Hallo iedereen, Dit jaar gaan we helaas niet op vakantie. Onze dochter is nog maar 10 maanden, en hebben ervoor gekozen op volgend jaar wel te gaan. Nu vroeg ik me af: wanneer is het beste om een vakantie te boeken? Kan ik dat dit jaar al doen? Of liever volgend jaar? En betaal je voor een dan 1 jarige volle pond?
Ligt er aan wat je wil gaan doen. Aan het eind van het jaar kun je volgens mij al wel boeken voor zomer 2013. Als je gaat vliegen betaal je voor kinderen onder de twee jaar alleen administratiekosten. Ze moeten dan wel op schoot zitten.
Als je rond juni 2013 naar een populaire camping wil in een mooie, degelijke caravan dan ben je nu zeer waarschijnlijk al te laat met boeken... heel veel zit er echt al vol. Maar wil je gaan vliegen dan heb je nog tijd genoeg (sommige touroperators bieden hun reizen nu al aan trouwens). Succes!
Wij gaan met eigen caravan en hebben nu geboekt blijven wel in Nederland ivm chronische whiplash . De terug reis dit jaar vanaf Italië was voor mij een hel .
Ik heb nu al geboekt voor de vakantie in juli 2013 naar Denemarken (nu nog hopen dat we vrij krijgen voor die week, haha).
Dat is inderdaad wel een risico. Wij verhuren zelf een chalet in Italië en hadden een vroegboeker voor juni 2013 en die moest kort na de boeking alweer afzeggen omdat ie al wist dat ie juist geen vrij kon krijgen.
Wij gaan al jaren naar een grote camping en het enige wat je nu kan doen is jezelf op de voorlopige lijst plaatsen reserveren kan pas vanaf eind november. Er zijn ook nog geen prijzen bekend
Wij gingen ook altijd naar een populaire camping (wel een hele grote) maar in december waren we nog gewoon op tijd voor een mooie plek.
Klopt idd bij de populaire campings moet je zeer zeker er op tijd bij zijn. De camping waar wij graag naar toe hadden willen gaan was in Juli al volgeboekt voor de zomervakantie van 2013. Het nadeel is dat wij niet voor 1 december kunnen boeken ivm het vakantierooster dat ik pas krijg rond die tijd. Nu maar een lijstje gemaakt met onze 10 favorieten en hopen dat er nog wat vrij is rond die tijd.
Wij hebben afgelopen jaar in maart of april pas geboekt voor de vakantie van juni . Omdat het om het voorseizoen ging, kun je vrij lang wachten en we zaten echt supergoed. Veel, voor relatief weinig geld (grote kamers, goed eten, schoon). Je moet natuurlijk ook net mazzel hebben, maar toch . Het hangt dus erg af van wat je wil
Ik neem aan dat je boekt via de camping zelf? Wij boeken via een Nederlandse aanbieder en hun eigen caravans, dat is het verschil! Daar staan ook alle prijzen al een maand of 2 op hun site. Natuurlijk kun je voor grote populaire campings nog caravans of huisjes huren een paar maanden van te voren. Maar in ons geval gaat het dus om grotere luxere caravans (3 slaapkamers, airco, oven, magnetron, minimaal 30 m4, etc).
Wij gaan zelf met de tent, maar ook de huisjes 1 en caravans zijn nog geen prijzen van bekend je kan alleen een voorboeking doen en vanaf november pas definitief. De camping is een hele grote bekende en populaire camping in spanje. Vorig jaar hebben wij via een touroperator geboekt op dezelfde camping en dit hebben we pas in april gedaan! Dit was trouwens ook voor een huisje. Wat ik me afvraag diegene die nu al boeken hoe doe je dat met je werk? Mijn vorige werkgever was echt laat kreeg je pas rond maart bevestiging. De huidige werkgever van mijn man heeft de planning voor de kerst altijd al rond. en dat schijnt juist vrij vroeg te zijn.
Mogelijkheid om helemaal gratis te annuleren tot en met 31 december. Ik krijg eind december ook pas te horen of ik wel vakantie kan krijgen in de voor mij aangevraagde periode.
Wij gaan ons vakantie begin Januari boeken. We willen rond mei/juni naar Turkije Antalya gaan hotel gaan we nog kiezen maar ik denk dat we naar Royal Wings Resort gaan
Ik ben echt toe aan vakantie!!!!! Maar waar naartoe is nog de vraag. Ben alleen met de kleine dus moet financieel ook te doen zijn. Wil wel graag weer naar TR maar durf nog niet zolang de scheiding daar ook nog niet rond is.