Ik baal zo van mezelf en mijn lichaam! Altijd moet ik alles uitrekenen en opletten wat ik eet. Constant compenseren en nadenken. Soms word ik er zo moe van! Voor mijn zwangerschappen woog ik 81kilo. Na de eerste ging ik naar een dietiste en kwam ik op een heel mooi gewicht van 66kg. Voor mij echt perfect!(moest er wel heel veel voor doen om het zo te houden!) Na mijn tweede gingen de kilo's er weer vlot af maar bleef steken op 70kg. Uiteindelijk mij mee verzoend dat zolang ik thuis ben bij de kids en weinig lichamelijke vrijheid heb 70 kilo ok is. Maar toen werd het winter.... en kan ik minder naar buiten etc... en opeens is er weer veel snoep... en langzaam komen de kilo's erbij. Nu zit ik al weer op 75kilo. En ik voel me er zo ongelukkig bij!!! Als ik maar even denk "ach 70 kilo is best" lijken wel alle remmen los te gaan ofzo. Ik kan me niet inhouden, ik kan niet een half zakje chips eten, een bord opscheppen. En als ik het kan, lijkt het tijdelijk..... Waarom verpest ik het nu weer zo? Ik begrijp het niet? Ik walg van mezelf, mijn eetgedrag en mijn lichaam!!! BAH BAH BAH
O dit herken ik zo. Zodranmijn streefgewicht op de weegschaal staat trek ik de snoepla open en kan niet meer stoppen en normale porties eten. Het is gewoon een verslaving. Ik vind het helpen als je blijft sporten, dat houd je toch iets bewuster.
Marieke4mei, daar ligt nu juist het probleem. Ik ben om de week 3 en 2 avonden van huis en mijn man om de week 1. Dus om de week zien we elkaar 4 avonden niet. (o.a. werk en hobby) De mensen die ik zie zijn te belangrijk voor me om het op te geven. Ik zwom eerst veel maar om financiele redenen kan het niet meer. Van de zomer deed ik veel op de fiets, ging alles expres lopen enzo, veel in de tuin bezig en ijverig in huis. Nu is het vaak slecht weer, maar zelfs met het slechte weer ben ik wezen wandelen. Probeer regelmatig een uurtje te fietsen met de kids. Het is toch te weinig icm met de hoeveelheid die ik eet. Het is echt een verslaving. Gister had ik compleet de balen en dacht; ik MOET nu echt weer stoppen. En wat doe ik; eet me gewoon weer vol ???
Hier net zo. Het gaat een poos goed en ineens is de rem er weer af. Word er zo moe van!! Heb gelukkig me 5 kilo er nog wel steeds af, maar ik merk wel dat ik te makkelijk ben en gewoon weer snaai. Heb echt weer een schop onder de kont nodig, anders zit straks die 5 kilo er wel weer aan!
En gewoon helemaal geen lekkere dingetjes in huis halen? Eten opscheppen in de keuken? Pak je ook minder snel een 2e keer dan dat het voor je staat. Als je chips koopt dan zon zak met kleine zakjes, ik moet altijd alles op eten en bij een kleine zakje is het niet zo erg. Dit soort dingetjes helpen bij mij altijd
ohh ik snap je zo goed.. Denk de meeste van ons wel.. Ik kan ook echt de balen hebben van mezelf en mijn lijf.. Bah... Ook hier op het moment weer. Vanwege financiele en gezondheidsredenen niet echt mogelijkheden om te sporten.En je voelt jezelf gewoon groeien.. Als ik het goede antwoord voor je had had ik het er echt neergezet. maar ik weet 't zelf ook niet!. Sorry.. Sterkte!
Of lekkere gezonde snacks in huis halen? Komkommer, wortels, snoeptomaatjes enzo? Ik snap precies wat je bedoeld hoor, ik heb er zelf ook erg veel last van, heb op zijn tijd nog snaai buien. Gelukkig heb ik nog een kleine man die deels met me mee snoept want ik geef nog bv, maar als dat stopt moet ik nog meer gaan opletten!
De tips die jullie noemen zijn idd goed. Alleen het stomme is, dat als ik lekker in mijn vel zit, deze tips lijk te vergeten. Ik maak me dan de illusie dat ik heus wel eens een zak chips kan eten. En dan gaat het van kwaad tot erger... Echt dom, ik weet het. Maar nu ga ik het weer doen. Vanmiddag leuk opo visite geweest en mijn bui is weer wat beter. Een vriendin gevraagd om me te helpen. Straks overgebleven strooigoed in mans werktas doen...