Leuke kanten van het zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Loes1980, 8 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

Dat ik gisteren het hoofdje van de baby kon voelen en het ook aan mijn man kon laten voelen die zooooo enthousiast werd:D doet me zooo goed!!

Het ongeduldige wachten vind ik ook zo leuk haha...nieuwschierigheid begint toe te slaan hiero hoor!;):D

2. giraf

giraf Niet meer actief

Ik kan helemaal blij worden van complimentjes op straat van onbekenden "dat ik zo straal en zo waanzinnig mooi zwanger ben" :)

Dat mijn neefje van 2 zo ongelofelijk blij is met met steeds-maar-dikker-wordende-buik waar straks een hondje uitkomt :(
    (ik kan 1000x zeggen dat er toch echt een baby inzit, maar hij is en blijft overtuigt dat het een hondje is)

Dat mijn man hoe dichterbij de datum komt, hoe zenuwachtiger hij weer wordt.

Dat je je kindje eigenlijk helemaal nog niet 'kent' maar dat je er nu al voor door het vuur gaat, en in tranen kan uitbarsten van geluk als je eraan denkt dat hij over een paar weken in je armen ligt!

3. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.057
    885
    113
    Dat ik ontzettend trots ben dat ik een kindje van mij en mijn vriend draag, ik vind het zo bijzonder! We gaan gewoon echt iets van ons samen op de wereld zetten, wauw!

Ook van de kwaaltjes geniet ik, het is zoiets unieks en helaas niet voor iedereen weggelegd, dat ik niet anders kan dan er intens van genieten.

Van iedereen om me heen die zo meeleeft, die mij en ons kleintje nu al verwend en zo ontzettend blij voor ons is dat dit wonder ons toch gegund is.

Verder geniet ik van...

Van het idee dat er een hartje onder mijn hart klopt en er iets in mij groeit. Ik kan niet wachten tot ik het ook echt kan voelen!

Van onze ouders die zo ontzettend trots zijn dat ze niet anders kunnen dan glunderen en steeds naar me kijken om te vragen of het wel goed gaat hihi!

Van mijn buik die de afgelopen week ineens is gaan groeien en dat er mensen zijn die het nu zelfs al zien, zo leuk!

Van het feit dat ik eindelijk echt naar spulletjes mag gaan kijken voor ons kleintje, dat ik het tijdschrift 'Zwanger!' mag kopen en al die andere dingetjes die je als aanstaande ouders allemaal mag/moet doen!

4. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Uiteraard zoals iedereen zegt ben ik super blij een leventje in mij te hebben en ik kan het nog steeds niet bevatten.
    Heerlijk om het gedraai te voelen...
    het wegdromen in de babykamer...
    Het gezicht van mijn man als hij haar voelt bewegen... :)
    Hoe zorgzaam mijn man nu naar mij is...
    Dat ik uren wakker kan liggen terwijl ik me voorstel hoe ze eruit zal zien en hoe gelukkig is zal zijn als ze in mn armen lig...
    De interesse die mensen hebben met het wel en wee van je babytje en het meeleven van aanstaande oma, opa's, tantes en ooms...

Maar ben ik heel erg dat ik zeg dat ik blij ben dat mensen je niet raar aankijken als je alles op half tempo doet (op werk) of dingen gewoon helemaal laat (huishouden, verjaardagen)? Want daar geniet ik ook van: het begrip wat mensen kunnen hebben dat het toch ook eigenlijk best zwaar kan zijn met zo'n buik en dat ik kan/mag toegeven aan de vermoeidheid.

5. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Omdat ik op elk moment van de dag mijn emoties niet hoef in te houden :)

omdat ik allemaal stomme dingen kan doen en ik dan te horen krijg dat het niet uit maakt omdat ik zwanger ben

Dat ik verwend word! ja sorry, het is toch heerlijk!

Dat ik tijdelijk de kattenbakken niet hoef schoon te maken, dus alleen de lusten ondervind en niet de lasten ;)

Dat ik een tijdelijke nieuwe garderobe kan aanschaffen!!

dat ik kan losgaan en shopppen voor de baby!! :)

ik een beetje in de belastelling sta, dat meestal verschrikkelijk vind, maar nu weet dat het voor een goed doel is! ;)

het wel uitmaakt dat ik dik word, maar dat het niet uitmaakt omdat het nu niks uitmaakt... ( later wel weer, nu even niet)

en natuurlijk, dat het mooiste geschenk van onze liefde in mijn buik groeit.. dat ik me gezegend voel... en iedere dag me besef dat het ook anders zou kunnen zijn...

6. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    :D Hahaha, dat is wel heel schattig!

Zo'n hondje is wel lekker klein en zacht, qua bevallen ;)

7. giraf

giraf Niet meer actief

Dan hoop ik inderdaad wel op een klein lief hondje en geen kangal ;):D

8. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.565
    3.067
    113
    die bewegingen in je buik, en de echo's.. dat je daar je kindje kan bewonderen. zo bijzonder dat je dat kan zien.
    en dat mensen je aanspreken over je buik
    het feit dat er een leven in je groeit,dat er 2 cellen uitgroeien tot een prachtig wezentje in jou buik
    dat elke keer als ik mn hand op mn buik leg,ze gelijk reageert erop

9. Chai

Chai Niet meer actief

Ik ben niet meer zwanger maar vind het toch leuk ook even mee te schrijven hoor! :D

- Alle extra aandacht en liefde van iedereen om me heen.

- De beweginkjes en het voelen van de baby.

- Gewoon 100% gelukkig zijn gevoel.

- Heerlijk fantaseren over haar, hoe ze zal ruiken, klinken, eruitzien... al die dingen.

- Snoepen als nooit tevoren. :p

En vast nog zoveel meer waar ik nu niet aandenk.

10. Stroopwafel

Stroopwafel Fanatiek lid

20 okt 2010
    1.033
    0
    0
    NULL
    Alles wat hier genoemd is. Kortom: IK vind alles leuk aan het zwanger zijn ook de minder leuke kanten van de zwangerschap ;)

11. Senn

Senn Bekend lid

22 okt 2010
    713
    0
    16
    Die heerlijke bewegingen in mijn buik!!!:D

(Trouwens een goed idee om de positieve kanten te delen, ik zat namelijk even in een dip, omdat het zwaar is nu (baby is aan de forse kant) maar realiseer me ook wel weer hoe gelukkig we mogen zijn dat we bijna ons kleine lieve wondertje in onze armen mogen sluiten:D)

12. devil81

devil81 Actief lid

20 mrt 2010
    374
    1
    18
    Wat een leuk topic:

Dat ik mijn man heel anders leer kennen, en dit na 12jaar samen zijn, hij is zo lief, bezorgd, en super geinteresseerd in de zwangerschap op zich. (en dit had ik nooit verwacht van hem):)

Dat ik me op en top vrouw voel, en erg lekker in mijn vel zit

Dat getrappel van dat kleine wezentje in mijn buik, geweldig!

Het is en blijft een wonder, onbeschrijflijk mooi dat dit kan! En iedereen aanschouwt je met een bepaalde blik, vooral vrouwen aanbidden je als je zwanger bent!!!

Al met al, ik heb nog niet geklaagt en ga dat ook niet doen, hoe bijzonder is het als je zo'n mooi baby-tje op de wereld mag zetten!!

Fijne zwangerschap iedereen!

13. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Dat ik samen met jullie alles kan delen via deze form.

Dat ik straks 4 maanden verlof heb van mijn werk (kom maar op:D)

Dat ik de zware boodschappentassen niet meer naar binnen hoef te dragen (doet mijn man nu)

Dat ik kleren kan dragen waar je mijn buik in zie en dat dat niet meer erg is:D

Dat ik straks uitgebreid kan shoppen voor de kleine (en mijn zoon, die verwen ik ook altijd zo graag en die krijgt ook wat als de baby ook wat krijgt toch)

14. kiekeboe

kiekeboe Actief lid

21 aug 2008
    108
    0
    0
    Je je zwangerschap als excuus kan gebruiken voor lekkere dingen: maar ik moet voor 2 eten!!!

Als mijn man begint te stralen als hij de kleine ook voelt!!

spontaan dingen krijgen van mensen/kinderen.

Een excuus om weer eens even naar de winkel te moeten, omdat je nog iets mist in de babykamer!

Deel Deze Pagina