Zoete/lekkere wijnen voor mietjes

Discussie in 'De lounge' gestart door danip, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danip

danip Niet meer actief

Ik ben gek op witte wijn, vooral de iets zoete, en ben dit jaar eigenlijk voor het eerst begonnen aan rose. Ik heb al best veel flessen gehad (nee, ik ben geen alcoholist) maar ik heb nog maar 1 gehad die ik echt zoet, en lekker vond. Alleen die was hier tijdelijk in een aanbieding, en kan ik nu niet meer krijgen. De anderen vind ik nog wat te zwaar. Bij de slijter hier vertelden ze dat dornfelder wel goed is voor beginners, maar die vond ik eigenlijk best pittig!

Wat zijn nou echt mierzoete beginners roseetjes, en dezelfde vraag voor rode wijn.

2. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Van rose heb ik geen kaas gegeten;)

Maar mijn absolute favo rode wijn is; Campo Viejo (rioja). En dan vind ik vooral de crianza (=tevens goedkoopste) het lekkerste; lekker licht.

Te koop bij AH en Makro (in ieder geval, bij slijter nog nooit gezien).

3. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    De goedkoopste witte zoete wijn van de aldi. Kost geen drol, en iedereen vraagt me altijd; jeej die is lekker waar heb je die gehaald? Uuhhhhhh :) aldi (ik geloof 1,99, alweer zeker 38 weken geleden weet t niet meer precies)

4. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Rosé d'Anjou doet het vaak goed bij beginners ;)

Zuid-Afrikaanse wijnen zijn vaak wat zoeter/soepeler dus ik zou daar eens mee beginnen als je voor rode wijn gaat.
    Enneh, geen Lambrusco en Canei.. Dat is geen wijn. :D

5. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Als je van ECHT zoet houd is Rode de Fruits (oid) echt wat voor je. Ik vind het te zoet, maar goed ik drink alweer een aantal jaren rose dus ik ben ook het een en ander gewend.

6. klein hummeltje

klein hummeltje Bekend lid

10 okt 2010
    528
    0
    0
    Brabant
    Zoete witte wijn van de Lidl, dat is de favoriet van mijn nichtjes en mij!! (even bedenken hoe die ook weer heet... )

edit: ik kan er niet opkomen, en zie nu dat je niet op zoek bent naar lekkere witte wijn, maar naar rose... daar kan ik je niet verder mee helpen ;)!

7. Tese

Tese Niet meer actief

Ik hou ook alleen van zoet en de lekkerste zijn dan toch de zuid Afrikaanse wijnen.

8. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    De Zinfandel van de Lidl is een lekkere zoete rosé:)

9. augustus

augustus Niet meer actief

Canei rose hmmmmm melow rose en de forest fruit Jummie

10. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Rode de Fruits , die ja!! Is echt heerlijk!! Want ik ben helemaal geen wijn/rose drinker maar deze vind ik heerlijk!

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Chinese wijn is ook mierzoet :) , misschien eens uit proberen bij een wokrestaurant ofzo?

Verder is de enige wijn die mijn man lust (rode) mavrodaphne de patras - een griekse dessertwijn. Heerlijk vol en zoet van smaak.

Ik ben zelf eens de DirxIII ingelopen en heb gewoon gevraagd voor de zoetste wijn die ze hadden ;) .

Ook heb ik daar eens een zoete cava gehaald, een mousserende wijn. Maar welke smaak dat precies was verder? Geen idee meer helaas - maar die werd me ook aangeraden als heel zoet :)

12. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Deze dus ... die is echt lekker. Ook de Prosecco van de Lidl is lekker

13. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    bij de plus en albert heijn hebben ze spaanse zoete rode wijn 3 euro geloof ik een fles. dus nog niet zo duur ook en dies echt zoet !!

BIj de slijterij hebben ze SAMOS een mier zoete witte wijn tussen de 5 -9 euro. Verschilt nogal welke je neemt. het is een griekse wijn.

Verder heb je nog iets met lichte bubbels natuurlijk. Sider ( verschillende smaakjes perzik en lichee ) ook erg lekker voor bv. bij de bbq en als het warm weer is.

Anders moet je gewoon eens kijken in de supermarkten heb je meestal wijn wijzers. nummers 5 -6 en geloof E bij sommige winkels zijn de ERG zoete wijnen.

ik zelf drink ook graag zoete wijnen. Op een feestje of bbq lekker thuis of op visite. Als het al een half zoete wijn is dan drink ik het al niet. Dat vind ik zooooo vies he...

14. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    athina

JAAAA chineese wijn !!! das zoooooooo lekker !!! de witte en de rode zijn beide zoet tenminste de wijnen die ze hier bij de chinees verkopen per fles en/of schenken. dus das ookeen aanrader.

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik vond het ook lekker :) maar de mensen die met me mee waren een keer, en die vaker wijn dronken die verdunde hem met water :D - die vonden het té zoet hihi

16. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    athina

ZONDE!!! water in de wijn gooien das drank misbruik hihihihiihi

17. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

waarom zou canei geen wijn zijn
    behoord gewoon bij de wijnen alleen is deze moussernd en lekker van smaak haha

maar ja rose lust ik zo ie zo niet vind ze vies
    ik drink eigenlijk martini asti en die vind ik erg lekker
    maar is ook geen rode of rose..
    moeilijk is dat eigenlijk hier bij de slijter hebben ze wel onwijs vele verschillende roses

18. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    ik drink nooit wijn, maar als ik t doe dan de mierzoete witte wijn van de hema. kost 3,50 en heet Estrella. hmmmmmm

19. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    De zinfandel en de tonino vind ik erg lekker.

20. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Kaapse pracht van de aldi is lekker, en niet duur!

Deel Deze Pagina