mag je naar buiten met een kindje wat koorts heeft.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lillybit, 26 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lillybit

lillybit Actief lid

18 sep 2008
    336
    0
    0
    Haarlem
    Misschien een domme vraag,
    Maar mag je als je haar goed aankleed naar buiten?,
    want ja ik heb gisteren ook met haar binnen gezeten maar nu moet ik echt boodschappen doen.
    Ik ben alleenstaand dus ik heb geen man waar ik het aan kan vragen.
    Normaal zou mijn moeder het wel voor mijn doen maar die is ook niet lekker.

2. lillybit

lillybit Actief lid

18 sep 2008
    336
    0
    0
    Haarlem
    O ja ze heeft wel 38.7 koorts

3. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    als het moet, dan moet het...
    als het niet hoeft, zal ik het zeker niet doen.

hangt ook af hoe hoog de koorts is....boven de 39 graden zal ik zeker niet gaan. dan zal ik de buurvrouw even lief aankijken of ze het hoogst noodzakelijke wil meenemen.

koorts is vaak kwestie van 1 of 2 dagen...dus ja...

als de koorts lager is dan 39 dan kan je wel even snel heen en weer, mits goed in gepakt....

4. talithatje

talithatje Bekend lid

9 jun 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Je kan wel even naar buiten als je haar maar goed aankleed. Als je maar niet uren wegblijft. Als je moet moet je.... Je moet zelf ook eten en drinken;)

5. Cycaa

Cycaa Actief lid

15 jan 2008
    484
    0
    0
    In between jobs
    Zuid-Holland
    Als het inderdaad niet anders kan dan zou ik haar heel goed/warm inpakken en even snel op en neer gaan.

6. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Vlgs mij zijn ze wat teruggekomen van binnen blijven bij koorts. Zeker als je even kort naar buiten gaat. Zou haar heel goed aankleden, ms een dekentje over haar heen en gewoon even weg. Eten is ook belangrijk...:)

7. Mammie69

Mammie69 Actief lid

3 mrt 2009
    139
    0
    0
    Gorinchem
    Het is beter te kijken naar de algehele indruk van je kindje, dan naar de thermometer. Zolang de koorts niet te hoog wordt en het kindje geen zieke indruk maakt, kun je gewoon naar buiten. Kleedt alleen je kindje niet te warm aan !!. Ze moeten nog wel hun warmte kwijt kunnen. Meestal is gewoon aankleden zoals je altijd doet het beste.

8. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Je kunt best met een kind wat koorts heeft naar buiten. Dat was vroeger zo dat je dan binnen moest blijven, tegenwoordig niet meer. Ik zou haar gewoon aantrekken wat je normaal ook aantrekt met dit weer. Niet ineens twee lagen meer, met koorts moeten ze hun warmte kwijt kunnen en dat gaat niet als je als een Michelinmannetje ingepakt bent!

9. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Ik ga altijd naar buiten met koorts, mits hij zo lamlendig is dat hij niet wil. Kindje moet warmte juist kwijt kunnen dus is het goed ff frisse neus halen.. Extra inpakken is dat ook echt niet de bedoeling. Hier is de koorts daardoor ook altijd snel over....

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Ik ga ook naar buiten als mijn kindje koorts heeft. Dat je dan binnen moet blijven is echt achterhaald. Lekker een frisse neus doet iedereen goed hoor.

11. lillybit

lillybit Actief lid

18 sep 2008
    336
    0
    0
    Haarlem
    Ik heb haar gewoon aangekleed, en we gaan even boodschappen doen,
    mutsje op en sjaal en jasje + joggingpakje en sokjes,
    en in haar wagen haar wagenzak.

12. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    zoalng ze verder goed te pas zijn mag je wel naar buiten
    wel goed inpakken niet te warm natuurlijk

maar even snel heen en weer mag wel
    frisse neus doet wonderen

13. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Het is juist goed om naar buiten te gaan als je ziek bent (koorst dus ook) omdat als je ziek bent en je blijft alleen maar binnen blijf je in je eigen bactirie hangen . en als je naar buiten gaat kom je weer in de friss lucht. en het best is om dan je huis ook even te luchten

Deel Deze Pagina