Wij huren particulier en hebben al een hele poos last van een lekkage van de douche waardoor het laminaat op het overloop bol staat en er overal vochtplekken zitten. Onze huisbaas is ongeveer een maand geleden langsgeweest en had beloofd om er zsm voor te zorgen dat het probleem opgelost wordt. Ik had hem overigens maaaaaanden daarvoor al meerdere keren aan zijn jas getrokken maar daarop heeft hij nooit gereageerd. Nu is het probleem dus veel groter geworden omdat hij zolang wacht. Wij communiceren altijd via de mail of Hyves-berichten en ik heb hem net onderstaand bericht gestuurd. Toen ik op "verstuur" had geklikt begon ik alweer te twijfelen of ik het nu wel goed heb gedaan. Nu mijn vraag aan jullie.. Vinden jullie dat ik gelijk heb dat ik hier over klaag en wat vinden jullie van mijn bericht naar hem toe? Hoi ....., hoe gaat het met je? Ook zo genoten van het zomerse weer van de afgelopen tijd? Ik kan me voorstellen dat je het druk hebt met je werk en andere dingen maar ik vroeg me af wanneer je komt voor de douche. Het wordt steeds erger nu. Stukjes van de muur worden zacht, plinten beginnen te rotten en op bepaalde stukken van de overloop komt het water omhoog als je op een laminaatplank gaat staan. Het is nu dus zover dat er waarschijnlijk ook iets aan de vloer gedaan moet worden,alleen het repareren van de douche zal niet voldoende zijn. Daar was ik al bang voor en daarom had ik je ook tijdig op de hoogte gebracht van dit probleem. Helaas is het nu te laat.. Ik wil absoluut niet lastig zijn of zeuren maar ik vind dat er nu echt spoedig iets aan gedaan moet worden,we betalen immers wel 750 euro p.m. voor een huis dat in orde hoort te zijn en dat, mijns inziens, nu niet is. ......,begrijp me niet verkeerd;dit is geen aanval jouw kant op. Ik hoop echter wel dat jij ons ook begrijpt en nu snel zult handelen. Ik hoor graag van je. Groetjes ........
laat ik het zo zeggen: ik vind je erg aardig. Te eigenlijk. Je betaalt ervoor, hij moet er gewoon voor zorgen dat het in orde komt. Ik zou inmiddels al gedreigd hebben (bij wijze van) om geen huur meer te betalen tot het is opgelost. Ik zou in elk geval niet zo aardig blijven.
Vind het idd ook op een hele duidelijke en nette manier gebracht hoor! Prima zo toch! Nu maar hopen dat ie dan eindelijk eens langs komt!
@Pluis: Is je huisbaas een bekende van je? Want ik vind je mail idd ook wel erg aardig. Ik zou je aanraden om in een volgende mail een termijn te stellen waarbinnen jij wilt dat het gerepareerd is. Je kunt daarbij refereren aan de eerdere communicatie. Ik hoop voor jou dat het niet nodig zal zijn en dat hij het snel oplost.
@Lizzy14: De huisbaas is min of meer een bekende van ons ja. Het is geen vriend maar in een klein dorpje kent iedereen elkaar.. Ik vind het lastig meiden,ben ik dan echt te aardig? De electrische ontsteking van het gasstel is ook al een hele poos kapot en dat hebben we ook al laten zitten omdat het met een aansteker net zo makkelijk is.. Maar goed,we betalen er wel een hoop geld voor. Zomaar minder of geen huur betalen mag niet,dat moet via de rechter.
Net trouwens even terug gelezen in mijn Hyves-berichten en hij is 9 April langsgeweest. Dat wil dus zeggen dat ik al ruim een maand wacht..pfff!
ik vind je heel erg netjes... er mag nu onderhand wel iets aan gedaan worden.. en sta er ook maar op dat hij niet alleen de douche maakt, maar ook de muren in orde, de laminaat en de plinten.. en als hij daar is kan hij ook meteen naar dat gasstel kijken.. jullie betalen hier huur voor dus het moet gewoon allemaal in orde zijn.. zelfs zoiets kleins als dat gasstel !
Ik denk niet dat je echt indrukt maakt met deze mail. Een iets fermere toon lijkt me wel van toepassing inmiddels. En ik zou zulke dingen nu ook niet meer via de mail doen, maar gewoon bij hem langs gaan, en gelijk een datum afdwingen dat hij langs komt. Kom op zeg, je betaalt huur en hij hoort voor zulke dingen te zorgen en dat gaat op zo'n manier natuurlijk niet gebeuren...
Tsja,ik wil het graag op een rustige manier oplossen. Ik vind het (nog) geen heibel waard,hou daar ook helemaal niet van. Ik zeg er wel bij dat dit de laatste keer is dat ik zo rustig blijf,de volgende keer zal ik ook zeker iets feller zijn. Het is ook zo jammer dat mijn vriend dat niet ff regelt,die trekt z'n mond wel open. Helaas zal hij nooit het initiatief tonen..
Ik vind je ook te lief, jullie hebben in deze situatie een zakelijke relatie, en als je wilt dat hij iets doet dan mag je dat best zakelijk benaderen. Te lief kan overkomen als "het is niet zo heel erg, maar gewoon wel een beetje lastig" - het laminaat moet de verhuurder vergoeden, de kosten voor herstel van de vochtplekken moet de verhuurder vergoeden. - de verhuurder moet de reparatie uitvoeren, - en je kan huurvermindering nu al vorderen, echter werkt hij hier niet aan mee, dan kan je een rechter inschakelen. (dit vanaf de dag dat je het gebrek hebt gemeld aan je verhuurder tot aan de dag dat het is opgelost) en wat is het bedrag aan huurvermindering, dat is wel lastig om te berekenen. Maar je woongenot die leidt hier duidelijk onder. Je kan een voorstel doen, waar hij op moet reageren. Je moet dit wel binnen 6 maanden nadat je het gebrek hebt gemeld vorderen. - je kan zelf het gebrek in de douche laten repareren en de kosten bij de verhuurder declareren. Voor het geval je er zin in hebt... Wetboek 7 Burgerlijk Wetboek daar staat het huurrecht in. Huur je het gasstel ook bij hem? Er zijn ook kleine gebreken mogelijk, die moet je als huurder zelf repareren... die lekkage is niet zo moeilijk, maar ik weet niet wat er met je gasstel aan de hand is en of dit iets is voor jullie of voor de verhuurder. Je mag dus heel wat minder lief zijn voor hem!!! En ik zou echt dwingender gaan worden. En je recht pakken!!!! Ook al is hij een bekende uit het dorp.
Ik vind je mail ook nog erg " netjes " Natuurlijk kom je nergens met dreigen, vloeken, ruzie ect ect....Maar ik denk niet dat deze mail veel indruk op hem maakt. Ik hoop dat de problemen snel worden opgelost, zoals het natuurlijk ook gewoon hoort.
Als hij in hetzelfde dorp woont, zou ik ook gewoon een keer persoonlijk langs gaan. Met asynchrone communicatie (jij stuurt een bericht en je moet maar afwachten of en wanneer iemand dat leest) is het vaak zo dat het hoe langer je wacht met reageren, hoe makkelijker het wordt om helemaal niet meer te reageren. (Als een mailtje in mijn mailbox uit het beeld verdwijnt omdat er zoveel nieuwere mails zijn, dan vergeet ik die mail vaak gewoon (privé dan he, op het werk ben ik wat nauwkeuriger ). Door gewoon langs te gaan bij hem en hem face to face erop aan te spreken, dwing je hem direct te reageren. En dan kun je besluiten pas weg te gaan bij zjin deur als je tevreden bent met zijn voorgestelde oplossing.
Sowieso zou ik niet via hyves hem een bericht gaan sturen. Per mail kan nog wel...maar in dit geval zou ik hem gebeld hebben. Dan moet hij direct met een antwoord gaan komen.
Ik vind je nog aardig !!! tweede stap als hij hier niet op reageert. is een Aangetekende brief verzenden. Met daarin dat je een bepaald bedrag ( moet je even op internet kijken hoeveel dat precies met die huur is die jij betaald natuurlijk ) niet gaat betalen, doordat er gebreken zijn. Neem aan dat je gewoon een contract heb? staat daar ook in iets in de richting van " als de verhuurder niet aan de eisen voldoet aan het geen waar je voor betaald..." ??? moet je even naar kijken Je staat helemaal in je recht in ieder geval.
Nou,dit is echt achterlijk!! Krijg ik vandaag een bericht terug van hem: J...., ik ben momenteel op vakantie in Sint-Maarten. Als ik terug ben,ben je de eerste. Ik ben 12 Juni terug in Nederland. Greetz. Ik vind dit niet normaal en vind dat hij het probleem had moeten oplossen voor hij naar Sint-Maarten vertrok, tsjongejonge zeg..
Wat een lul de behanger! Wel geld beuren maar jou met de zooi laten zitten Ik had hem gemaild dat ik het nu door een prof. bedrijf laat maken en de kosten op hem verhaal of in mindering breng met de huur! Dit kan echt niet!!
Ik vind dit ook echt te gek voor woorden! Hij zit lekker van ons geld met z'n kl*ten op Sint-Maarten,echt aso! Ik baal er zooooo erg van dat ik nooit eens m'n bek durf open te trekken..
Je moet bellen, niet mailen. Of beter: bellen en mailen. Eerst bellen en daarna als bevestiging een mail sturen (een zakelijke, correcte mail, met daarin jullie afspraken genoteerd).