we zijn druk bezig om een leuke naam voor onze kleine te zoeken, wat ik knap lastig vind, veel leuke namen staan in de top 20 en dat wil ik ook niet. wat ik ook moeilijk vind is, om een naam uit te zoeken die ik over een paar jaar (of 10 jaar) ook nog leuk vind. ik bedoel, ben ergens best bang dat ik spijt krijg van onze keuze. zit er niet heel erg mee in mn maag, maar toch. wie heeft dit ook?
Ik begrijp wel een beetje wat je bedoelt, een naam geef je toch mee voor een heel leven. Wij twijfelen momenteel ook nog steeds maar hebben wel voor beide geslachten een nummer 1 naam. In eerste instantie hadden we een naam die hoog in de top 20 stond. Hier zijn we toch maar van afgestapt omdat je de naam heel veel hoort.
Een naam kiezen is idd niet makkelijk. Maar wat je wel al kan doen, is de namen die je leuk vind en overweegt om aan je kindje te geven, vaak uitspreken. Dan hoor je al gauw of je ze leuk blijft vinden of niet.
Ik heb eigenlijk nog nooit van iemand gehoord dat diegene 'spijt' heeft van zijn/haar naamkeuze voor t kindje dus..
Ik ken wel iemand die spijt heeft van de naam van haar zoon. Maar goed, ik zou er geen spijt van hebben. Het moment dat je voor een naam kiest sta je er toch achter? Maar dat maakt het niet makkelijker! Wij hebben al zoveel namen voor ons minimannetje gehad en zijn er nog steeds niet helemaal uit! Succes!
Ik heb ook nog nooit gehoord van iemand die spijt heeft van de naamkeuze... Ik denk dat dat maar zelden voorkomt. Op het moment dat je een naam kiest sta je erachter... en als je 10 jaar of nog veel verder bent, dan hoort die naam bij die persoon. Die persoon, IS die naam... als je begrijpt wat ik bedoel
ik heb geen spijt van de naam van mijn zoontje maar had beter onderzoek moeten doen heb hem nl. verkeerd geschreven. het is een arabische naam die ik op zijn nederlands heb geschreven.
De naam voor ons meisje hadden we eigenlijk al voor ik zwanger raakte. Wij vinden het echt een naam die bij ons past en ik geloof niet echt dat we er ooit spijt van zullen krijgen. Het is inderdaad wel moeilijk om een naam te kiezen, ik vind het advies van Kathy daarom ook erg goed. Zo kan je aan de naam wennen en er een gevoel bij kweken zeg maar. Het enige nadeel dat je dan hebt is dat je je kan verspreken, zoals mn vriend heeft gedaan. Maar ach, we weten dat diegene die het weten wel geheim houden. Liefs, Duveldraakje
Je krijgt geen spijt van de naam die je kiest voor je kind. Omdat je waarschijnlijk meteen helemaal verliefd bent zodra je hem/haar ziet ook de naam die het kindje heeft word automatisch mooi omdat deze naam van jou kindje is. Misschien ken je dat liefdes liedje wel? zelfs je naam is mooi, mooier dan die van iedereen die dezelfde naam heeft! dat is echt waar!
de naam voor een meisje was bij ons al voor de geboorte klaar,omdat ik al jaren die naam in mijn hoofd had en mijn man vindt dat ook een leuke naam.De jongensnaam hebben we via een amerikaanse site,aangezien ons kindje een halfbloedje wordt,willen we geen puur hollandse naam.Denk dat je inderdaad een beetje optijd kan beginnen met een naam voor beiden geslachten,zodat je aan de naam kan wennen en het nog kan veranderen als het toch tegen blijkt te vallen...
Ik vond de naam Estelle al mooi van kinds af aan. Gelukkig vond mijn vriend de naam Estelle ook heel mooi en waren we er dus gelijk over uit. Ik vind het nog steeds de mooiste naam die ik ooit gehoord heb. Ik vind de naam alleen niet bij haar passen. Estelle is echt een meisjes meisje naam. En mijn dochtertje is dat eigenlijk helemaal niet. Het is echt een stoere meid. Als ik nu een naam voor haar zou moeten kiezen, had zij hoogstwaarschijnlijk anders geheten. Wij noemen haar ook eigenlijk nooit Estelle. Wij hebben een bijnaam voor haar en zo noemen we haar altijd. Ik heb geen spijt van onze keuze. Ik had alleen wel een andere keuze gemaakt als ik vantevoren had geweten wat voor type meisje ze zou zijn. Maar ja, ze is nog maar heel klein natuurlijk. Misschien past de naam later beter bij haar.
Ik begrijp je zorgen best wel. Wij hebben nu ook twee namen die we afwisselend een beetje gebruiken om eraan te wennen. Nu vinden we dat nog best raar, want we zien ons kindje nog niet. Ik zou me persoonlijk niet teveel aantrekken van de top 20-lijst, want jullie moeten het mooi vinden. Wij hebben dan toevallig geen namen uit die lijst, maar daar vind ik wel heel leuke bijzitten. Mijn man echter niet... Je gaat vast een goede naam kiezen. En uiteindelijk weet je gewoon niet beter dan dat je kindje zo heet. Dat houd ik me gewoon iedere keer voor. Succes!
Inderdaad op tijd beginnen met bedenken, en 2 alternatieven, bij de bevalling kan je dan kiezen. Het moet herkenning zijn.
Ik ben juf op een school. Elke jaar weer krijg ik kinderen in de klas waarvan ik denk: Hoe kan je je kind zo noemen. Na een maand hou ik van ze en vind ik de naam ook niet gek meer, die hoort dan gewoon bij een kind. Wij hebben al een meisjesnaam gekozen. Ik vond het wel belangrijk dat het een gewone naam was waar ze alle kanten mee uit kan. Ik bedoel als je kind Elizabeth heet (wat een hele mooie naam is hoor), dan zie ik dat niet 1,2,3 gothic worden. En wat nou als ze dat wel wil? Dus een gewone huis tuin en keuken naam, die je niet tig keer op een dag hoort (als je zelf Linda heet is dt ook heel belangrijk....). Voor een jongensnaam komen we er echt niet uit, maar gelukkig hebben we nog even. Linda
Dat sommige meiden toch nog een naam aan hun kindje hebben gegeven die ze vroeger zelf als kind al mooi vonden vind ik wel bijzonder! Ik was er als kind ook al helemaal uit, maar nu vind ik het niks meer, de namen die ik toen al vast voor mijn toekomstige kinderen gereserveerd had !
Ow, en ik vind jongensnamen ook veeeeeeel moeilijker dan meisjesnamen, er zijn sommige mensen die het juist weer andersom hebben
hahaha, Ik wilde vroeger altijd een Jaëlle, dit vindt ik nog steeds een prachtige naam! Jason vond deze niet zo mooi en kwam later met Janelle! Ik vond deze naam heel erg mooi, vooral omdat toen ze geboren werd het echt een Janelle was! toen was Jaëlle ineens niet meer goed genoeg voor haar! Ik denk dat als jij een naam geeft aan je kindje vindt je hem mooi omdat het de naam van JOU kindje is! zoals al eerder verteld was!
ik vind jongensnamen ook veeeeeeel moeilijker dan meisjesnamen, er zijn sommige mensen die het juist weer andersom hebben [/quote] ja hier zo 1, we hebben al een paar leuke jongensnamen ,en heb eigenlijk nog maar weinig meisjesnamen gezien.