leuke kinderboerderij zuid holland?

Discussie in 'De lounge' gestart door Athina, 14 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boeketje

Boeketje Actief lid

30 nov 2009
    431
    18
    18
    Zuid-Holland
    Handig zo'n forum. Woon al een paar jaar in Delft en kom er dus nu pas achter dat er een kinderboerderij op 5 minuten fietsafstand is... hihi.
    Als het morgen goed weer is ga ik eens even met mijn kleine meid naar de kinderboerderij op Tanthof!

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Met 2 jaar ging ik met me zoon er wel eens heen. Ik woon zelf 5 min lopen van de waterspeeltuin. Aan de rand van het Delfse hout dus. En las net op de gemeente site dat het word af geraden om in het Delfse hout te gaan zwemmen idd inverband met blauw algen,

En vind de waterspeeltuin wel leuk maar wat ik al schreef ruikt vaak vies en lees boven het is nu dus ook echt vies;)

3. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik woon dus ook bij het delfse hout vijf min open.

4. C78

C78 Niet meer actief

Zomers is het water in het delfse hout vaak snel vol met algen... het komt omdat het water vrij ondiep is.
    De waterspeeltuin had last van een bacterie maar was volgens mij sinds deze week weer goed gekeurd.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

dit hebben we overwogen, maar we denken dat ze daar nog nét te klein voor is, ook omdat ze smiddags echt nog slaapt. Volgend jaar of als ze 4 is -zal het waarschijnlijk leuker zijn. Op zich een ideaal park hoor, ook vanwege de niet zo heel grote oppervlakte.

--> verder zijn we nog steeds aan het overwegen ;) donderdagavond zal de beslissing wel vallen..

6. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Ik ben vorig jaar nog geweest met mijn toen 3 jarige en kan zeggen dat die zich reuze vermaakt heeft.
    Misschien idee om dan eerste de waterspeeltuin te pakken en daarna de dieren.Je merkt het snel genoeg als ze in slaap is gevallen.Hebben jullie lekker tijd om samen te genieten,wandelen enz.;)

7. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Heb er 28 jaar gewoond en kan nog niet alles vinden hoor.Toevallig ook aan die kant van Delft gewoond dus dan vind je nog wat.En paard heeft in midden delfland gestaan dus dan rij je er langs.

Zelf was ik "vroeger" veel te vinden op de andere kinderboerderij.Woonde aan die kant dus was makkelijker.
    Mijn ouders nog wel aan de kant van het delfse hout waardoor die mijn dochter daar heen mee namen en ik dus de andere kant op ging.:D

8. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Oke maar las echt vandaag op de gemeente site dat de Delfse plas echt niet meer geadviseerd werd om daar te zwemmen en het water staat in verbinding met de waterspeeltuin.

En over in delft wonen ben zelf opgegroeid in de compenistenbuurt. mozartlaan. Debussystraat. Daarna met me ouders in tanthof west. bij de bikolaan en me eigen eerste huisje was in tanthof oost. Bij de dasstraat. Rietgorsstraat en dat is toevallig bij die andere waterspeeltuin haha. En mijn boven buurman werkt daar toevallig.

9. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Leuk al die andere mede delftenaars haha ik voel een meetje opkomen op de kinderboerderij hahahaha :p

10. luuus

luuus Niet meer actief

wat veel delftenaren hier zeg leuk:D:D ik woon nu zelf in den haag maar altijd in delft gewoond en heb daar eig ook nog alles, vriendinnen werk enz haha. heb ook altijd in tanthof west gewoond... en vroeger gewerkt bij de plus daarzo haha

delfse hout vind ik ook echt heeeel vies + dat er sávonds veel jongeren zitten die hun flesjes bier in het water gooien met gevolg glasscherven, heb het niet zo op delfse hout dus haha...

btw bloedzuigers zitten overal ook in tanthof

11. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Wij zijn pas ook naar het Geertje geweest (ook wel iets van 3 kwartier rijden denk ik) en het was echt de moeite waard! En toen was Finn nog net geen jaar oud.
    Hij heeft zich heel erg vermaakt ook al snapte hij er niets van!

Je dochter kan natuurlijk heel goed zelf de geitjes de fles geven en ze mogen ook bij ze zitten.

Ik vind dat echt een aanrader!

Kan niet wachten om weer te gaan!

(en tot de kinderboerderij hier weer opengaat...die is ook echt leuk...maar ze zijn al bijna een jaar aan het renoveren ofzo)

12. Missy29

Missy29 Bekend lid

6 feb 2010
    729
    4
    18
    Naar boven verhuisd.
    Ik weet alleen dat toen ik er laatst was. Vrijdag was dat. Dat er bij het meer allemaal van die grote gele stickers op de prullenbakken zaten, dat zwemmen inderdaad afgeraden werd ivm blauwalg.

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

Welke Sarah? Bij het station ? Of bij het Wantij park?

Denk dat we -ook door jou berichtje- toch voor het Geertje kiezen. Voordeel van de 3 kwartier rijden is ook weer , dat áls ze eenmaal moe is, we lekker naar huis gaan en ze dan gelijk in de auto kan slapen. Ik denk dat ze het ook gewoon wel súper vind om de geitjes de fles te geven etc.
    Net nog even de site gekeken en ik krijg er echt zin in :) . Hopelijk krijgt ze het naar haar zin :)

14. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Niet in de buurt van Delft maar misschien voor anderen een leuke tip. In Hendrik Ido Ambacht is een jeugdspeelpark. Het is een kleine speeltuin met veel dieren, paardjes, schapen, geitjes, kippen, poezen, konijnen. Echt van alles. En heel mooi bijgehouden. Heel leuk voor een ochtendje! Het is echt leuk voor kleine maar ook al wat oudere kinderen!

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier komen wij regelmatig :) - vandaar dat we nu wat anders willen. Het is érg mooi aangelegd en bijgehouden . Oogt nog vrij nieuw.
    Maar doordat wij hier vrij regelmatig komen hebben wij het met een uurtje wel gezien ;)

16. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Leuk dat je er weleens komt. Mijn zus woont daar heel vlakbij dus ik kom er af en toe met mn neefjes en nichtjes. Ik vind het ook een mooi park. Maar als je er vaker komt is dat niet zo leuk!

17. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    In Zoetermeer heb je nog een paar 'gewone' kinderboerderijen (Balijhoeve in Driemanspolder bij de A12, Buitenbeest bij Voorweg en Weidemolen in Oosterheem). Die zijn ook heel leuk. Bij de balijhoeve is ook een speelbos wat ook heel leuk is. Ik vind ze ook heel geschikt voor kleine kinderen.

Geertje vond ik eerlijk gezegd tegenvallen en de parkeermogelijkheden zijn echt bagger.

18. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    Mocht je, zoals wij altijd, toch binnen een uurtje uitgekeken zijn bij t geertje dan kun je altijd doorrijden naar ballorig of van der zalm buiten

Deel Deze Pagina