Ik heb even een vraag aan jullie. Toen ons kindje 2,5 maand oud was zijn wij naar een craniosacraaltherapeut geweest ivm huilen, overstrekken, niet slapen etc. Deze therapeut heeft mijn kindje één keer behandeld ivm vakantie van de therapeut waar wij eigenlijk door behandeld zouden worden. Deze therapeute heeft een 'verkeerde diagnose' gesteld, en dus ook behandeld zonder resultaat. Haar advies tav het huilen, laten huilen in mijn armen heeft mij zeer veel moeite gekost en heb ik achteraf, gelukkig ook niet opgevolgd. De verdere behandelingen bij de 2e therapeut zijn prima verlopen en deze gaf aan dat de diagnose van de eerste therapeut onjuist was (ze kennen elkaar en zou dit terugkoppelen). De rekeningen van de 2e therapeut zijn door het ziekenfonds voldaan. Echter nu na 6 mnd krijg ik de rekening van de 1e therapeut. Deze valt niet meer onder de kosten van het ziekenfonds en bedraagt 84 euro. in mijn ogen voor een verkeerde diagnose/ behandeling. Het staat mij tegen deze rekening te voldoen.... Wat zijn mijn rechten/plichten hierin?
Ik denk dat je niet veel anders kunt dan de rekening betalen. Tenzij je ene hoop romp slomp wilt. Ik denk dat iedereen wel eens iets heeft gehad, daarvoor een specialist heeft gezien oid maar dat er uiteindelijk niks aan de hand was, dan moet je ook de rekening betalen. Ik ben in mijn jeugd regelmatig bij de fysio geweest ivm knieklachten, die zijn behandeld maar gingen niet over, later bleek dat die klachten vanuit mijn rug kwamen en dat ze dus die hadden moeten behandelen. Die behandelingen voor de knieklachten zijn ook gewoon voor onze rekening gekomen. Wel erg vervelend uiteraard maar denk dat je er niet onder uit kunt. Succes
Helaas kan je er denk ik niet onderuit Als de huisarts een verkeerde diagnose stelt moet dat bezoek toch betaald worden door de zorgverzekering, zo ook als je bijv naar een specialist moet en daar je eigen risico voor moet betalen ook al geef hij een foute diagnose En bij alternatieve artsen al helemaal. Het zijn niet voor niets geen erkende artsen helaas
Ik denk ook dat je heb moet betalen. Moet zeggen dat als ik voor iedere keer dat er bij mij een verkeerde diagnose is gesteld mijn geld terug wil/of de rekening ongedaan wil maken, ik dan een hoop terug ga krijgen zowel in het reguliere als in het alternatieve circuit ...
betaling hangt niet af van de diagnose, fout of niet. De behandeling is gegeven, diagnose is gesteld en je bent er die tijd geweest dus helaas betalen.
Soms zijn diagnoses nou eenmaal niet makkelijk te stellen. Je betaalt inderdaad voor "de tijd" van de therapeut. Ik zou gewoon betalen voordat er straks een incasso heffing bovenop komt.
als ze in de gezondheidszorg gaan doen aan no cure no pay dan is het niet best . nee even serieus zult wel moeten betalen.
Je moet het betalen, zit niets anders op. Je kan eventueel wel een klacht indienen over de behandelaar...maar denk je dat er kwade opzet of onkunde is ?
uh? Je krijgt hem toch gewoon vergoed nog bij je oude verzekering... het gaat nl om de datum waarop de hulpverlening is afgenomen. Dus als dat in september geweest is valt het nog gewoon onder het verzekeringsjaar 2011. maar buiten dat, je hebt een uur zorg van diegene afgenomen dus ook een uur van diens tijd in beslag genomen. Daarbij is het niet altijd makkelijk om meteen de juiste diagnose te stellen!
Een arts heeft een inspanningsverplichting en geen resultaatsverplichting, dus je zult moeten betalen, tenzij je aan kunt tonen dat de eerste behandelaar haar best niet heeft gedaan. Alhoewel, volgens mij vallen craniosacraal therapeuten helemaal niet onder artsen en moet je gewoon uitgaan van haar algemene voorwaarden. En daar zal ze zich wel ingedekt hebben. Gewoon betalen lijkt me het beste, anders wordt het wel heel duur.
Je betaalt niet voor de (juiste of onjuiste) diagnose, maar voor de dienst en dus voor de tijd van de behandelaar. Gewoon betalen dus.
ik zie het bij alternatieve therapie ook zo: als iemand de toekomst verkeerd voorspeld in hun glazen bol of met tarotkaarten krijg je ook je geld niet terug. Bij andere alternatieve genezers ook niet helaas
nou dat begrijp ik natuurlijk allemaal wat jullie zeggen, ik werk namelijk zelf ook in de gezondheidszorg. Maar dat je ruim 6mnd nadien een brief krijgt met de mededeling dat ze de rekening vergeten zijn ja daar baal ik van. Ik krijg het niet vergoed omdat ik het afgelopen jaar over het max behandelingen heen zit voor de ziektekostenverzekeraar. Als zij mij eerder de rekening had gestuurd, had ik daarmee rekening gehouden met de vervolgbehandelingen. Ik stelde mijn vraag, omdat juist bij de reguliere zorg de kosten zowiezo gedekt worden door het ziekenfonds, maar bij de alternatieve geneeswijze niet. Naja, zoals jullie het opschrijven is het ook het meest logisch.. baal er alleen van!
Ik vraag me af of je wel moet betalen. Een bedrijf dient uiterlijk de 15e dag van de maand waarin "iets is uitgevoerd" de factuur te verzenden. 6maand na dato ,omdat hun het vergeten zijn is natuurlijk van de zotten.
Dat zijn bedrijven helemaal niet verplicht en je bent al helemaal niet gerechtigd om niet te betalen als ze wel aantoonbaar te laat zijn. Helaas, maar betalen is toch echt de enige optie.
Nee hoor Zelfde als met eigen risico. Mijn eigen risico is al op 01-01-12 op maar krijg toch echt pas de rekening van 220 in bijv april Ook rekeningen van PGB van bijv oktober hoef ik pas in december te betalen en is gewoon normaal hoor
Hier stond het tussen en heb het ook al op meerdere andere site gelezen. Checklist factuur maken en zenden: tips voordat je begint | Ondernemer in Business
Maar in de link staat hetvolgende: De minimum betalingstermijn die je een klant moet geven is veertien dagen. Gangbaar is een termijn tussen de 14 en 30 dagen. Langer mag natuurlijk ook, zolang het redelijk blijft. Is er geen betalingstermijn afgesproken, dan geldt automatisch een termijn van 30 dagen. Zodra de (afgesproken) termijn is overschreden, mag je als opdrachtgever rente in rekening brengen. Wanneer je de betalingstermijn op de factuur vermeldt, doe je er goed aan om de exacte datum te vermelden waarop het bedrag moet zijn overgemaakt in plaats van de termijn die jij hanteert. Dat voorkomt verwarring. Ter info: op dit moment staat alleen in de wet dat de betalingstermijn niet onredelijk mag zijn. Naar verwachting wordt de wet per 1 januari 2013 aangepast, zodat de betalingstermijn tussen bedrijven en overheden maximaal 60 dagen mag zijn. Als er niets schriftelijk is vastgelegd, is de termijn 30 dagen. Deze (Europese) regelgeving is nog niet officieel ingevoerd.
@Daantje, ja maar de betalingstermijn is er voor de klant en die staat op de factuur. Dit heeft na mijn weten niks te maken met het tijdig versturen van de factuur. In de link staat namelijk: De factuur moet wel uiterlijk vóór de vijftiende van de maand die volgt op de maand waarin je geleverd hebt bij de klant zijn. Lever je op 1 mei bij de klant? Dan moet je uiterlijk 14 juni de factuur hebben verstuurd.