Krakende kaken

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 13 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik heb sinds een paar weken krakende kaken. Dit betekent dat wanneer ik mijn mond opendoe ik een soort van krak hoor. Ook als ik mijn mond beweeg van links naar rechts of hard gaap. Dan schiet het soms weleens vast. En het kraakt echt enorm!

En nu sinds het weekend heb ik ook een beetje pijn achter mijn kiezen. Het tandvlees is daar heel gevoelig.

Wie herkent dit?

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Zijn je verstandskiezen er al uit.??? Zo nee dan zou ik daar aan denken. Verstandskiezen dus. Die geven ook deze klachten.

3. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Hmm heb t niet maar mijn kaken zijn heel wat gewent, ben een echte kwebbel.
    Miss beetje overbelast ?

4. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Nou ik heb jaren geleden van mijn tandarts te horen gekregen dat ik geen verstandskiezen heb, haha. Hij heeft toen foto's gemaakt.

En het lijkt me ook sterk dat ik dan ineens aan beide kanten last heb.

5. Almi

Almi Actief lid

30 mrt 2008
    356
    0
    0
    Gelderland
    Mijn vader heeft dat ook gehad! Maar das wel een jaar of 15 geleden... Het was geloof ik overbelasting/ overspannen houding oid. Hij mocht zn mond een tijd niet ver open doen. Misschien even langs de ha als je er echt last van hebt?
    (Ik weet nog dat mijn vader ook niet mocht tongzoenen, dat vonden mijn broer en ik echt ieuw om te horen, was toen 15... Haha)

6. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik had vorige week ook ineens mijn oren helemaal dicht zitten, Alsof er water in zit en ben steeds duizelig.

Ben benieuwd wat het is. Beetje eng.

7. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb dat ook, al jaren!

Heeft niets met verstandskiezen te maken want ik heb het al zo lang en die verstandskies pas sinds kort (ja heb er nog maar 1 gekregen).

Heb er fysio en alles voor gehad maar dat hielp niet.

Ik denk dat het bij mij komt doordat ik een beugel heb gehad. Sindsdien heb ik het. Denk dat dat ding mijn kaken in een andere positie heeft geduwd of zo. Zou goed kunnen volgens mijn tandarts.

8. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.576
    113
    mijn kaak knakt al jaren. Hij schiet steeds een beetje uit de kom.
    Ben er helemaal aan gewend en er is niet veel aan te doen.
    Niet te veel kauwgum kauwen en met harde dingen oppassen met kauwen.
    Verder niets aan de hand, is niet zo veel aan te doen

9. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    In ieder geval blij te lezen dat het ws niks ernstigs is. Maar toch vind ik het raar dat ik ineens zo'n druk op de oren had en nu pijn achter mijn kiezen. Heb ook steeds een terugkerende keelpijn. Dan is het weer een tijdje weg en zo ineens lijkt het weer of ik ziek word.

10. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Nou het kan ook dat je het krijgt als je verkouden wordt, wanneer je slijmvliezen opzwellen, je kaak een beetje in de verdrukking komt?

Bij mij doet het iig geen zeer.. Ben er ook helemaal aan gewend. Toen ik het net had ging mijn kaak ook wel eens 'op slot', dat was minder prettig.

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Kan hoor.. Ik zit overigens al 3 weken met dichte oren.. zwaar irritant maar niet ernstig.

12. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik dacht eerst dat het misschien door de kou kon komen, maar dat lijkt me ook sterk.

Vind het nu ook een beetje vreemd dat ik er keelpijn bij heb steeds en duizelig ben.

13. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Maar wat is het dan?

14. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Mijn man zit nu ook naast mij te kraken.. vreselijk vind ik dat!!
    Bij hem schiet hij soms ook op slot, heel vervelend.
    Hij heeft het laatst aan de kaakchirurg gevraagd maar dit had geen antwoord op de oorzaak..

15. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ben echt heel lichtjes verkouden geweest en schijnbaar is nu de druk in mn holtes ontregelt. Kan 6 a 8 weken duren zei de ha.

17. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Bij mij komt dat omdat ik hypermobiel ben, mijn kaak is een keer op slot gegaan en sinsdien heb ik meer speling in het gewricht van mijn kaak..

18. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Misschien moet ik ook maar even langs de HA, want ik word altijd een beetje bang van dit soort dingen.

En heb dus al sinds kerst met tussenpozen keelpijn.

19. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Zo gek was me vraag over verstandskiezen nog niet.

Toen ik 22 was had ik de zelfde klachten steeds me kaken op slot en pijn achterin. Een door komende verstandskies wist ik al van, dat voelde ik kreeg er ook steeds ontstekingen en zo. Gelukkig daarna al de vier de verstandskiezen laten trekken( onder al gehele narcose) en nooit meer last van gehad. Vandaar dat ik het dacht.:)

20. XsjaninX

XsjaninX Bekend lid

22 jul 2008
    768
    0
    0
    flevoland
    Hoi,

Ik heb dat ook al jaren. Soms is het een tijdje weg maar dan heb ik her later weer. Dit kreeg ik doordat ik in stressvolle situaties ging tanden knarsen. Ook deed ik dit in mijn slaap. Hierdoor een knarsplaat gekregen bij de tandarts. Fijn is anders, maar hierdoor zit er een kleine opening tussen mijn onder en bovengebit waardoor het niet op slot gaat. Niet teveel kauwgum eten. Niet te hard kauwen. Kleine hapjes eten. Mond niet te ver opendoen:D. Makkelijker gezegd dan gedaan, dit heb ik me ook zelf aan moeten leren via de fysio. Heb het namelijk zo erg gehad dat mijn kaak zo scheef stond zodat ik hem niet terug kon drukken in normale stand. In ziekenhuis rechtgezet en dat was geen pretje.:(:D

Deel Deze Pagina