Traanoogje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Edith1987, 4 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Dochter heeft sinds een paar weken een traanoogje. Het is aan één kant en vooral 's ochtends lopen de tranen dan zo uit haar oogje. Ze verdraagt er dan ook slecht licht aan (aankleden doe ik maar even met de rolgordijntjes nog naar beneden). Aan dezelfde kant heeft ze dan ook een snotneusje. Naarmate de dag vordert, gaat het beter. Maar bijv. buiten vloeien de tranen weer rijkelijk :)

Ik heb het even besproken en laten zien bij de apotheek, maar zij gaven aan dat een bezoekje aan de huisarts onnodig is zolang het oog niet ontstoken is. Toch zit het me niet lekker en vind ik het wel erg lang duren! Wat denken jullie? Ervaring mee?

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Onze middelste heeft daar (nu nog af en toe) veel last van gehad aan allebei de ogen. Bij iets teveel licht, iets wind of zelfs zomaar tranen tranen. Volgens de huisarts kon het inderdaad geen kwaad en zagen haar ogen er normaal uit, volgens hem zou het vanzelf minder worden. En dat klopt ook wel het gebeurt nu nog maar zelden.

3. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Bedankt voor je reactie. Hoe lang duurde het bij jouw kindje?

4. roxannekuh

roxannekuh Niet meer actief

Mijn dochter had dat vorige week even. Sochtends plakte haar oogjes steeds dicht of als ze geslapen had. paar x per dag haar oogjes met lauw water schoonmaken. Maar kan inderdaad geen kwaad als haar oogwit niet rood of ontstoken is. Maar als de kleine er verder geen last van heeft geen pijn of niks hoef je niet naar de huisarts.

5. Tessy1985

Tessy1985 Actief lid

6 apr 2013
    398
    0
    16
    vlakbij Rotterdam
    Beste tip die ik ooit kreeg: oogje wassen met zwitsal shampoo. Dit is namelijk wel een soort zeep, maar prikt niet:D
    Ik stond er ook een beetje sceptisch tegenover, maar mijn mannetje van 7,5 maand had altijd 1 traanoog.
    Daarna: nooit meer last....

6. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Mijn dochter heeft ook een traan oogje. Alles al geprobeerd, massage, Zwitsal shampoo, borstvoeding in t oogje. Zelfs druppels van de huisarts. Onder narcose is het traanbuis doorgeprikt. Helaas traant het nog steeds, en nu word eind april dr oogje nogmaals gedaan. Hopelijk met succes, anders gaan ze er een buisje in doen.

Deel Deze Pagina