met ervaringen Liefs Lara
@ Lara, de reacties op de naam Thije zijn heel verschillend eigenlijk. De meeste mensen kennen de naam niet (wij wonen in het midden van het land en het is toch meer een Friese naam). Regelmatig krijg ik complimenten over de naam, maar ik merk ook dat er genoeg mensen zijn die het maar een rare naam vinden. Ook wordt vaak gedacht dat het Tijmen is ipv Thije, ik spel het daarom vaak direct. Toen ie net geboren was en zijn naam noemde was het vaak: Hoe heet je kind??!! Maar smaken verschillen gelukkig, ik zou het ook niet leuk vinden als ie in een klas komt waar nog 3 Thije's zitten. Hij heeft geen tweede naam. Maar als eventuele tweede naam had ik Lucas er mooi bij vinden passen, alleen krijg je dan wel T.L.(buis) als afkorting . De naam is een verbastering van Diede (nee, ik zie de overeenkomst ook niet, haha). De betekenis daarvan is: Afgeleid van het Germaanse 'diet' wat volk betekent. Deze namen zijn vooral afleidingen van koosnamen die variaties zijn van de Germaanse stam 'diet' of 'tait' wat teder en lieflijk betekent. Het neefje van een oud-collega van mij heet zo (ken dat jochie heel niet ) en ik vond dat zo'n mooie naam, vandaar dat ik dat heb onthouden. Ook is er in onze woonplaats nog een Thije (of Teije/Tije?) van een jaar of 2/3.
Oeh heerlijk topic; deze namen zijn geheel naar onze smaak Dit is ons lijstje tot nu toe (zitten wat dubbelingen in) Abe Bryn Feie Ferre Finn Jurre Sebe Siem Tije Tibe
Ik zag Jente ertussen als jongensnaam ... op zich klinkt dat best leuk ... maar Jente is de Noorse versie van Griet ... betekent dus meisje.
Wij hebben ons zoontje Matts genoemd. Is ook Scandinavisch. Net even anders geschreven als Mats/Mads/Matz etc.
Meiden dankjulliewel voor de inspiratie!! Ik hoop dat er nog veel aanstaande moeders iets aan dit topic hebben. Wij hebben zaterdag met de echo gezien dat we een dochtertje krijgen dus voor ons is kan de zoektocht naar een jongensnaam stoppen! Succes en nog een hele fijne zwangerschap!! Liefs Lara