Ons meisje haalt sinds kort constant het eten uit haar mond. Kijkt er naar en stopt het weer terug in haar mondje. Echt zo irritant want het wordt een ongelovelijke kliederboel en aangezien ik niet zo geduldig ben wordt ik er pisnijdig van. Meestal eet ze met de pot mee, maar vanavond had ze een potje. Dat redelijke vloeibare voedsel haalt ze dus ook uit haar mond. Evenals een toetje (danoontje of kwark). Haar hele stoel zit eronder, haar armen zitten eronder tot aan haar oksels, de grond enz Hoe kan ik dit afleren? Ik haal wel telkens haar handje weg en zeg dat het niet mag maar dat snapt ze natuurlijk nog niet. Hebben meer kindjes dit trouwens ook?
Ik vrees dat je het niet kunt afleren, ze wil nou eenmaal haar wereld ontdekken en ook wat er in haar mond gestopt wordt of wat ze zelf erin stopt. Eerst met de mond voelen, dan weer met de vingers.. Echt, het wordt beter. Sverre wil nu persé zelf met een lepel of vork eten. (Nog steeds wel troep hoor.. ) Dus ja, hij deed en doet het ook.
Onze Demi heeft een periode gehad dat ze dat steeds met dr brood deed. HEt lijkt erop dat ze er mee opgehouden is, zei eht vanochtend toevallig tegen mn man. Viel me gewoon op dat ze alles in de mond hield. Of ze moet er vanochtend meer zin in gehad hebben dan anders, kan ook natuulk Gelukkig doet zij eht neit met warm eten Alleen met brood of andere dingen die ik in stukjes aanbied (fruit ed)
Mirre heeft soms de kolder en dan doet ze de KISS tong ... uiteraard met een stuk aardappel, broccoli, ... in dr mond ... *pokerface*
en hier is die fase nog steeds bezig....zucht...alles zit onder iedere maaltijd. Als zijn de katten wel blij als hij eet...haha! Het zal wel overgaan en hij zal ooit wel netjes gaan eten zonder steeds alles weer uit zijn mond te halen en uit te smeren over de tafel
herkenbaar! niet boos worden direct na het eten in bad of onder de douche en geduldig wachten tot het niet meer zo interessant is jij kijkt toch ook wat je in je mond stopt, nou kindkjes van die leeftijd 'kijken' met hun vingers succes
mijn dochter doet het ook, maar ik laat haar lekker kliederen, als je dit niet toelaat zal het erg lang duren voordat ze zelfstandig eet!
bij ik dacht ikea heb je slabben met mouwen....... sterkte ermee, t gaat wel weer over..... ontdekkingsfase noemen ze het toch ? wacht maar, straks bied ze het jou aan als ze zelf geproefd heeft..... :-D
Dat doet ze nu ook al Krijg ik een paar stukjes fijn gekauwde macaroni van d'r. Hmmmmmmmmmm Dan zal het er wel bij horen. M'n moeder zegt iedere keer "goh kan me niet herinneren dat jullie dat jullie dat deden. Bij ALLES
Hahaha.... hier ook, vooral met rijst is dat zo ontzettend leuk! Hier wordt gelukkig niet alles uit haar mond gehaald, alleen de korstjes van een boterham moet ze toch telkens nog even bekijken. Maar de laatste tijd doet ze het niet meer bij elke korst, dus ik zie verbetering . De fase duurt hier trouwens inmiddels 3 maanden. Ooit zullen ze er wel mee stoppen toch?
haha jahoor, vast wel... hier is t bijna over haha enne babs, dat zeggen ze allemaal, waarschijnlijk omdat ze het gewoon niet meer willen weten.... :-D
hoi hoi waarom probeer je het niet om te draaien geef je kleintje het eten eerst in haar handjes dan kan ze kijken en kan ze het in haar mondje stoppen zou er niet boos of zelfs pisnijdig om worden het is een fase en hoort er helemaal bij het ontdekken en zelf doen geduld is met vooral de kleine kinderen een schone zaak groetjes nathalie
ja geweldig is dat, fruit en brood eet ze al een tijdje zelf dus haalt ze ook niet uit haar mod. avondeten geef ik dan wel met een lepeltje.. of ze graait naar de lepel.. ook zo fijn of ze haalt het uit haar mond., kijkt ernaar en weer terug.. maarja dan kun je zoveel slabbertjes als je wilt het zit overal.. mouwen, haar, broek.. ik hoop dat het snel over is
mijn zoontje wil momenteel alleen maar eten als hij zelf ook een lepel vastheeft. hij stopt m nog wel verkeerd om in zijn mond, maar dat geeft niet, anders slaat hij ook de lepel uit mijn handen of pakt m vast, zit ook alles onder brood eet hij zelf, ik leg wat stukjes voor m en dan eet hij het zo op. brood wordt ook uit zijn mond gehaald en gekneed en weer teruggestopt Groetjes, Miranda
aaahh mama van ukkie herkenbaar! amy ook die pakt constant de lepel van me af. heb zo ongeveer 5 lepels bij haar eten liggen. alles beland op de grond. eten is heir echt een drama! brood kauwt ze lekker fijn, haalt het uit haar mond, mama krijgt een hapje of ze voert het aan de honden haha. ach ook wel weer grappig, en de kliederboel neem ik maar voor lief
ik zet onder zijn eten kinderliedjes op youtube op. dan is hij zo afgeleid dat hij lekker doorlepelt hij is gek op oude liedjes van kinderen voor kinderen en K3
Precies! Als je kindje het zelf in de mond kan stoppen, heeft-ie het al ontdekt met z'n handen en zal-ie het er niet zo snel weer uithalen. Tuurlijk is dat ook niet knoei-vrij, maar wel veel gezelliger! Bovendien reuze leerzaam voor je kindje. Interesse in eten zou ik altijd aanmoedigen! Laat ze maar lekker wennen aan allerlei smaken, texturen en vormen, dan gaat het eten later ook makkelijker.