Hoe kom je daar dan bij? wij doen juist heel veel in Oostenrijk en zijn iedere dag op pad en fietsen dus overal naar toe, je hoeft echt niet alles met de auto te doen. Ik vind het juist bijzonder dat mensen vaak de auto pakken terwijl er zoveel Prachtige gebieden zijn om te fietsen. Ook al hebben wij volgend jaar een auto, dan nog blijft onze insteek om veel te fietsen omdat wij van dat soort vakanties houden. Wij zoeken daarom campings waar in de omgeving wat te doen is, die zijn er genoeg maar we willen ook wel weer eens wat anders dan wat we al kennen. Ik wist niet dat je dan niet naar Oostenrijk “mocht” als je dit leuker vindt
Ik vind dat een prima insteek. Afgelopen 2 jaar zijn we in Nederland gebleven. En vorig jaar hebben we echt alleen de auto gebruikt om op de camping te komen en weer naar huis te gaan. We deden alles met de fiets of te voet. Eerste jaar hebben we dacht ik een paar keer wat gedaan met de auto, maar ook niet veel. We hebben in elk geval beide vakanties meer kilometers gemaakt met de fiets dan met de auto. Ok als je naar het buitenland gaat dan zal dat niet lukken. Wij gaan dit jaar weer naar het buitenland en zullen het ook niet meer halen.
Nee, wij vinden het heerlijk dat soort vakanties en genieten echt van de omgeving en vooral de zuivere lucht wanneer we ergens naartoe fietsen. Vorig jaar hebben we 1x de camper gepakt om te gaan skiën. Dat kon ook prima met de trein maar al die spullen mee slepen voor 3 man zagen we niet zo zitten dat is eigenlijk de enige uitzondering en heel gelukkig waren we er ook niet mee maar goed. We moesten en zouden gaan skiën haha.
Camping Grubhof! Wij zijn daar 2 keer geweest. En ook wij houden van fietsen. Fijn fietsen daar! Een supermarkt vlakbij (met de fiets). Zeer luxe badkamers! Zelfs familiekamers. Nog nooit zo luxe gehad op een camping. Wij hebben veel gedaan en gezien!
In Oostenrijk is juist het openbaar vervoer super geregeld. Je kan overal gratis met de bus naar toe. Vaak stopt de bus bij de campings. Wij laten de auto meestal staan en doen alles te voet en met de bus. (In corona tijd vaker de auto gepakt, voelde prettiger)
Ja snap ik! Al waren/zijn ze daar wel echt heel streng in in het OV viel mij op met de juiste mondmaskers enzo.
Even herinneringen opgehaald over deze camping. Supermarkt is niet in het plaatsje zelf, maar was best een eindje met de auto. Dorp waar we boodschappen deden was in een dal, maar terug naar de camping is flink trappen. Wij hebben toen best veel gedaan met de auto. Man denkt dat je beter een camping in een dal kunt zoeken. Maar het is wel een toffe camping!
In Oostenrijk vind ik de meren juist altijd erg mooi. Zeker met die bergen op de achtergrond. De Achensee heeft enkele prachtige campings. Weinig tot geen verhuur dus veel echte kampeerders. En Ossiacher See is ook heel erg mooi. Am Waldbad is al genoemd. Heel erg mooi en netjes. Prima geschikt voor jongere kinderen. Iets minder voor tieners. Camping Lampele is een ontspannen familiecamping prachtig gelegen direct aan het grote meer. Niet heel massaal. Een grote en luxe camping met heel veel mogelijkheden is Natterer See bij Innsbruck. Ik ken een aantal mensen met een camper en die nemen 1 of 2 elektrische fietsen mee (of ze lenen er een voor de vakantie). Zeker in een gebied met heuvels en bergen is dat erg prettig. Verse broodjes heeft iedere camping. Maar voor de grote boodschappen is flink inslaan bij de plaatselijke groothandel in de buurt van de camping wel een aanrader. Maar dat doen jullie waarschijnlijk al wel.
Thnx! Ja wij hebben elektrische fietsen zelf. Alleen zoon wil echt niet meer achterop en nu hangt er ook nog een baby in de fietskar achter haha. Dus kleine klimmetjes lukken nu wel maar de grote laten we even achterwegen Ja we rijden altijd even langs de grote supermarkt voor de grotere dingen zoals bier, wijn, flessen drinken ect. Zodat we alleen maar kleine dingen met de fiets hoeven te halen thnx voor je tips!
Collega is op grubhof en peter bauerhof geweest vorig jaar met kinderen van 4, 6 en 8 jaar. Ze hebben het heerlijk gehad.