Help! Baby 11 maanden, keelontsteking?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Withinshin, 15 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Om 19:00 baby op bed gebracht, 19:30 huilen, huilen, huilen!
    Tussendoor steeds troosten, knuffel en weer op bed.
    Dit zo door tot 20:30, fles gegeven, maar blijven huilen!
    Paracetamol gegeven, geen effect...
    Om 23:00 naar HAP, hij is 'gewoon' verkouden en heel erg hees, ze wilden niet naar zijn keel kijken. Gewoon weer naar huis, en binnen 4 dagen moe het wel weer over zijn.

Drie maal raden....huilen, huilen, huilen... Nu weer paracetamol en ijs gehad. Hij werd iets rustiger, maar slapen ho maar.

Iemand tips? Ik sta op het punt om naar de eerste hulp te rijden, terwijl ik weet dat we daar ook niet geholpen worden...

(sorry voor het warrige verhaal...ernstig slaapgebrek)

2. chocolaatje

chocolaatje Niet meer actief

Wat raar dat ze niet even naar zijn keel kijken! Is toch een kleine moeite? Hier kijken ze mijn kindjes toch echt meteen goed na als ik na de huisarts/huisartsenpost ga. Ik zou gewoon terug gaan, en vragen of ze je mannetje even goed na kijken. Hebben ze naar zijn oortjes gekeken en de longetjes afgeluisterd? Zonder die dingen na te kijken kunnen ze niet oordelen of het een verkoudheidje is, dus gewoon terug gaan!

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    hap bellen dat je nog een keer wil komen omdat het echt niet gaat en je niet af laten schepen!

Het is normaal dat ze even naar keel en oortjes te kijken en de longetjes te luisteren..

4. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Nou idd! Van een gewone verkoudheid zou je kind vast niet zo gaan huilen. Het is Jou kind en jij weet wanneer er iets niet goed zit, heb het zelf ook mee gemaakt, vrijdagnacht naar de HA en die doen alsof ik overdreven paniekerig was. Zaterdagochtend naar de andere HA en toen bleek het wel degelijk ernstig te zijn! Volg je gevoel meid! (niet dat er iets ernstigste uit komt, keelontsteking is wel erg zit ;)

5. chocolaatje

Hoe gaat het nu met je mannetje?

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier met doorkomende kiezen in combi met oorontsteking wel eens van die drama's gehad, waarbij we eerst niet zo gehoord werden door de HAP. Toen hun tips dus verder niet werkten, gewoon nog eens weer gebeld en toen wel gehoord. Dus als het nodig is, gewoon net zo lang bellen tot ze er wel wat aan doen ;)
    Hoe is het nu?

7. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Op dit moment zijn er heel veel kindjes erg verkouden en hebben ze keelontsteking. Mijn dochter heeft het ook. Ze werd elk uur wakker en heel veel huilen.
    Ben bij de dokter geweest maar ze doen pas iets aan keelontsteking als ze 3 dagen koorts heeft en uit haar mond stinkt:(
    Ik geef haar nu heel veel ijsjes, koudwater uit de koelkast en caltrivat tabletjes van vsm (vind ik echt geweldig werkt hier erg goed!) en 3 keer per dag zetpil. 1 keer zetpil werkt hier ook niet, 2e keer zetpil leek ze pas wat rustiger.
    We zitten nu op dag 3 en het lijkt minder te worden, ze heeft vannacht iig weer paar uur achter elkaar geslapen.
    Keel vochtig houden is erg belangrijk, dus zodra hij wakker is elke keer eem slokje geven.

Sterkte!!!!

8. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties.

We zijn nog een keer met hem naar de HAP geweest, met een andere arts. Weer dezelfde onderzoeken en gevraagd naar zijn keel. Ze zeggen toch echt een flinke verkoudheid, die binnen 4 dagen minder moet worden. Ook allerlei tips gekregen die niet helpen. Alles bij elkaar heeft hij zo'n 9 uur gehuild vanacht.

Hij heeft 2 uurtjes geslapen uiteindelijk en ligt er nu net weer in.. Maar of hij gaat slapen is de vraag.

Ijsjes ga ik nu in ieder geval regelen, net als extra paracetamol, al lijkt dat niet veel uit te maken.

Groetjes

9. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    @brigit: raar dat je zo lang moet blijven rondlopen met keelontsteking, voordat ze iets willen doen... Lijkt me voor het kindje zelf toch ook geen doen...

10. chocolaatje

Hetzelfde onderzoek? Dus weer niet in de keel gekeken? En ook niet naar de rest of wel?

11. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    @chocolaatje, ze hebben wel naar zijn keel gekeken nu. Maar het zag er allemaal normaal uit, dus wat het dan wel is? Verder nergens naar gekeken, we waren 'gewoon' bezorgd, omdat hij zoveel huilt erbij. Ik ga nu sowieso maandag naar onze eigen huisarts.

12. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Dit is echt niet lullig bedoeld, maar suiker werkt ontstekingsbevorderend. Ik snap dat je hem graag de koelte van de ijsjes toewenst, maar die zitten bomvol suiker. Misschien een idee om zelf suikervrije ijsjes te maken van yoghurt? Of gewoon een banaan in de vriezer?
    Succes met je mannetje.

13. chocolaatje

Tandjes misschien dan?

14. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Vind ik ook erg raar!! Gelukkig gaat het wel al iets beter, heb wel gelijk afspraak gemaakt bij KNO en daar kan ze maandag terecht. Nog even doorbijten dus.

Deel Deze Pagina