Ik vindt pepijn geen leuke naam omdat je met alle letters p i j p e n kan maken. Misschien ver gezocht maar ik zou het om die reden niet doen. Straks wordt het kind er mee gepest ofzo.
Leuk! Twijfelen over de te kiezen naam is volgens mij heel normaal. Wij twijfelden ook op een gegeven moment, maar kozen toch gewoon voor de naam die we eerst al hadden bedacht. Ik zou dus gewoon de naam Pepijn houden!
Hahaa, die had ik nog niet bedacht. Hoewel Mini Shopaholic natuurlijk wel gelijk heeft dat het dezelfde letters bevat, denk ik dat het een te gebruikelijke naam is om de link met pijpen te leggen. Licht ook niet echt in de klank, maar is meer husselen met letters. Ik denk dat kinderen dus ten eerste meer rijmwoorden verzinnen om te pesten en ten tweede denk ik niet dat pijpen een woord is wat ze echt kennen. Overigens verzinnen mensen altijd wel iéts als ze je willen plagen. Voor oudere kinderen is naam-pesten denk ik wat kinderachtig. Dus zou me er niet druk om maken.
Pepijn is tof. Zou ik lekker voor gaan. De namen die je vriend heeft weggestreept (Fedde en Hidde) zijn volgens mij Friese namen. (Mja, nou kun je zeggen da's ook Nederland, maar qua taaloorsprong beslist niet )
Nee die vind ik inderdaad ook wat vergezocht. En rijmpesterijtjes en een letter toevoegen (Vooral de P d'r voor zetten... ) zijn op jonge leeftijd veel gebruikelijker. Tegen de tijd dat ze zich in orale sex interesseren, denk ik dat ze d'r ook wel wat meer voor gehard zijn. Misschien dat die grap een keer de kop op steekt als ie gaat studeren of zo, maar ach...
Hmmm.... Het blijft lastig! Tot nu is onze top 3 nog steeds... 1. Pepijn 2. Joas 3. Noud Verder vinden we geen namen allebei leuk!! Gelukkig hebben we nog 13 weken!!
Ik vind het een leuke naam. Een beetje kakkie maar daar houd ik juist van! Meer 'kakkie' namen: Floris Olivier Thomas Tobias Florijn Lucian
waahahahahahah! ga winkelen... misschien ver gezocht? Wat dacht je van zeker weten TE ver gezocht.. wat een kul dit. Maar doe vooral mee aan Lingo Pepijn. prima naam!
Noud vind ik ook erg leuk! Anders zouden we onze zoon natuurlijk niet zo hebben genoemd. Joas vind ik echt afschuwelijk, het klinkt zo geknutseld en net niet af.
sorry dat echt vergezocht...haha op elke naam kan je iets verzinnen. En als is het niet om een naam, dan word een kind misschien over zijn/haar uiterlijk gepest. zo kan je overal iets voor bedenken Pepijn leuke naam, vrienden van mij hebben een zoon die zo heet. Leuke jongen. Daar mocht ik een mooie geboortekaartje voor ontwerpen! Geboorte
Op de school waar ik werk heet een jongen Pepijn, daar worden de klinkers wel eens voor omgedraaid.... Dus t is voor een stel pubers niet zo heel ver gezocht. Overigens is hij er zelf wel trots op volgens mij Ik vind t wel een heel mooie naam!!!
Inderdaad.. Ik zal ook maar niet zeggen wat voor rijmpjes er op mijn middelbare school gemaakt werden met die naam
Ik vind Pepijn wel leuk, maar voelt wel aan als een pestgevoelige naam. En hoe vaker ik 'm uitspreek hoe minder mooi ik 'm vind.