vreemd soort kiespijn

Discussie in 'De lounge' gestart door ikke84, 19 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Misschien dat de tandarts(assistentes) hier een antwoord op hebben of gewoon iemand die die ervaring ook heeft.

3 weken geleden is mijn verstandkies getrokken gat is mooi gedicht maar nog niet helemaal dicht dit zal denk ik ook nog wel even duren!
    nu heb ik sinds ongeveer 1 week last van de kies ervoor als ik in de spiegel kijk zie ik ook een zwart pikje erop dit hoeft natuurlijk geen gaatje te zijn maar toch

het vreemde hieraan is dat als ik erop druk het geen pijn doet ook niet bij het gaatje in de buurt, het niet of weinig zeer doet bij eten erop of kiezen opelkaar zetten, koud drinken of de wind ook eigenlijk niet.
    het is een beetje een gevoel alsof er contstant een ijsblokje tegen aan word gehouden heel irritant gevoel maar dan zonder pijn

iemand ervaring mee?

p.s. ik heb volgend jaar een tandverzekering tot 600 euro die heb ik nu nog niet vandaar dat ik het graag wil uitstellen tot het nieuwe jaar

2. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    niemand?

3. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Ik heb zelf nooit een gaatje gehad maar je hoort weleens van mensen dat als er iets opkomt het zeer doet, of misschien ligt er een zenuw bloot?? Anders toch maar eventjes de tandarts bellen voor de zekerheid.

4. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    ja maar het doet geen pijn alleen gevoeligheids gevoel

5. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Hmm ik weet t ook nie, maar als je er echt last aan hebt zou ik het niet afwachten. Want er niks ergers als last aan je gebit.

6. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Ik zou juist weer wachten. Als je weinig pijn hebt, kan je beter nog een paar weekjes wachten. Scheelt veel geld en een gaatje zal in die paar weken niet ineens veel groter worden (wel goed blijven poetsen daar). Maar als je veel pijn krijgt en echt gek ervan wordt, tja, dan moet je wel gaan... Het kan ook soort napijn zijn van je getrokken verstandskies. Het e.e.a. ligt qua zenuwen ook dicht bij elkaar. Pas had ik kiespijn bovenin en ineens ook onderin. Dat was de wisselwerking zei de tandarts. Onderin was er ook idd niks aan de hand. Ben geen tandartsass. maar helaas wel van alles gehad de laatste jaren. Haha ben helaas ervaringsdeskundige.

7. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Mijn verstandkies was erg groot en het gat zit er nog ook voelt het daarom heen dicht bij de andere kies dus die zo gevoelig is een ontsteking altans zo voelt het . tandarts heeft de laatste keer alles op de foto gezet en zij dat er geen gaatjes dicht bij de zenuw zaten wat dus heftige pijn kan veroorzaken.

maar ik ben er wel bang voor misschien dat ik me ook te veel foccus erop dat het gevoelig is

8. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Waarschijnlijk omdat er vlak naast die kies nu een gat zit, ligt de tandhals van die kies wat bloot. Dat geeft zo'n ijsblokjes gevoel. (heb zelf gevoelige tandhalzen).

Bij mij helpt spoelen met meridol goed en mijn tandarts adviseerde om ook wat meridol tandpasta gewoon op mijn gebit te smeren na het poetsen en in te laten trekken. Het was erg snel over!

Succes!

Deel Deze Pagina