kom ik ooit van die foute associatie af?

Discussion in 'Babynamen' started by einad, Apr 10, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ik vind Manuel zo'n leuke naam!
    Alleen de associatie die ik dan heb door de zorgachtergrond is manueel verwijderen van ontlasting :oops:o_O

Zou ik daar ooit vanaf komen?
    Zouden jullie een andere naam kiezen?
    Hebben jullie er ervaring mee?

2. MMVL

MMVL Fanatiek lid

May 2, 2018
    1,367
    880
    113
    Female
    Amsterdam
    Oh... Nu kom ik ook nooit meer van die associatie af. Haha! Ik denk niet dat het ooit overgaat. Misschien als je ineens een heel leuke jongen of man kent dat zo heet, dat je het dan vergeet. Ik vond bijvoorbeeld Sjoerd altijd een vreselijke naam, tot ik een onwijs leuke Sjoerd leerde kennen. Maar ik had niet per se eerst een slechte associatie met die naam; ik vond hem gewoon niet mooi.
    Of misschien iets wat er op lijkt overwegen: Samuel? Emanuel? Manu? Milian? Manel? Mano? Manolo? Manoël?

3. esklessebes

esklessebes VIP lid

Mar 23, 2014
    7,002
    3,664
    113
    Haha sorry zou voor een andere naam gaan al denk ik echt niet als je een zoon hebt en hem Manuel noemt je constant aan manueel verwijderen denkt althans misschien in de eerste tijd als je z'n luiers moet verschonen

hummeltje5 likes this.
  4. MevrouwH

MevrouwH Fanatiek lid

Mar 5, 2016
    1,060
    993
    113
    Ik zou dat persoonlijk niet zo een groot probleem vinden. Ik bedoel je kan dan wel van alles associëren met een naam. Ik zou bij Manuel nooit denken aan manueel verwijderen of manuele therapie ofzo.

Één van mijn favoriete meisjesnamen is Alice. Mooie klassieke engelse naam. Vriend was er ook helemaal weg van alleen kon ik het “Who the fuck is Alice” liedje niet uit mijn hoofd krijgen met die naam, en ik wist zeker dat heel veel mensen die associatie ook hadden. Waaronder mijn vader. Dat is net een grote puber en zong dat liedje toen te pas en te onpas.

Ik zou die naam dus gewoon gebruiken. Het is niet letterlijk zo geschreven dus in mijn ogen niet hetzelfde

5. Hemeltjelief

Hemeltjelief VIP lid

Mar 23, 2020
    12,936
    1,183
    113
    Female
    Ik denk dat als je je zoon Manuel zou gaan noemen. Dat wel zal verdwijnen. Want dan denk je alleen aan hem met zijn mooie naam.

Share This Page