Zelf uitkleden

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Luppy, Feb 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Hoi,

Ik kreeg laatst op het kdv de opmerking dat mijn zoontje van 2 jaar en 2 maanden zichzelf nog niet kan uitkleden. Nou verbaast me dat niks, ik doe het altijd voor hem. Nooit over nagedacht dat hij dat zelf zou moeten doen. Alleen z'n sokken trekt ie wel zelf uit.
    Maar goed, we gaan het wel oefenen. Hij wordt er op het moment alleen wel erg gefrustreerd van, want hij bakt er nog niet veel van.

Kunnen jullie peuters zichzelf al uitkleden?

2. Iris nu 26 maand
    kan zich wel aankleden alleen truitje gaat nog wat moeilijk ..
    En uitkleden ja eigenlijk ook alles wel behalve het truitje of het moet echt nog zo,n truitje zijn met van die drukkers dan kan ze het wel
    ze wil het ook zelf

3. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Emme kan haar schoenen, broek en sokken zelf uittrekken. Bij het truitje steekt zij haar handen omhoog en doe ik het uit. Ik ben het zelf bewust aan het oefenen nu zodat ze als de baby er straks is wat zelfstandiger is.

Pim

4. Niki

Niki Fanatiek lid

Dec 13, 2005
    1,663
    1
    0
    Venlo
    Hugo kan zich ook zelf wel uittrekken, alleen trui en hemdje niet... dat gaat nog een beetje lastig...
    Hij vind het vooral leuk om te doen als hij daarna onder de douche gaat!

5. Mamagaai

Mamagaai Lid

Jan 19, 2009
    17
    0
    0
    Rotterdam
    Britt is nu 23 maanden en ze kan ook alleen dr sokken uitdoen hoor....ze houd zelfs dr armen niet omhoog als ik dat zeg!
    Ik dacht er eigenlijk ook nooit zo over na maar ga het vanaf nu wel een beetje stimuleren.

6. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    4,378
    0
    0
    Nou vind het erg vroeg hoor! Tuurlijk kan je gaan oefenen maar dan zou ik per uitkleedbeurt maar voor 1 ding gaan. En dan heel hard prijzen als het na een paar dagen lukt en dan pas met het volgende kledingstuk beginnen. Net voor dat ze naar de kleuterschool is het wel handig als ze het kunnen i.v.m de gymles. Maar alles op zijn tijd hoor, als je alles tegelijk wil leren weet ik precies hoe dat gaat. :)

7. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Bedankt voor de reacties. Het is dus blijkbaar wel normaal dat een kind van die leeftijd zich al een beetje zelf kan uitkleden. Vanavond hier ook weer geprobeerd, maar het boeit hem totaal niet. Hij steekt keurig z'n armen uit om z'n trui uit te trekken etc. maar zelf doen, ho maar.
    Ach, we blijven het wel proberen, ik heb er niet zo'n haast mee, eigenlijk.

8. mamamaaike

mamamaaike Actief lid

Jan 18, 2008
    153
    0
    0
    Mijn dochter van net twee WIL het allemaal zo veel mogelijk zelf doen, ook al lukt het niet en duurt het lang :( Schoenen, sokken en broek lukken uiteindelijk wel, vestjes ook, truien niet.
    Groeten!

9. Diana82

Diana82 Actief lid

Nov 7, 2006
    353
    0
    0
    Ik moet zeggen dat we het nog niet echt hebben uitgeprobeerd, maar hij trekt wel zelf zijn sokken uit en zijn schoenen aan (maar dan weer niet uit...)

We zullen er eens mee gaan beginnen, kan nooit kwaad.

Hij is trouwens krap 2.

10. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Steven heeft het van de week voor het eerst gedaan, tot op de luier was alles uit :D

11. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Jeetje, kleine kinderen van tegenwoordig mòeten wel al veel hè, als je dit zo hoort....

Nou tijd zat hoor....Milan kleed zich pas zelf uit sinds hij naar de kleuterschool gaat..Daarvoor kon hij gerust wel het 1 of ander zelf uittrekken, maar ik hielp hem het merendeel gewoon nog...Ze zijn nog zo klein..Nu màg ik hem trouwens niet eens meer helpen hoor, hij wil het gewoon zelf doen en doet het ook hartstikke goed..Aankleden gaat wat moeizamer, vooral als het gaat om kleding goedom aan te doen, dus met het labeltje naar de rug zeg maar...Komt ook wel, tot die tijd help ik hem gewoon, daar ben ik toch ook mama voor?

12. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Iman kleed zich zelf ook echt nog niet uit hoor! Ja haar broek naar beneden dat lukt nog wel, en schoenen en sokken ook, maar de rest echt niet hoor!

13. Done

Done Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    2,634
    0
    0
    Huismoeder
    Davy kan zijn truitje en broekje zelf uit (moet natuurlijk wel de riem en knoopjes open maken en de romper gaat zelf ook nog niet ).
    Ik heb het niet geoefend maar hij heeft een hele fase gehad met dat hij zich om de 3 minuten helemaal uitkleede!
    Als ik hem vraag of hij in bad wil kleed hij zich vaak heel snel uit als antwoord :p

14. tassie

tassie Fanatiek lid

Mar 23, 2006
    1,888
    0
    36
    Mijn dochter van 27 maanden kan (helaas) zelf haar broek uit trekken en als ze flink haar best doet krijgt ze haar shirt ook uit. Gevolg is dat ze, als ZIJ daar zin in heeft, haar broek uittrekt. Zoals nu bijvoorbeeld.
    Iemand enig idee hoe ik haar haar broek AAN laat houden?

15. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

:) Dat is natuurlijk ook niet fijn!
    Iman trok laatst ook haar broek naar beneden van gif, maar erna gelukkig niet meer!
    Heb geen idee verder :(

16. Done

Done Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    2,634
    0
    0
    Huismoeder
    Bretels!

17. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Vind het echt absurt, net 2 jaar en dan krijg je al commetaar dat je zoon/dochter zich niet zelf kan uitkleden :confused:

Ze moeten idd wel alles onwijs snel tegenwoordig! Joris doet helemaal niks met zelf uitkleden, alleen zijn schoenen en sokken. Verder interesseert hem het ook nog totaal niet... Vraag hem wel eens, maar dan gooit hij alleen zijn armen in de lucht en roept: mama uit!

Share This Page