te snel?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door elsie22, 22 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hoi

mijn vriend en ik zijn nu een half jaar samen, hij heeft een kindje van zijn vorige relatie, wij hebben wel een kinderwens nu maar is het te vroeg?

2. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Dat hangt helemaal van de situatie af lijkt me... Jullie kunnen dit zelf het beste aanvoelen. Ik was een jaar en een paar maanden samen met mijn vriend toen ik zwanger werd en iedereen om ons heen vond het vanzelfsprekend dat wij samen een kindje kregen. Maar anderen wachten weer 7 jaar. Het lijkt me niet dat mensen op dit forum dit voor jullie kunnen beoordelen. Als het goed zit zit het goed! ;)

3. XxMiichelle

XxMiichelle Actief lid

7 jul 2009
    263
    0
    0
    NULL
    Eindhoven.
    Hoe oud zijn jullie?
    hier is een feit: Jullie zijn pas een half jaar samen!?
    Heb jij werk? Heeft hij werk? Hebben jullie samen een huis? Hebben jullie alle twee een diploma?
    Sta jij en hij goed in je leven, ook psychisch? ( bijv. met depressie's enz. )

Dat zijn allemaal vragen die jij jezelf moet stellen, en ik ben benieuwd hou oud jij bent, en je vriend.
    Verder hangt het natuurlijk helemaal van jezelf af.

4. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik ben 22 en hij 27, hij heeft een eigen bedrijf en ik heb op dit moment even geen werk ( sinds paar dagen) maar ben wel op zoek en heb een paar dingen lopen gelukkig:) we wonen samen en het voelt gewoon goed tussen ons:)

5. XxMiichelle

XxMiichelle Actief lid

7 jul 2009
    263
    0
    0
    NULL
    Eindhoven.
    Je kunt het bespreken met je vriend, en ik zal het goed bespreken. Weet wel dat: ook al denk je elkaar nu goed te kennen, je elkaar pas écht begint te kennen na een aantal jaren. Ik snap dat het op dit moment goed voelt ;) Maar toch vindt ik dat je er rekening moet houden dat jullie elkaar misschien toch niet zo goed kennen als jullie denken.

Verder goed nadenken en je optie's overwegen en uiteindelijk samen een besluit nemen. Zolang je stabiliteit voor 2 kinderen hebt en jullie het er beiden mee eens zijn wie zijn wij dan om te oordelen? ;)

6. elsie22

elsie22 Niet meer actief

als zijn kindje hier is in het weekend gaat het ook goed:) dan kan je wel beetje testen of het goed gaat als je samen een kind moet opvoeden.. maarja misschien is wachten toch nog wel even beter

7. guusje99

guusje99 Fanatiek lid

7 jul 2009
    1.238
    1
    0
    Financiële dienstverlening
    Noord Brabant
    persoonlijk vind ik een half jaar wel erg vroeg, stel het gaat allemaal niet goed....sja k bedoel dat ik vind dat je de basis al goed moet hebben alvorens je eraan begint...immers kies jij er wel voor een kind te willen en in bepaalde omstandigheden...maja enn kind is geheel afhankelijk van jou en heeft niets te kiezen.

Daarbuiten ben jij de enige die beslissen kan wat juist is voor jou en je vriend...ookal is mijn mening hierboven niet al te positief...alleen jullie mening telt! :)

8. Koekjeerbij

Koekjeerbij Niet meer actief

Is idd jullie keuze en beslissing...

Kijk als ik naar mijzelf zou kijken , ik zou toen ik 22 was en pas een half jaar samen er niet aan beginnen....zeker niet als ik nu terug kijk naar de relatie die ik toen had ( en toen na een half jaar super goed voelde) Maar dat is achteraf gepraat.
    Het gaat echter niet om wat ik zou doen of wel?

Is een beslissing van jullie beide....maar ik zou zeggen...waarom zon "haast" ? Jij bent pas 22 en jullie zijn pas een half jaar samen...dus wacht ff nog.
    Maar als je dat niet wilt en jullie samen er voor kiezen wie ben ik dan om er iets van te zeggen haha

9. XxMiichelle

XxMiichelle Actief lid

7 jul 2009
    263
    0
    0
    NULL
    Eindhoven.
    Ik vind dat je het er wel over kun hebben, maar verlopig misschien nog beter niet ik praktijk kan brengen :).
    Denk er maar nog een keer over na als jullie met 1,5 jaar nog steeds bij elkaar zijn ;)
    Ik denk toch dat jullie elkaar beter moeten leren kennen, en als dan alles nog steeds goed gaat krijg je van mij een dikke vette duim ;)

10. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Een half jaar samen wonen is nog best kort, in het begin ben je nog druk bezig met wennen eraan en lijkt alles geweldig..
    Eigenlijk vind ik persoonlijk dat je pas na minimaal een jaar samenwonen kan zeggen of je echt bij elkaar past, want juist de kleine dingetjes die steeds meer gaan irriteren komen dan pas echt naar voren.
    Nou wil ik niet zeggen dat bij samenwonen alles steeds slechter gaat na een jaar, maar mijn vorige 2 relaties liepen toch stuk tussen de 6 en de 10 maanden samenwonen terwijl daarvoor alles geweldig leek te zijn.
    Natuurlijk is een jaar samenwonen ook geen garantie, maar voormijn gevoel geeft dat wel al een stuk meer zekerheid ;)

Maargoed de enige die echt een mening hoort te hebben zijn jullie natuurlijk zelf ;)

11. XxMiichelle

XxMiichelle Actief lid

7 jul 2009
    263
    0
    0
    NULL
    Eindhoven.
    Het geeft je ook een stuk meer zekerheid... Het geeft je geen garantie voor de rest van je relatie, maar je kunt er wel vanuit gaan dat je elkaar tegen die tijd wel kent.

12. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Dat is iets wat je echt zelf moet beslissen. Ik/wij hebben wel bewust wat langer gewacht, we hebben wat meer zekerheid nu maar vooral ook een tijd gewoon genoten van samen jong en onbezorgd zijn. Een kinderwens hebben wil ook niet perse zeggen dat je die meteen moet vervullen.
    Het feit dat je de vraag hier neerlegd zegt ook wel wat toch? Als je twijfelt over dat het misschien te vroeg dan is dat misschien ook wel zo. Maar als je echt het gevoel hebt dat dat niet zo is wens ik je heel veel succes met zwanger worden.

13. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Wow, wij hadden het nog nooit over kinderen gehad volgens mij, toen we zes maanden samen waren. Ik zeg meer 'wow' omdat ik er niet aan had moeten denken op die leeftijd, maar ik weet dat er heel veel meiden zijn die er wel rond die leeftijd klaar voor zijn. Als jullie echt denken dat jullie samen oud worden, moet je er lekker voor gaan - er zijn ook mensen die 10 jaar samen zijn, dan pas gaan trouwen, kinderen krijgen en vervolgens met een jaar of wat gescheiden zijn. Elke relatie is anders...

14. meid88

meid88 Actief lid

8 jun 2009
    246
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben 10 maanden samen met mijn vriend en we willen nu ook een kindje..

15. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    meid als het goed voelt er gewoon voor gaan!maar ik denk dat je er nog niet helemaal zeker van bent anders stel je die vraag denk ik hier niet.

en meid je moet het niet laten omdat andere mensen zeggen dat ze vinden dat het te snel is.je moet doen wat jij fijn vind!
    zo kreeg ik de opmerkingen naar mijn hoofd je bent nog jong geniet van je leven!toen ik vertelde dat ik graag kids wil(23was ik)nu 24 sinds 1juli.
    ben in sep 4,5jaar samen,woon 3,5jaar samen en ben nu ruim 1jaar getrouwd.(wanneer is het juiste moment?)wat ik nogmaals zeggen als het goed voelt moet je het gewoon doen en je niet laten leiden door wta andere mensen tegen je zeggen!

succes

16. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    oja ik was 22 toen ik stopte met de pil.3maanden later zou ik 23 worden.was 3jaar samen toen

17. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Tja... dat is een keuze die je voor jezelf moet maken meid. En daar moeten jullie samen goed over na denken en er over praten. Maar het feit dat je hier een berichtje typt, zegt eigenlijk al dat je twijfelt. En bij twijfel zou ik nog wachten. Inderdaad, waarom zo'n haast? Ik weet dat een kinderwens sterk kan zijn, maar soms is het gewoon verstandiger even te wachten.
    Maar als je er beiden klaar voor bent en je bent er beiden zeker van, dan moet je vooral niet naar mij luisteren hoor.

Als ik naar mezelf kijk.. das best grappig.. had het er gisteren namelijk nog met mijn man over... Had ik de tijd die we nu met zn tweeën hebben echt niet willen missen. Want alles wordt straks anders. Wij zijn daar nu helemaal klaar voor, maar toen nog echt niet. We hebben zoveel leuke dingen met zn tweeën gedaan en het draaide altijd alleen maar om ons tweeën.. nee, dat had ik echt niet willen missen. Vrienden van ons waren ook al na een half jaar voor een kindje gegaan. Ze was snel zwanger. Het gaat allemaal goed, maar ik merk dat ze een hele andere relatie hebben gekregen en dat ze veel minder samen delen dan wij.
    Bovendien kan het ook tegenzitten met zwanger worden (behandelingen e.d.) of als het kindje er al is (huilbaby, handicap enz) en dat doet heel veel met je relatie. Daarvoor moet je echt wel een hele sterke band hebben. En die heb je nog niet na een half jaar vind ik. Dan ken je elkaar nog niet door en door.
    Maar das dan weer mijn mening hè.. ik denk overal over na.. soms best vervelend hahaha.

18. elsie22

elsie22 Niet meer actief

het is ook wel verstandiger om te wachten omdat we nog niet zo lang samen zijn, maar ik weet dat het goed gaat omdat hij al een kindje heeft we liggen gelukkig wel op 1 lijn, maar toch maar even wachten want haar hebben we 1x in de 2 weken een weekend, kunnen we voorlopig nog even oefenen haha.

19. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ja precies dan kun je oefenen. En fulltime papa en mama zijn is toch wel hééél anders lijkt me...

20. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Het klinkt in mijn oren heel onverstandig... Maar goed, ik heb niet de emoties er bij die jij wel hebt. Het is uiteraard zo dat jullie het zelf moeten gaan beslissen, maar dit zijn mijn argumenten:

1) jullie zitten nog in de 'slijmfase', oftewel: je ziet nog veel dingen door de rose bril, houden van, inclusief de irritaties moeten denk ik dan nog komen...
    2) jullie kennen elkaar echt pas te kort
    3) hij heeft blijkbaar al eerder een relatie gehad waar een kind uit voortgekomen is en die relatie heeft dus geen stand gehouden. Zeker in dat soort situaties zou ik als ik jou was heeeeel goed gaan nadenken of je NU wel een kind met hem wilt krijgen nu jij NU nog maar zo kort samen bent. Ik denk dat in dit soort situaties het zo is, dat het niet verstandig is om NU een kind te gaan krijgen. Je zou in mijn ogen beter eerst nog een paar jaar, of een jaar of anderhalf jaar kunnen gaan wachten. Ga ondertussen vast je verdiepen in vitamine pillen, stop misschien vast met de pil, ga ontpillen en HELE GOEDE andere anticonceptie proberen, probeer je cyclus dus te leren kennen, ga een giga goede financiele buffer opbouwen, zodat als je over een jaar of een paar jaar het nog steeds met hem wilt, je er voor de volle 100% er voor kunt gaan.

Succes met je beslissing!!

Deel Deze Pagina