Poppenhuis voor 2e verjaardag

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by botervliegje, Feb 11, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

Dec 30, 2007
    1,732
    72
    48
    #1 botervliegje, Feb 11, 2013
    Last edited: Feb 11, 2013
  2. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Ik heb een oud poppenhuis opgeknapt met meubeltjes van de hema en van playmobiel erin. Ze vindt het echt geweldig. Ze heeft hem vanaf sinterklaas dus was ze 2,5. Snapte het al helemaal en is nu hele verhaaltjes aan het verzinnen dat mama de baby in bad gaat doen enz...Heel leuk te zien

3. botervliegje

Dec 30, 2007
    1,732
    72
    48
    Oh wat leuk! Ik zou willen dat ik creatief was... Denk dat kleine meid dat ook zo zou doen :D

Zou een houten barbie huis ook al iets kunnen zijn?

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier ook vanaf 2 of 3... Wet het niet precies eigenlijk :)

En dan dus een oud poppenhuis van marktplaats, helemaal opgeknapt door opa en oma en met meubeltjes op maar uit de poppenhuiswinkel.
    Alles bij elkaar toch een heel kapitaal aan spulletjes want echt alles zit erbij.
    Wasmachines, potjes, pannen, boeken, een bad, een kinderkamer..
    Maar ook overal vloerbedekking, behang EN verlichting.

Mevrouw van de poppenhuiswinkel dacht dat oma iets te hard op d'r hoofd gevallen was en voorspelde dat alles snel stuk zou zijn omdat het eigenlijk gewoon nogal breekbaar is in de handen van een peuter.

En eerlijk is eerlijk... We hebben al wat dingetjes mogen repareren met 10 seconden lijm...
    Maar het meeste speelt ze nog dagelijks mee.
    Al wonen er niet enkel de 2 poppetjes en baby die erbij zaten er maar wonen ook alle playmobilpoppetjes er en staan er allerlei playmobil-meubel bij inmiddels.

Dus ik zou zeggen: doen!
    Maar dan wel eentje waar ze even mee vooruit kan.. E waar d'r favoriete poppen in kunnen wonen. Of dat nou playmobil of barbies of wat anders is... Het is wel fijn als die in het huis passen :)

5. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook een poppenhuis en onze dochter speelt er ook al mee vanaf ongeveer 2.5 jaar.

Wij hebben een poppenhuis van kidkraft de amelia versie. Hebben wij bewust gekozen zodat de spullen niet makkelijk kapot gaan en ze er goed samen mee kunnen spelen omdat die vrij groot is

Maar denk wel dat het super leuk is voor een kind van 2. En anders groeit ze er vanzelf in zal maar zeggen

6. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Hier een met kerst gegeven toen ze bijna 3 was.
    Deze van Janod: bol.com | Janod Poppenhuis Mademoiselle, Janod | Speelgoed
    Alle troep erin en dicht klappen ;)
    Maar ik vind die van de Hema ook leuk!

Dochter heeft er helaas niet heel veel mee gespeeld. Ze is wel een poppen-meisje (nog steeds), maar meer met grote poppen..

7. botervliegje

Dec 30, 2007
    1,732
    72
    48
    Bedankt dames! Ik heb inmiddels een supergaaf poppenhuis kunnen vinden via marktplaats en besloten om die inderdaad cadeau te doen aan de kleine meid. Kan ik nog leuk een beetje opknappen. Hopelijk vindt ze het net zo leuk als mama ;)

8. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    Wij hebben toevallig sinds gisteren het poppenhuis waar jij het over had in huis.. ! Die van de HEMA .. ze krijgt hem als ze 3 jaar wordt. We hebben hem zelf al even bekeken ( moet nog in elkaar gezet worden ) Maar het ziet er super degelijk en leuk uit Echt heel compleet.. !
    Maar ik lees dat het mosterd na de maaltijd is.. je hebt er al 1..

Share This Page